National Repository of Grey Literature 24 records found  previous11 - 20next  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
Intra- and Out-of-Vehicle Channel Measurements and Modeling
Kukolev, Pavel ; Masopust, Jiří (referee) ; Wieser, Vladimír (referee) ; Prokeš, Aleš (advisor)
Disertační práce je zaměřena na měření a modelování kanálu uvnitř a vně vozidla pro komunikaci a lokalizaci. Pro účely vytvoření integrovaného inteligentního dopravního systému ITS (Intelligent transportation system) je důležitý odhad vlastnosti kanálů pro vnitřní a venkovní scénáře. Za tímto účelem je vhodné provést řadu činností, které jsou obsahem disertační práce: Simulace fyzické vrstvy 802.11p, její srovnávání s 802.11a, měření kanálu pro různé scénáře pro 802.11p a pro širokopásmový systém (UWB), vytvoření modelů kanálů pro 802.11p a UWB a výzkum vlastností lokalizace založené na měření v pásmu UWB. Výzkum komunikace vozidla s okolím založená na IEEE 802.11p standardu. Jedním z cílů disertační práce je ukázat rozdíly mezi standardy fyzické vrstvy IEEE 802.11a a IEEE 802.11p prostřednictvím simulace s použitím modelu kanálu HIPERPLAN/2. V práci je uvedena simulace přenosu signálu 802.11p kanálem ITU-R M.1225 s odlišným zpožděním a středním výkonem (pro chodce a vozidla). Vliv kanálu na signál je analyzován za použití simulace v prostředí MATLABu pomocí vyhodnocení chybovosti. Určení vlastností kanálů v kmitočtovém pásmu 5,8 GHz pro standard IEEE 802.11p a UWB. Experimenty byly prováděny pro vnitřní a vnější prostředí vozidla. Bylo zjištěno, že pro protokol 802.11p může být trend (dlouhodobý vývoj) profilu PDP (power delay profile) nejlépe aproximován pomocí modelu obsahujícího dvě klesající exponenciální funkce, na rozdíl od Saleh-Valenzuelova (S-V) modelu, který je více vhodný pro UWB systémy pracující v pásmu 3 až 11 GHz. Vytvoření odpovídající impulzní odezvy (CIR) s využitím trendu PDP. Informace o CIR byla použita pro simulaci 802.11p za účelem vyhodnocení chybovosti při použití Ricianova modelu. Výsledky odhadu BER ukazují vhodnost protokolu pro vnitřní a vnější prostředí bezdrátových aplikací. Výsledky simulací dále ukazují, že se chybovost zásadně nemění a proto je možné určit střední křivku BER pro celou sadu změřených dat. Určení vlivu malé změny polohy antény na vlastnosti kanálu. Práce ukazuje náhodnost parametrů UWB kanálu pro malé změny polohy antény okolo vozidla, zaparkovaného v podzemní garáži. Ztráty šířením jsou monotónně rostoucí se vzdáleností, avšak náhodně se mění v závislosti na úhlu a výšce antén, a proto je vyhodnocení vzdálenosti pomocí síly signálu pro tyto scénáře nevhodné. Na druhé straně může být pro spolehlivé určení vzdálenosti bez ohledu na úhel nebo výšku antény použita doba příchodu prvního svazku. Ověření vlivu změn konfigurace kanálu na parametry S-V modelu. Práce demonstruje závislost parametrů Saleh-Valenzuela modelu v na vzdálenosti a výšce antén, avšak ukazuje, že jejich průměrné hodnoty jsou blízké IEEE 802.15.3 standardu. Ověření možnosti lokalizace pomocí metody TOA (time of arrival). Vzdálenost mezi anténami byla určena z profilu PDP s využitím lineární závislosti vzdálenosti na zpoždění. Souřadnice vysílací antény byly nalezeny pomocí dvou přijímacích antén pomocí 2-D lokalizační techniky TOA. Porovnání vypočtených souřadnic s původními vykazuje chybu menší než 6%, což ukazuje vhodnost navrženého přístupu pro lokalizaci vozidel.
Model of optical communication system based on OFDM
Fíla, Lukáš ; Vařacha, František (referee) ; Prokeš, Aleš (advisor)
The work explores ways to generate the OFDM signal and LDPC channel coding methods. Describes the creation of basic modules of the communication system in Matlab and simulation methods for atmospheric transmission environment, including effects of turbulence, attenuation along the route and weather conditions on the transmitted signal.
Simultaneous transmission of photonic services in fibre optics
Látal, Michal ; Horváth, Tomáš (referee) ; Münster, Petr (advisor)
Diploma thesis focuses on simultaneous transmission of selected photonic services by one single-mode optical fiber. The thesis deals with the problem of common transmission of multiple photonic services by one optical fiber using the wavelength division multiplex technology. Furthermore, the origin and influence of nonlinear phenomena accompanying the simultaneous transmission of photonic services are described. Except common data transmission with a bitrate of 10 Gbit/s, a common high-speed data signal transmission with a bitrate of 200 Gbit/s, accurate time transmission and high-power sensor signal are considered. During the aimultaneous transmission of selected photonic services, the measurement of the transmission parameters was performed for various variants of the simultaneous transmission arrangement. In particular, the influence of nonlinear phenomena and possible mutual interference of individual transmission channels at 50 and 100 GHz between signals was analyzed.
Analysis of digital modulation robustness at various types of interference
Uher, Tomáš ; Šilhavý, Pavel (referee) ; Kubánková, Anna (advisor)
This bachelor thesis concisely describes essential type of modulation technique for transmission of binary signal. In first part there are summarized advantages and disadvantages for each described modulation technique. There are described proceeding of modulation and demodulation too. Selected digital modulations are tested for Gaussian, Rice and Rayleigh transmission channels. In final part there are compared theoretical and measured values and summarized analysis.
Intra- and Out-of-Vehicle Channel Measurements and Modeling
Kukolev, Pavel ; Masopust, Jiří (referee) ; Wieser, Vladimír (referee) ; Prokeš, Aleš (advisor)
Disertační práce je zaměřena na měření a modelování kanálu uvnitř a vně vozidla pro komunikaci a lokalizaci. Pro účely vytvoření integrovaného inteligentního dopravního systému ITS (Intelligent transportation system) je důležitý odhad vlastnosti kanálů pro vnitřní a venkovní scénáře. Za tímto účelem je vhodné provést řadu činností, které jsou obsahem disertační práce: Simulace fyzické vrstvy 802.11p, její srovnávání s 802.11a, měření kanálu pro různé scénáře pro 802.11p a pro širokopásmový systém (UWB), vytvoření modelů kanálů pro 802.11p a UWB a výzkum vlastností lokalizace založené na měření v pásmu UWB. Výzkum komunikace vozidla s okolím založená na IEEE 802.11p standardu. Jedním z cílů disertační práce je ukázat rozdíly mezi standardy fyzické vrstvy IEEE 802.11a a IEEE 802.11p prostřednictvím simulace s použitím modelu kanálu HIPERPLAN/2. V práci je uvedena simulace přenosu signálu 802.11p kanálem ITU-R M.1225 s odlišným zpožděním a středním výkonem (pro chodce a vozidla). Vliv kanálu na signál je analyzován za použití simulace v prostředí MATLABu pomocí vyhodnocení chybovosti. Určení vlastností kanálů v kmitočtovém pásmu 5,8 GHz pro standard IEEE 802.11p a UWB. Experimenty byly prováděny pro vnitřní a vnější prostředí vozidla. Bylo zjištěno, že pro protokol 802.11p může být trend (dlouhodobý vývoj) profilu PDP (power delay profile) nejlépe aproximován pomocí modelu obsahujícího dvě klesající exponenciální funkce, na rozdíl od Saleh-Valenzuelova (S-V) modelu, který je více vhodný pro UWB systémy pracující v pásmu 3 až 11 GHz. Vytvoření odpovídající impulzní odezvy (CIR) s využitím trendu PDP. Informace o CIR byla použita pro simulaci 802.11p za účelem vyhodnocení chybovosti při použití Ricianova modelu. Výsledky odhadu BER ukazují vhodnost protokolu pro vnitřní a vnější prostředí bezdrátových aplikací. Výsledky simulací dále ukazují, že se chybovost zásadně nemění a proto je možné určit střední křivku BER pro celou sadu změřených dat. Určení vlivu malé změny polohy antény na vlastnosti kanálu. Práce ukazuje náhodnost parametrů UWB kanálu pro malé změny polohy antény okolo vozidla, zaparkovaného v podzemní garáži. Ztráty šířením jsou monotónně rostoucí se vzdáleností, avšak náhodně se mění v závislosti na úhlu a výšce antén, a proto je vyhodnocení vzdálenosti pomocí síly signálu pro tyto scénáře nevhodné. Na druhé straně může být pro spolehlivé určení vzdálenosti bez ohledu na úhel nebo výšku antény použita doba příchodu prvního svazku. Ověření vlivu změn konfigurace kanálu na parametry S-V modelu. Práce demonstruje závislost parametrů Saleh-Valenzuela modelu v na vzdálenosti a výšce antén, avšak ukazuje, že jejich průměrné hodnoty jsou blízké IEEE 802.15.3 standardu. Ověření možnosti lokalizace pomocí metody TOA (time of arrival). Vzdálenost mezi anténami byla určena z profilu PDP s využitím lineární závislosti vzdálenosti na zpoždění. Souřadnice vysílací antény byly nalezeny pomocí dvou přijímacích antén pomocí 2-D lokalizační techniky TOA. Porovnání vypočtených souřadnic s původními vykazuje chybu menší než 6%, což ukazuje vhodnost navrženého přístupu pro lokalizaci vozidel.
COMMUNICATION CHAIN SUB-BLOCK MODELLING AND IMPLEMENTATION IN FPGA
Kubíček, Michal ; Jalovecký, Rudolf (referee) ; Pinker,, Jiří (referee) ; Kolka, Zdeněk (advisor)
Most modern clock and data recovery circuits (CDR) are based on analog blocks that need to be redesigned whenever the technology process is to be changed. On the other hand, CDR based blind oversampling architecture (BO-CDR) can be completely designed in a digital process which makes its migration very simple. The main disadvantages of the BO-CDR that are usually mentioned in a literature are complexity of its digital circuitry and finite phase resolution resulting in larger jitter sensitivity and higher error rate. This thesis will show that those problems can be solved by designing a new algorithm of BO-CDR and subsequent optimization. For this task an FPGA was selected as simulation and verification platform. This enables to change parameters of the optimized circuit in real time while measuring on real links (unlike a simulation using inaccurate link models). The output of this optimization is a new BO-CDR algorithm with heavily reduced complexity and very low error rate. A new FPGA-based method of jitter measurement was developed (primary for CDR analysis), which enables a quick link characterization without using probing or additional equipment. The new method requires only a minimum usage of FPGA resources. Finally, new measurement equipment was developed to measure bit error distribution on FSO links to be able to develop a suitable error correction scheme based on ARQ protocol.
NEW CHANNEL CODING METHODS FOR SATELLITE COMMUNICATION
Rumánek, Jaroslav ; Levický, Dušan (referee) ; Žalud, Václav (referee) ; Šebesta, Jiří (advisor)
This dissertation thesis deals with new progressive channel coding methods for data transmission using satellite transponder. The design of the system for SMS transmission, in which novel turbo coding methods are applied, is discussed too. An achievement of the lowest output power and the smallest user aperture is the principal aim of the new method applications. Design of system that would be able to the error free SMS transmission by very low signal to noise ratio is analyzed in this dissertation thesis. The work is focused on energy budget, modification and implementation of new turbo code types and using unique properties, development of new bit error rate estimation methods and methods for determination of final SMS form. The main contribution is the new type of turbo code development that have optimal properties for this usage, development of new bit error rate estimation method and development of method that is able to determine final form of SMS on the basis SMS frame structure and turbo decoding theory when the bit error rate is not zero.
Model of optical communication system based on OFDM
Fíla, Lukáš ; Vařacha, František (referee) ; Prokeš, Aleš (advisor)
The work explores ways to generate the OFDM signal and LDPC channel coding methods. Describes the creation of basic modules of the communication system in Matlab and simulation methods for atmospheric transmission environment, including effects of turbulence, attenuation along the route and weather conditions on the transmitted signal.
Computer modelling of data transfer over power lines
Křivka, Petr ; Mlýnek, Petr (referee) ; Mišurec, Jiří (advisor)
The master‘s thesis is focused on data transfer over power lines. The influence of connected devices on data signal is studied. In this thesis, you can find the descriptions of PLC technology characteristics, sources of signal interruption and, mainly, the method of modelling the PLC channels as a multipath signal propagation environment is thoroughly discussed. There are models of PLC channels using this method projected in Simulink. The analysis of the influence of connected devices to bit error rate of a signal is processed. The devices are modelled by connected impedance.
Modelling of PLC system to ensure the reliability of communication
Procházka, Vít ; Mišurec, Jiří (referee) ; Mlýnek, Petr (advisor)
The master´s thesis is focussed on principles and characteristics of Powerline Communications (PLC), practical usage possibilities and advantages and disadvantage of it. There are described mudulations and a channel encoding which are in PLC used. The main part of the thesis deals with a design of a channel as transfer function through the use of two methods, an echo model and the ABCD matrix. After finishing of the design of transfer function the model of communication was created in the Matlab-Simulink program. There were used the narrowband modulations in the model and analyzed the bit error rate of the tranfer data. In the end all results were treated graphically and evaluated.

National Repository of Grey Literature : 24 records found   previous11 - 20next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.