Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2,645 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.14 vteřin. 

Spokojenost pacientů s poskytovanými službami-důležitý indikátor kvality zdravotnického zařízení.
MALANÍKOVÁ, Jana
Má diplomová práce na téma "Spokojenost pacientů s poskytovanými službami- důležitý indikátor kvality zdravotnického zařízení" pojednává především o spokojenosti pacientů s poskytovanými službami v Nemocnici České Budějovice, a.s. Dále o mapování zaměřeném na celkovou spokojenost s péčí v již zmíněné českobudějovické nemocnici a na průzkum toho, zda pacienti hodnotí kvalitu poskytovaných informací lékařem v této nemocnici kladně a jestli jsou spokojeni s péčí zdejších zdravotních sester. Spokojenost pacientů je důležitým indikátorem kvality poskytované péče, který má vliv na jejich stav základních lidských potřeb. Byl stanoven jeden hlavní cíl: Zmonitorovat spokojenost pacientů s poskytovanými službami v Nemocnici České Budějovice, a.s. Tento cíl byl i splněn. Byl proveden kvantitativní výzkum, k jehož uskutečnění byla použita metoda dotazování. Prostřednictvím techniky standardizovaných anonymních dotazníků byly na základě výše zmíněného cíle ověřovány 3 následující hypotézy: 1) Pacienti jsou spokojeni s celkovou péčí v Nemocnici České Budějovice, a.s. 2) Dotazovaní pacienti hodnotí kvalitu poskytovaných informací lékařem v Nemocnici České Budějovice, a.s. kladně. 3) Dotazovaní pacienti jsou spokojeni s péčí zdravotních sester v Nemocnici České Budějovice, a.s. Data jsem zpracovávala za účelem potvrzení či vyvrácení předem stanovených hypotéz. Vyhodnocení dat proběhlo pomocí statistických neparametrických metod, Chí kvadrát testem a zvolenou hladinou významnosti p=0,05. Výsledky výzkumu byly přehledně zpracovány do tabulek a grafů. Ke zpracování výsledků byl použit program Microsoft Office Excel 2010.

Využití e-learningového vzdělávání všeobecných sester v Ústřední Vojenské Nemocnici - Vojenské fakultní nemocnici Praha
JANKŮ, Kamila
Předkládaná diplomová práce, Využití e-learningového vzdělávání všeobecných sester v Ústřední vojenské nemocnici Vojenské fakultní nemocnici Praha, se v teoretické části zabývá především významem e-learningu, distančním vzděláváním, historií vzdělávání sester v České Republice sester a e-learningem ve zdravotnictví. Dále se v práci objevují informace o ÚVN, popisuje její současný stav a využívání e-learningu v pracovním procesu. Pro kvantitativní výzkumné šetření byly stanoveny 5 cílů a 4 hypotézy. Prvním cílem bylo zjistit časovou náročnost studia pomocí e-learningových kurzů. Druhým cílem bylo zjistit postoj všeobecných sester k e-learningovému vzdělávání. Třetí cíl se zaměřil na přínos e-learningového vzdělávání pro všeobecné sestry a pro management nemocnice. Čtvrtý cíl byl zaměřen na spokojenost všeobecných sester s formou, obsahem a rozmanitostí e-learningových kurzů a prostřednictvím čtvrtého cíle jsme zjišťovali důvody, které vedou ke vzniku e-learningových kurzů pro všeobecné sestry. Byly stanoveny čtyři hypotézy: H1- K absolvování studia e-learningového kurzu je zapotřebí méně času než u kurzu prezenčního. H2: Sestry do 30 let upřednostňují e-learningové vzdělávání na rozdíl od sester nad 30 let. H3 - Efektivita prezenčního vzdělávání je větší než u e-learningového vzdělávání. H4: Finanční náročnost e-learningového kurzu je menší než u kurzu prezenčního. Technikou sběru dat byl anonymní nestandardizovaný dotazník vlastní konstrukce, který obsahoval 32 položek. Výzkumný soubor tvořilo 212 všeobecných sester pracujících na klinických pracovištích ŮVN. Doplňkovou metodou byl rozhovor s vedoucí týmu pro výuku a vzdělávání ÚVN. Výsledky šetření vztahující se k hypotézám ukazují, že k absolvování studia e-learningového kurzu není zapotřebí méně času než u kurzu prezenčního. Sestry do 30 let neupřednostňují e-learningové vzdělávání na rozdíl od sester nad 30 let. Dále byla potvrzena efektivita prezenčního vzdělávání na rozdíl od e-learningového vzdělávání a byla vyvrácena nižší finanční náročnost e-learningového kurzu než u kurzu prezenčního. Sestry stále preferují prezenční formy výuky, nejčastěji s pasivní účastí na vzdělávací akci, ovšem absolvování e-learningových kurzů považují za výhodnější. Většina dotázaných se taktéž vyjádřila pozitivně k formě, obsahu a rozmanitost e-learningových kurzů. V kurzech je dostatek informací pro zpracování závěrečného testu a sestry považují počet kurzů potřebných k periodickému hodnocení za přiměřený. Jako limitující se jeví nemožnost opakování závěrečného testu, nejčastěji navrhované možnosti opakování jsou 2 3. Z výzkumného šetření vyplynulo, že vyšší procento dotázaných respondentů věnuje kurzu libovolně času. Sestry stále preferují prezenční formy výuky s pasivní účastí před e-learningovou formou. Většina sester se vyjadřuje pozitivně k současnému obsahu kurzů v podobě textového formátu. Témata kurzů jsou z velké části vytvářena návrhy od členů týmu pro výuku a vzdělávání nelékařských profesí ÚVN. Výsledky šetření budou referovány na příští řádné poradě členů týmu pro výuku a vzdělávání nelékařských profesí ÚVN. Předneseny a navrhnuty budou postupy pro zlepšení formy dosavadních kurzů, možnost vytvoření komunikace mezi autorem a studujícím, limitující nemožnost opakování závěrečných testů a návrhy na četnost opakování.

Vliv teploty vody a intenzity světla na raný vývoj sumečka afrického v komerčním chovu
PROKEŠOVÁ, Markéta
Úspěšná produkce dostatečného množství kvalitních larev je klíčová pro umělý odchov všech druhů ryb. Tento proces je však u ryb, jako studenokrevných živočichů citlivých vůči podmínkám prostředí, poněkud problematický. Zejména jejich raná stádia (embrya a larvy) jsou více ovlivňována různými biotickými a abiotickými faktory (např. predace, hustota obsádky, teplota, světlo, pH, salinita, kyslík, dostupnost potravy a interakce těchto faktorů). Většina životních procesů ryb (reprodukce, metabolismus, přežívání, vývoj a růst) může být významně (pozitivně, negativně nebo vůbec) ovlivňována těmito faktory. Porozumění jejich vlivům na embryonální, larvální, juvenilní, adultní a případně senescentní periodu ryb je proto velmi žádoucí. Aplikace nových znalostí do praxe (zejména o druhově a věkově specifických optimálních podmínkách) by totiž mohla vést k vyššímu přežívání ryb, lepší růstové rychlosti, správnému vývoji, snížení výskytu malformací, či nižší frekvenci kanibalismu. Cílem této disertační práce bylo posoudit vliv teploty vody a intenzity světla na raný vývoj (embryonální a larvální periodu) keříčkovce jihoafrického, který je perspektivním druhem pro sladkovodní intenzivní akvakulturu. Díky skvělým vlastnostem (např. rychlý růst, schopnost dýchat atmosférický kyslík, chov při vysokých hustotách obsádky) by se tento druh mohl významně podílet na globální produkci akvakultury, jejíž růst je očekáván v následujících letech. V raném odchovu keříčkovce jihoafrického je však stále několik obtížností týkajících se kanibalismu, krmení, přežívání a potřeby detailních informací o vlivech některých biotických a abiotických faktorů včetně jejich interakcí.

Regionální politika a její úloha v rozvoji Pardubického kraje
Pluhařová, Iveta ; Husák, Jakub (vedoucí práce) ; Martina, Martina (oponent)
Členstvím v EU získala Česká republika možnost při svých rozvojových aktivitách využívat finanční podpory z fondů EU. Tato diplomová práce se zabývá problematikou regionální politiky a jejím vlivem na území Pardubického kraje. V první, teoretické části je popsána regionální politika včetně jejích principů, nástrojů a cílů a zhodnocení využívání možností při čerpání evropských dotačních prostředků určených pro územní rozvoj v rámci Regionálního operačního programu. Ve druhé, hlavní části této práce je provedena analýza projektů uskutečněných v jednotlivých okresech Pardubického kraje v programovacím období 2007- 2013. Tento rozbor je proveden jednak na základě teoretických znalostí a praktický zkušeností a rovněž je využito dostupných dat a materiálů získaných zejména z Úřadu Regionální rady regionu soudržnosti Severovýchod. Závěr této části je na základě informací, získaných rozhovory s vybranými aktéry projektů, zaměřen na komparaci vybraných projektů, která poskytne informace o dopadech regionální politiky v tomto regionu.

Aktivity neziskových organizací zaměřené na vzdělávání
Nedvědová, Michaela ; Tomšíková, Kateřina (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je zmapovat pozici veřejných knihoven (jako významného zástupce neziskových organizací) a jejich aktivity v oblasti vzdělávání dospělých. Teoretická část se věnuje potřebě celoživotního učení v současné společnosti, seznamuje s dokumenty, které patří k východiskům pro práci knihoven a s koncepcí knihoven na nejbližší období. Přibližuje aktuální aktivity knihoven v oblasti vzdělávání dospělých, možnosti pro působení knihoven v této oblasti v současné společnosti. V praktické části se práce zaměřuje na Městskou knihovnu v Praze a na její vzdělávací aktivity pro dospělé. V Městské knihovně v Praze mi bylo umožněno konat praxi, účastnit se některých akcí a provést zde průzkum (dotazníkovým šetřením), na jehož základě byl vypracován návrh konkrétního vzdělávacího programu pro dospělé. Zdroje informací: Beneš, Milan. Andragogika. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014. 176 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-4824-5. Burke, Peter. Společnost a vědění. Od Gutenberga k Diderotovi. 1. české vyd. Praha: Karolinum, 2007. 304 s. Limes. ISBN 978-80-246-1319-2. Jarvis, Peter. Adult education and lifelong learning: theory and practice. 3rd ed. London: Routledge Falmer, 2004. xvii, 382 s. ISBN 0-415-31492-5. Knihovny současnosti 2011: sborník z 19. konference, konané ve dnech 13. - 15. září 2011 v Českých Budějovicích. 1. vyd. Ostrava: Sdružení knihoven ČR, 2011. 154 s. ISBN 978-80-86249-62-9. Nakonečný, Milan. Motivace chování. 3., přepracované vydání. V Praze: Triton, 2014. 599 stran. ISBN 978-80-7387-830-6. Rabušicová, Milada, ed. a Rabušic, Ladislav, ed. Učíme se po celý život?: o vzdělávání dospělých v České republice. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2008. 339 s. ISBN 978-80-210-4779-2. Šerák, Michal. Zájmové vzdělávání dospělých. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009. 207 s. ISBN 978-80-7367-551-6.

Systém vysokoškolského studia v ČR a financování vysokých škol
Ryskina, Mariya ; Severová, Lucie (vedoucí práce)
Cíl práce: Hlavním cílem této bakalářské práce bude analýza systému vysokoškolského vzdělávání v České Republice. Analýza financování vysokých škol. V teoretické části bude popsáván vzdělávací systém v ČR, formy vzdělávání, náklady na vzdělání a výdaje státu na provoz vysokých škol. V praktické části bude provedeno porovnání s financováním vysokých škol Evropy, které dosáhly nejvyššího ocenění kvality vzdělání. Metodika: Teoretická části diplomové práce se bude zpracovávat pomocí informačních zdrojů, vztahujících se k systému vysokoškolského vzdělání v ČR, pomoci deskriptivní metody. V praktické části bude využita metoda analýzy a komparativní, pomoci kterých se vypracují údaje týkající porovnání několika vysokých škol. Doporučený rozsah práce: 30-40 stran Doporučené zdroje informací Brdek, M., & Vychová, H. (2004). Evropská vzdělávací politika. Praha: ASPI. Grecmanová, H. (2015). Vysoká škola jako instituce . Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. Koucký, J., Bartušek, A., & Zelenka, M. (2013). Nerovnosti v přístupu k vysokoškolskému vzdělání v České republice a v Evropě 1950-2011. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta. Severová, L., & Šrédl, K. (2010). Znalostní ekonomika. Praha: Česká zemědělská univerzita v Praze ČZU. Šmídek, P. (2005). Financování vysokoškolského vzdělání v České republice a Evropské unii. Praha: VŠE.

Drobné sakrální stavby na území Máchova kraje
Sobotková, Lenka ; Zilvar, Josef (vedoucí práce) ; Tomáš, Tomáš (oponent)
Souhrn Diplomová práce mapuje a identifikuje drobné sakrální památky v krajině a menších sídlech na katastrálním území obcí spolku Máchův kraj. Katastrální území spolku se nachází z větší části jihozápadní části Libereckého kraje částečně zasahuje na jihu do Středočeského kraje. Tyto drobné stavby sakrálního charakteru byly zakládány na křižovatkách cest, kupeckých stezek, v blízkosti studánek, ale i jako projevy vděčnosti či jako vzpomínka na veselou, významnou či tragickou událost. Každá tato drobná sakrální stavba působí na vnímání okolí člověka, obohacuje prostor vesnice i krajiny a spolu s doprovodnou zelení, která plnila funkci útočiště na cestách, orientačního bodu či funkci bleskosvodu, tvoří společnou výtvarnou i tradiční hodnotu. Své poslání ztratily částečně nebo úplně nevhodným přemístěním. Hlavním přínosem a cílem této práce je zjištění současného stavu těchto památek ve vybraném území a vytvoření podrobného katalogu, sloužící jako zdroj informací pro turistický ruch, pro regionální rozvoj jako je zapojení do stávajících a též i do nově vznikajících turistických, cyklistických nebo naučných stezek, ale také jako podklad pro dílčí analýzy v rámci hodnocení krajinného rázu, při tvorbě územního plánu, návrhu plánu při pozemkových úpravách nebo pro potřeby konkrétní obce. Katalog je sestaven na základě odborné a regionální literatury, podrobného terénního průzkumu, zahrnujícího katastrální území všech obcí, které jsou součástí dobrovolného svazku obcí Máchův kraj, mapových podkladů a výpovědi některých starousedlíků. Stavby jsou fotograficky zdokumentovány a popsány jak z hlediska současného stavu, tak z hlediska krajinářského významu, je zde uvedeno umístění stavby s uvedením GPS souřadnic a zakreslení v současné aktuální mapě vybraného území.

Systém hodnocení zaměstnanců
Tatíček, Antonín ; Tichá, Ivana (vedoucí práce) ; Pavel, Pavel (oponent)
Souhrn Předmětem této diplomové práce je problematika hodnocení pracovníků ve vybraném podniku. Teoretická část diplomové práce je zaměřena na poznatky z oblasti hodnocení pracovníků a čerpá z odborné literatury. Jsou zde představeny jednotlivé metody hodnocení zaměstnanců, jejich výhody i nevýhody a další determinanty v procesu hodnocení zaměstnanců, jako jsou cíle, kritéria hodnocení, jeho průběh, nebo chyby, které mohou nastat. Praktická část diplomové práce se zabývá výzkumem v konkrétním podniku. Zdrojem informací byl rozhovor se specialistou personálního oddělení, s oblastním manažerem a anketní šetření mezi zaměstnanci vybraného podniku. Dále byl proveden řízený rozhovor s oblastním manažerem konkurenční firmy. Na základě výsledků z šetření je analyzován současný stav, funkčnost a spokojenost se systémem. V závěru diplomové práce jsou po analýze zjištěných informací doporučeny konkrétní kroky ke zlepšení systému hodnocení v podniku.

Postavení žen na trhu práce
Moskalová, Natalija ; Světlíková, Daniela (vedoucí práce) ; Klára, Klára (oponent)
Diplomová práce se zabývá postavením žen na trhu práce, popisuje největší překážky, se kterými se dnes ženy na pracovním trhu potýkají, a nastiňuje možná řešení. Hlavním cílem diplomové práce je analyzovat postavení žen na trhu práce, definovat jednotlivé pojmy s diskriminací související, rozpoznat faktory, které je ovlivňují a zjistit odlišnosti v odměňování žen a mužů. Dále zodpovědět otázku, zda jsou z důvodu pohlaví stále více diskriminovány ženy než muži či zda se v důsledku přijatých opatření daří diskriminaci žen eliminovat. Práce je rozdělena na tři části. V teoretické části diplomové práce je představena legislativní úprava, která představuje úsilí státu odstranit nerovný přístup k ženám, je proveden rozbor platné právní úpravy zákazu diskriminace, a to jak na mezinárodní úrovni, tak i v české legislativě. Jsou vysvětleny některé základní pojmy související s danou tematikou, jako je rovnost, pozitivní opatření a rovné zacházení. Další oddíl teoretické části je věnován diskriminaci, jejím formám a druhům, diskriminaci z důvodu pohlaví a možnostem ochrany před diskriminací. V teoretické části je použita metoda analýzy dostupných zdrojů informací, která vychází z odborné literatury. V praktické části diplomové práce je zvolena metoda dotazování dvojím způsobem. První výzkumnou metodou je strukturovaný dotazník, který je realizován formou standardního písemního dotazníku. Za použití dotazníku je zjišťováno vyjádření vybrané skupiny lidí k této problematice. Sekundární šetření je realizováno formou řízeného rozhovoru s respondenty prvního šetření, který vychází z předem připraveného souboru otázek. V poslední části diplomové práce jsou zpracovány výsledky výzkumu a z nich jsou odvozeny závěry. U každé otázky je graf znázorňující výsledky analýzy, který doplněn o přesný popis a rozbor. Závěr práce poskytuje ucelený pohled na prostředky ochrany, kterých může diskriminovaná osoba využít za účelem předcházení diskriminaci nebo obrany před ní.

Analýza hospodaření vybraného zemědělského podniku
Trávníček, Ladislav ; Brožová, Ivana (vedoucí práce) ; Ivana, Ivana (oponent)
Předmětem diplomové práce je analýza hospodaření vybraného zemědělského podniku. Hlavním cílem práce je na základě rozboru ekonomické situace zemědělského podniku Úněšovský statek a.s. v letech 2010 2014 navrhnout opatření a doporučit postupy vedoucí k odstranění nedostatků, které povedou k celkovému zlepšení situace z pohledu externího uživatele. Hlavní cíl je naplněn prostřednictvím následujících dílčích cílů: - představení a charakteristika akciové společnosti Úněšovský statek; - aplikace metod finanční analýzy z dat za období 2010 2014; - komparace některých, nejčastěji používaných ukazatelů se srovnatelnými podniky hospodařícími v Plzeňském kraji. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V první části je zpracována literární rešerše na základě prostudování odborné literatury, případně některých internetových zdrojů. Druhá část byla věnována praktické aplikaci informací získaných při studiu odborné literatury. Obsahem této části je aplikace metod finanční analýzy. V závěru práce je proveden souhrn zjištěných skutečností a jejich vyhodnocení včetně doporučení, která mohou přispět k celkovému zlepšení situace podniku.