Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  předchozí11 - 18  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vzdělávání a vzdělávací soustava Středočeského kraje a její vazba na trh práce
Chotašová, Tereza ; Kouřilová, Jana (vedoucí práce) ; Pělucha, Martin (oponent)
Cílem diplomové práce s názvem "Vzdělání a vzdělávací soustava Středočeského kraje a její vazba na trh práce" je zhodnotit vývoj vzdělanostní struktury obyvatel a systému vzdělávání ve Středočeském kraji ve vazbě na trh práce (po roce 2001). Diplomová práce je rozdělena do čtyř hlavních kapitol. První kapitola je věnována vymezení základních pojmů z oblasti pedagogiky, trhu práce aj. Druhá kapitola poskytuje informace o vzdělávací soustavě a trhu práce v České republice včetně legislativy a základních koncepčních dokumentů. Třetí kapitola demonstruje strukturu vzdělávací soustavy a vzdělanostní strukturu Středočeského kraje. Čtvrtá kapitola obsahuje problematiku trhu práce ve Středočeském kraji a zaměřuje se na zaměstnanost a nezaměstnanost v regionu. Dále je zde uvedena analýza struktury pracovních míst v kraji. Provedenými analýzami statistických dat bylo možné identifikovat a zhodnotit rozdíly vzdělanostní struktury v České republice a Středočeském kraji a dále bylo možné zhodnotit, zda pokrývá struktura vzdělávací soustavy ve Středočeském kraji poptávku po pracovní síle jak z hlediska profesí, tak z hlediska dosaženého vzdělání. To vše je uvedeno v závěru diplomové práce.
Vzdělávání a vzdělávací soustava a její vazba na trh práce v Pardubickém kraji
Charvátová, Kristýna ; Macháček, Jaroslav (vedoucí práce) ; Silovská, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou vzdělávání a vzdělávací soustavy a její vazbou na trh práce v Pardubickém kraji. V práci je analyzována vzdělávací soustava a trh práce v Pardubickém kraji. Hlavním cílem práce je ozřejmit vztah mezi vzdělávací soustavou a možnostmi uplatnění na trhu práce. Teoretická část práce se zaměřuje na základní pojmy, které jsou spojené s oblastí vzdělávání a trhem práce a na legislativní úpravu vzdělávání v České republice. Praktická část se v krátkosti zaměřuje na vzdělávací soustavu a trh práce v České republice a podrobněji se zabývá vzdělávací soustavou a trhem práce v Pardubickém kraji. Jsou zde charakterizovány všechny stupně vzdělávací soustavy, vývoj trhu práce v kraji a analyzovány počty volných pracovních míst se zřetelem na absolventy. V závěru je vyhodnocena vazba mezi vzdělávací soustavou a trhem práce. Z výsledků diplomové práce plyne, že vzdělávací soustava není zcela kompatibilní k trhu práce, nicméně existuje snaha zastupitelstva kraje přizpůsobit vzdělávací soustavu tak, aby odpovídala požadavkům, které jsou kladeny trhem práce.
Vzdělávací soustava v Moravskoslezském kraji a její vazba na trh práce
Pavlasová, Veronika ; Kouřilová, Jana (vedoucí práce) ; Pělucha, Martin (oponent)
Cílem diplomové práce s názvem "Vzdělávací soustava v Moravskoslezském kraji a její vazba na trh práce" je odpovědět na otázku, zda existuje a jaká je vazba vzdělávací soustavy a trhu práce v Moravskoslezském kraji. Diplomová práce je rozdělena do čtyř stěžejních kapitol. V první kapitole je obecně rozebrán systém školství a trh práce. Jsou zde uvedeny základní zásady a pojmy této problematiky. Druhá kapitola poskytuje informace o vzdělávací soustavě a trhu práce v České republice, včetně legislativy a základních koncepčních dokumentů. Třetí kapitola pojednává o vzdělávací soustavě Moravskoslezského kraje a poskytuje přehled o struktuře studentů a absolventů středoškolského a vysokoškolského studia v regionu. Čtvrtá kapitola shrnuje problematiku trhu práce v Moravskoslezském kraji se zaměřením na zaměstnanost a nezaměstnanost v regionu. Kapitola je ukončena zhodnocením struktury volných pracovních míst v kraji. Z výsledků práce vyplývá, že zatím co vzdělávací soustava svou nabídkou oborů středoškolského a vysokoškolského vzdělání převážně uspokojuje poptávku po pracovní síle v daném regionu, tak úrovní dosaženého vzdělání jednotlivých osob tomu tak není.
Vzdělávání a vzdělávací soustava v Plzeňském kraji a její vazba na trh práce
Martinů, Jana ; Kouřilová, Jana (vedoucí práce) ; Krejčová, Nikola (oponent)
Cílem této diplomové práce s názvem Vzdělávání a vzdělávací soustava v Plzeňském kraji a její vazba na trh práce je odpovědět na otázku, zda nabídka absolventů škol v Plzeňském kraji odpovídá potřebám trhu práce. V první kapitole jsou objasněny základní pojmy z oblasti vzdělávání a trhu práce. Následující část popisuje vzdělávací soustavu a trh práce v České republice. Je zde zmíněn také legislativní rámec a základní strategické a koncepční dokumenty českého školství. Třetí kapitola se zabývá charakteristikou všech stupňů vzdělávací soustavy v Plzeňském kraji, dále se zaměřuje na trh práce v kraji, s nímž souvisí také poslední část práce. V ní je provedena analýza volných pracovních míst evidovaných úřady kraje a je popsána situace absolventů jednotlivých typů škol na trhu práce. Z výsledků práce vyplynulo, že nabídka absolventů vyšších odborných a vysokých škol v kraji potřebám trhu práce odpovídá. U školství středního je situace složitější - absolventů některých oborů je na trhu práce nedostatek - především vyučených v technických oborech, jiných naopak přebytek - vyučených v oborech gastronomie a maturantů v oborech ekonomických. Ze strany Plzeňského kraje je patrná snaha tuto situaci řešit tak, aby vzdělávací soustava vyhovovala požadavkům trhu práce.
VZDĚLÁVÁNÍ A VZDĚLÁVACÍ SOUSTAVA HL. M. PRAHY A JEJÍ SPECIFIKA
Paule, Marek ; Kouřilová, Jana (vedoucí práce) ; Krejčová, Nikola (oponent)
Cílem diplomové práce "Vzdělávání a vzdělávací soustavy hl. m. Prahy a její specifika" je zhodnotit specifičnost hlavního města Prahy jako vzdělávacího centra České republiky. Práce je rozdělena do tří částí. V první části jsou vysvětleny základní pojmy spojené se vzděláváním a trhem práce a charakterizována základní legislativa a dokumenty ČR spojené s touto problematikou. V druhé části je popsána vzdělávací soustava ČR. Třetí část práce se zabývá analýzou vzdělávací soustavy hlavního města Prahy ve všech jejích stupních. Zvláštní pozornost je věnována vysokoškolskému vzdělávání, u kterého je analyzováno postavení pražských škol z hlediska oborové struktury a dojížďky do vysokých škol v rámci ČR. Závěrem práce je charakterizován vztah mezi vzdělávací soustavou a trhem práce v hlavním městě. Z analýzy vyplynulo, že Praha je vzdělávacím centrem České republiky. Její postavení je dominantní zejména z hlediska vzdělávání na konzervatořích a vysokých školách.
Vzdělávání a vzdělávací soustava Zlínského kraje a její vazba na trh práce
Krčmářová, Zuzana ; Kouřilová, Jana (vedoucí práce) ; Říhová, Gabriela (oponent)
Diplomová práce s názvem "Vzdělávání a vzdělávací soustava ve Zlínském kraji a její vazba na trh práce" popisuje a analyzuje vzdělávací soustavu a trh práce Zlínského kraje. Hlavním cílem práce je odpovědět na otázku, zda existuje a jaká je vazba vzdělávací soustavy a trhu práce ve Zlínském kraji. První část práce objasňuje základní pedagogické pojmy, základní pojmy trhu práce a postavení vzdělávání na trhu práce a v regionálním rozvoji. Následuje popis vzdělávacího systému České republiky a legislativní úpravy školství. Třetí kapitola charakterizuje všechny stupně vzdělávací soustavy Zlínského kraje. Poslední část práce je zaměřena na vývoj trhu práce ve Zlínském kraji a analýzu volných pracovních míst. Z výsledků práce vyplývá existence vazby mezi vzdělávací soustavou a trhem práce ve Zlínském kraji a zároveň snaha přizpůsobit vzdělávací soustavu, zejména v oblasti středního školství, tak, aby lépe odrážela potřeby a požadavky trhu práce.
Analýza středního školství v Libereckém kraji s důrazem na demografický vývoj a požadavky trhu práce
Jirouš, Vlastimil ; Říhová, Gabriela (vedoucí práce) ; Kouřilová, Jana (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je analyzovat střední školství v Libereckém kraji. Důraz je kladen především na to, zda je střední školství v Libereckém kraji schopno reagovat na demografický vývoj a zda odpovídá požadavkům trhu práce. První kapitola je věnována definici vzdělávání a základnímu přehledu legislativní úpravy a dokumentů vzdělávací politiky České republiky. Obsahem druhé kapitoly je popis současné situace středního školství, jeho vývoje od roku 1989 a současných trendů. Ve třetí kapitole je analyzováno střední školství Libereckého kraje ve vztahu k demografickému vývoji a požadavkům trhu práce. V závěrečné kapitole odpovídám na položené otázky. V práci jsou využita data Českého statistického úřadu, Ministerstva práce a sociálních věcí, Národního ústavu odborného vzdělávání a Ústavu pro informace ve vzdělávání.
Působnost a činnost orgánů kraje Vysočina na
Kováčová, Petra ; Mates, Pavel (vedoucí práce) ; Boháčová, Jiřina (oponent)
V této práci bude nejdříve pojednáno (především na základě odborné literatury, právních předpisů, eventuelně na základě internetových zdrojů) o vzdělávací soustavě v České republice, přičemž větší důraz bude kladen na oblast státní správy a samosprávy na úseku školství. Další kapitoly už se budou věnovat školství v kraji Vysočina a specifickým problémům souvisejícím s realizací školství v kraji. Poslední částí této práce bude praktická studie zabývající se fungováním malotřídní školy v obci Věžnice. Praktická studie bude vypracovávána na základě získaných teoretických poznatků, interních záznamů základní a mateřské školy Věžnice, podkladů získaných od zaměstnanců obecního úřadu obce Věžnice a na základě osobních konzultací.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   předchozí11 - 18  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.