Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  předchozí11 - 18  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Logistika a její činnosti u územních samosprávných celků se zaměřením na ochranu obyvatelstva
HOLUBOVÁ, Dana
Vzrůstající živelní pohromy, katastrofy, průmyslové havárie, hromadná neštěstí i ohrožení z používání moderních technologií, jsou příčinou závažných krizových situací, při nichž vznikají rozsáhlé materiální škody, ale také ztráty na životech obyvatel postižených území. Prvotní pomoc obyvatelům při jejich ochraně je poskytována především obcí a složkami integrovaného záchranného systému. Ke zmírnění dopadů mimořádné situace a krizové situace je mimo jiné zabezpečováno tako pomocí logistických činností. Proto si diplomová práce klade za cíl zjistit a vyhodnotit zabezpečení ochrany obyvatelstva v obcích s rozšířenou působností Tábor, Soběslav a Jindřichův Hradec, zjištění jejich připravenosti, a tím potvrdit nebo vyvrátit výzkumnou otázku. Ta byla stanovena následovně: Je logistika a její činnosti zaměřené na ochranu obyvatelstva ve vybraných obcích s rozšířenou působností dostatečná ke zvládnutí mimořádných události a krizových situací? V současné době je problematice ochrany obyvatelstva věnována velká pozornost. V teoretické části práce je vymezena nezbytná terminologie, která prochází celou prací. Jednotlivé kapitoly jsou věnovány popisu územních samosprávných celků a řešení krizových situací. V dalších kapatolách je popsána ochrana obyvatelstva, ve které je popsána legislativa varování obyvatelstva, ukrytí obyvatelstva, evakuace obyvatelstva a nouzové přežití obyvatelstva a vymezení složek integrovaného záchranného systému. Dále je popsána problematika logistiky, její historický vývoj a v jednotlivých podkapitolách jsou uvedeny cíle logistiky, logistické činnosti, logistika a ochrana obyvatelstva. Je zde rovněž vymezena role Správy státních hmotných rezerv, jednotek sboru dobrovolných hasičů obce a nestátních neziskových orgnizací. Metodika práce spočívala ve shromáždění literárních zdrojů, týkajících se dané problematiky. Dále bylo využito platných právních předpisů České republiky. Při zpracování bylo také využíváno internetových zdrojů, především k přístupu k legislativě České republiky v platném znění a dále oficiálních internetových stránek Ministerstva vnitra České republiky, Správy státních hmotných rezerv a dalších ústředních orgánů státní správy zabývajících se zkoumanou problematikou. V práci bylo pro dosažení stanových cílů použito kvalitativního výzkumu, v kterém bylo pousutováno technické, materiální a finanční zabezpečení ve vybraných obcích. Dále byla zjištěna a vyhodnocena připravenost pracovníků ve vybraných obcích s rozšířenou působností a v závislosti na hodnocení připravenosti bylo navrženo zdokonalení. Pro získání údajů byly zvoleny řízené rozhovory s pracovníky krizového řízení vybraných obcí s rozšířenou působností, ve kterých byly sledovány činnosti realizované v rámci obce, a ne ve správním obvodu obce s rozšířenou působností. Pro řízené rozhovory s pracovníky krizového řízení bylo použito strukturovaného rozhovoru k získání relevantních údajů týkajících se činností v oblasti ochrany obyvatelstva u vybraných obcí s rozšířenou působností Tábor, Soběslav a Jindřichův Hradec. Ke zjištění stavu připravenosti pracovníků, zda jsou činnosti zaměřené na ochranu obyvatelstva ve vybraných obcích dostatečné, byl zvolen souhrnný index připravenosti. Pro stanovení indexu připravenosti byly vybrány sledované parametry stěžejní pro ochranu obyvatelstva ve smyslu zákona č. 239/2001 Sb., o integrovaném záchranném systému a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a to varování, evakuace, ukrytí a nouzové přežití obyvatelstva. Následně byla provedena analýza a komparace dané problematiky. Na základě vyhodnocena byla v závěru práce navržena doporučení opatření ke zlepšení připravenosti vybraných obcí. Dále vlastní závěr práce informuje o naplnění zadaných cílů a na základě výsledků uvedených v této práci i o kladné odpovědi na stanovenou výzkumnou otázku.
Komplexní opatření pro nouzové přežití obyvatelstva při povodních
BRODMANN, Jiří
Komplexní opatření pro nouzové přežití obyvatelstva při povodních Nouzové přežití se řadí mezi hlavní opatření v oblasti ochrany obyvatelstva, jenž zahrnuje komplex činností prováděných za účelem dočasného zajištění přežití obyvatelstva postiženého mimořádnou událostí nebo krizovou situací. Zpravidla navazuje na provedenou evakuaci ze zasažených prostorů. Tato diplomová práce má za cíl objasnit nouzové přežití a zhodnotit, zdali je současný stav jeho zabezpečení dostatečný a to především při povodních. První kapitola obsahuje základní pojmy, jednotlivá opatření a také popisuje povodně včetně ochrany před nimi. Dále je v ní uveden stručný přehled legislativy týkající se této problematiky včetně Koncepce ochrany obyvatelstva. Následující kapitoly už jsou zaměřeny přímo na plán nouzového přežití a povodňový plán, v nichž jsou jednotlivé jejich části podrobně popsány. Ve výsledcích je celá problematika srovnána s opatřeními provedenými při povodních v obci Vodňany roku 2009. Celá práce vychází z hypotézy, že zabezpečení nouzového přežití obyvatelstva je dostatečné.
Varování obyvatelstva a jeho znalosti, reakce a chování po provedeném varování.
KOZÁK, Marek
Zaměření diplomové práce na zjištění úrovně znalostí obyvatelstva v oblasti ochrany obyvatelstva jsem si vybral, protože jsem chtěl zjistit, jaký je současný stav a zda mělo zrušení výuky v této problematice vliv na znalosti obyvatelstva. Výuka byla ukončena po změně politického systému v České republice a pádu komunistických režimů ve státech střední Evropy, kdy obyvatelstvo v návaznosti na změny domácí i světové politiky, které eliminovaly vojenské napadení České republiky, ztratilo zájem o danou problematiku. Lidé si však neuvědomují, že se sice eliminovalo nebezpečí válečného konfliktu, ale hrozí nám další nebezpečí ze strany vynálezů člověka, jak při průmyslové výrobě, přepravě chemikálií nebo třeba při výrobě energií a dalších činnostech, tak další hrozby, které jsou ze strany přírody samotné, a to jak v podobě nadměrných srážek, silných větrů a dalších živlů. Práce začíná historií ochrany obyvatelstva a současným stavem varování, evakuace a ochrany obyvatelstva. Data byla získávána prostřednictvím dotazníků, kde museli respondenti označit druh přehrávané sirény a následnou reakci na zvuk sirény. Dále byly v dotazníku otázky zaměřené na evakuaci obyvatelstva a jeho improvizovanou ochranu před nebezpečnými látkami. Následuje popis vyhodnocení získaných dat. Hypotéza, že obyvatelstvo má v současné domě malé znalosti v oblasti ochrany obyvatelstva a že skupina obyvatel, kteří ještě absolvovali výuku předmětu branná výchova mají větší znalosti, než ti kteří tuto výuku neměli, se po vyhodnocení dotazníků potvrdila. Přehraný signál sirény poznalo jen jedna čtvrtina odpovídajících, což je varující hodnota. U ostatních otázek pak už hodnoty byly vyšší. Skupina, která výuku branné výchovy neabsolvovala, dosahovala nižšího procenta správných odpovědí. Vyhodnocení jednotlivých otázek je v závěrečné části práce. Na konci práce je situace zhodnocena a navržena opatření na zlepšení úrovně znalostí obyvatelstva ČR v problematice jeho reakcí na varování.
Činnost orgánů krizového řízení města Týn nad Vltavou při přípravě a provedení evakuace obyvatelstva města Týn nad Vltavou v důsledku radiační havárie {--} MU 3 na Jaderné elektrárně Temelín
HLAVÁČ, Roman
V úvodu mé bakalářské práce je popsána charakteristika města Týn nad Vltavou a jeho hlavní hrozba pro obyvatele, kterou činí nedaleko ležící Jaderná elektrárna Temelín. V další části je popsán integrovaný záchranný systém, jeho složky, postavení a úkoly, dále hlavní orgány krizového řízení s důrazem na orgány krizového řízení města Týn nad Vltavou a krizové plánování. Podrobněji je uveden popis činnosti bezpečnostní rady města a především krizového štábu města Týn nad Vltavou při přípravě a řešení krizové situace. Dále je zde pojednáno o havarijní připravenosti, kategorizaci pracovišť, kde se vykonávají radiační činnosti a rozebrány jsou zde i radiační mimořádné události, jejich rozdělení a opatření, která se přijímají při jejich vyhlášení. Na tuto část je navázáno vysvětlení s popisem vnitřního a vnějšího havarijního plánu JE Temelín. Zmíněna jsou také ochranná opatření, která jsou přijímána v souvislosti s radiační havárií na JE Temelín. Je zde uvedeno jejich rozdělení, popis a způsob zavádění. Detailně je pohovořeno především o evakuaci obyvatelstva, způsobu jejího uskutečnění, činnosti a úkolech orgánů krizového řízení při jejím provedení. Cílem práce bylo analyzování úkolů a ověření současné připravenosti orgánů krizového řízení města Týn nad Vltavou při přípravě a provedení evakuace obyvatelstva z důvodu radiační havárie na JE Temelín. Prostřednictvím sociologického průzkumu mezi obyvatelstvem v Týně nad Vltavou, který byl proveden formou anketního lístku, byla ověřena znalost obyvatelstva žijícího v Týně nad Vltavou o problematice evakuace při radiační havárii na JE Temelín. Výsledky získané provedeným průzkumem jsou součástí práce a jsou znázorněny v grafické podobě.
Ochrana obyvatelstva v zóně havarijního plánování při radiační mimořádné události na ETE
KULHANOVÁ, Zuzana
Jaderná energie má při výrobě elektrické energie v současné době nezastupitelný podíl. Alternativní zdroje k získání elektrické energie se neustále hledají . Musíme však připustit myšlenku, že určité ohrožení sebou výroba jaderné energie přináší. Na plánování a provádění opatření k ochraně obyvatelstva se podílejí orgány státní správy a samosprávy měst a obcí, složky IZS a další orgány a organizace. Tato práce pojednává o zajištění ochrany obyvatelstva včetně informovanosti obyvatel žijících v zóně havarijního plánování Jaderné elektrárny Temelín. Zda současné havarijní plány spolu s právními normami upravujícími přípravu na řešení radiační mimořádné události jsou dostačující pro zajištění úkolů spojených s ochranou obyvatelstva . Cílem práce bylo zpracování analýzy současného stavu na úseku ochrany obyvatelstva v rámci havarijního plánování a připravenosti kompetentních orgánů státní správy a uzemní samosprávy na řešení mimořádné události včetně stanovení kompetencí odpovědnosti ochranných opatření dle jejich závažnosti na Jaderné elektrárně Temelín. Úkolem bylo zjistit, zda je současná organizační havarijní struktura skutečně sestavena tak, aby byla schopná zabezpečit veškeré úkoly spojené s řešením mimořádných situací. Součástí vyhodnocení stanovené problematiky je i dotazníkový průzkum, který řeší současnou informovanost a připravenost obyvatel žijících v zóně havarijního plánování na radiační mimořádnou událost. Výsledky dotazníkového průzkumu byly vyhodnoceny a zaznamenány do grafické podoby.
Ochrana obyvatelstva jako součást integrovanného záchranného systému
HOLEJŠOVSKÝ, Jan
Bakalářská práce na téma {\clqq}Ochrana obyvatelstva jako součást integrovaného systému`` je rozdělena do několika částí, které souhrnně tvoří materiál, který poskytuje informace o ochraně obyvatelstva jako součásti integrovaného záchranného systému. Toto byl jeden z cílů této práce. V první části je popsán integrovaný záchranný systém a uvedena základní legislativa, která je s ním spojena. Ve druhé části je popsána ochrana obyvatelstva, základní legislativa, která s ní souvisí, pojmy s ní spojené a základní organizační a technické opatření ochrany obyvatelstva. V dalších dvou kapitolách je popsáno zařízení civilní ochrany a Institut ochrany obyvatelstva. Součástí práce je také vyhodnocený anonymní dotazník, který byl zaměřen na zjištění znalostí zkoumaného souboru v oblasti ochrany obyvatelstva. Toto byl další z cílů práce. V souvislosti s bakalářskou prací byly stanoveny dvě hypotézy: 1. Obyvatelstvo má dostatečnou možnost získávat informace o zásadách správného chování při vzniku mimořádné události a krizových stavech, zná základní formy pomoci a svépomoci při ohrožení nebo vzniku mimořádné události či krizového stavu. Tato hypotéza byla potvrzena. 2. Mezi obyvateli stále zůstává povědomí ochrany obyvatelstva dle zásad ochrany před rokem 1989. Také tato hypotéza byla potvrzena.
Opatření ochrany obyvatelstva v případě vzniku zvláštní povodně na vybraném vodním díle III. kategorie
JAROLÍN, Tomáš
Tématem mé diplomové práce je {\clqq}Opatření ochrany obyvatelstva v případě vzniku zvláštní povodně na vybraném vodním díle III. kategorie.`` Zvláštní povodeň je povodeň způ{$\neg$}sobená poruchou či havárií (protržení hráze) vodního díla vzdouvajícího či kumulujícího vodu nebo nouzovým řešením kritické situace na vodním díle vyvolávající vznik mimořádné události (krizové situace) na území pod vodním dílem. K zpracování mé diplomové práce jsem si vybral vodní dílo odkaliště Hodějovice, jehož vlastníkem a provozo{$\neg$}vatelem je Teplárna České Budějovice a.s.. V případě vzniku zvláštní povodně by byly ohro{$\neg$}ženy místní části Českých Budějovic, Mladé a Nové Hodějovice. Aby bylo zabráněno zbyteč{$\neg$}nému poškození zdraví či dokonce ztrátám na životech, bylo nutné vypracovat Plán ochrany území pod vodním dílem před zvláštní povodní. Mým úkolem bylo zhodnotit dostatečnost této dokumentace a případně ji místním šetřením a analýzou dokumentů doplnit o potřebné údaje a navrhnout další ochran-ná opatření.
Komunikace s veřejností při mimořádných událostech
VAŇOVÁ, Naďa
Informovanost občanů je důležitou a nezastupitelnou součástí realizace opatření ochrany obyvatelstva. I přes své legislativní zakotvení tato činnost vykazuje výrazný deficit, který je dlouhodobě vnímán občany v případě řešení konkrétních mimořádných událostí a naplno se projevil například při povodních v letech 2002 a 2006. V České republice dosud neexistuje komplexní informační zdroj a to ani multimediální, tištěný či jiný zdroj. Chybí zde jednota a komplexnost informací . Pro lepší pochopení této problematiky je třeba se nejprve seznámit se základními pojmy a vysvětlit co znamená komunikace, určit její druhy a podrobně vysvětlit pojem krizové komunikace. Dále je potřeba rozdělit krizové situace do jednotlivých skupin, specifikovat možná hrozící rizika a způsoby informování obyvatelstva o situaci a správném chování za těchto situací. Práce se zabývá problematikou dostupnosti informací pro širokou veřejnost a legislativou, která tuto dostupnost právně zajišťuje. Tato práce seznamuje s technickými prostředky, kterými se varovné informace předávají, ať už se jedná o různé druhy sirén nebo o software nebo jiná zařízení. Dále jsou uvedeny formy zkoušek varovného systému a dopodrobna rozebrán varovný signál {\clqq}všeobecná výstraha`` spolu s doplňujícími tísňovými informacemi. Je potřeba si uvědomit, že včasně, přesně a vhodně podané informace, hrají rozhodující roli při záchraně obyvatelstva, proto jsem se ve své práci věnovala především této problematice. V závěru práce shrnuje možné formy a metody krizové komunikace s obyvatelstvem a stanovuje požadavky na odborný profil pracovníka, který by se touto problematikou měl profesně zabývat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   předchozí11 - 18  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.