Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  předchozí11 - 18  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Internetová televize v přístupových sítích nové generace
Szymeczek, Andrzej ; Sládok, Ondřej (oponent) ; Grenar, David (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce je „Internetová televize v přístupových sítích nové generace“. Cílem práce bylo vytvořit síť, ve které funguje služba internetové televize, a následně otestovat možnosti a parametry, které tato síť umožňuje. Teoretická část je věnována základním vlastnostem a parametrům služby internetové televize. Dále jsou popsány síťové protokoly pro přenos multimediálních dat v reálném čase a způsoby vysílání v síti. Simulace je navržena v simulačním prostředí GNS3. Tato simulace obsahuje funkční model sítě a lze v ní spustit vysílání videa po síti. Přenášená data a nežádoucí jevy, které ovlivňují funkčnost a kvalitu přenosu, jsou analyzovány. Také jsou posuzovány rozdíly pro unicastové a multicastové vysílání.
Videokonferenční systém pro vzdálenou výuku
Holán, Josef ; Szőke, Igor (oponent) ; Schwarz, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o možnostech streamování v Javě pomocí knihovny Java Media Framework. Pro vytvoření zadaného systému to znamená, na jedné straně vytvořit program, který bude snímat multimediální data z  kamery a bude je vysílat do sítě. Na druhé straně bude program, který dokáže tyto data přijímat. Předpokládá se  jeden  vyučující a skupina studentů. Obraz a zvuk přednášky je přenášen všem studentům. Komunikace studentů a vyučujícího se řeší textovým chatem a vyučující má možnost otevřít další audio nebo video kanál s jakýmkoliv studentem. Chat je řešen pomocí přenosu přes TCP/IP protokol. Zvuk (obraz) z tohoto kanálu může být dle volby přednášejícího přenášen i ostatním studentům.
Návrh unicastového a multicastového simulačního modelu v NS2
Votava, Martin ; Burget, Radim (oponent) ; Šimek, Milan (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na tvorbu sítí pomocí nástroje Network Simulátor 2. Hlavním tématem práce je simulace unicastového a multicastového směrování.Práce také popisuje protokoly používané na transportní vrstvě, jako je protokol TCP (Transmission Control Protocol) a UDP (User Datagram Protocol). V neposlední řadě práce obsahuje laboratorní úlohy, v nichž si čtenář může ověřit nabité znalosti simulování Unicastu a Multicastu.
Implementace triple-play služeb v heterogenní síti
Obršlík, Lukáš ; Šedý, Jakub (oponent) ; Krkoš, Radko (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou implementace triple-play slu- žeb a zabez- pečení kvality služby v heterogenních komunikačních sítích. Vypracování je zaměřeno na ověření teoreticky nastudované problematiky na reálné situaci a existující síťové in- frastruktuře. Součástí vypracování je tvorba technického řešení, které zajišťuje automatic- kou prioritizaci služeb na základě identifikace a rozdělení požadovaných služeb v síťovém provozu. Vytvořené technické řešení pro zajištění kvality služby bylo navrženo tak, aby bylo řešení možné v síti implementovat, do budoucna přizpůsobovat aktuálním požadav- kům a zajistit tak škálovatelnost.
Laboratorní úlohy v prostředí NS3 pro předmět Pokročilé komunikační techniky
Vadkerti, Gabriel ; Mašek, Pavel (oponent) ; Langhammer, Lukáš (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá s vytvorením laboratórnych úloh v prostredí NS-3, kde sú predstavené protokoly IPv4 a IPv6, unicastový a multicastový prenos dát, kvality služieb v bezdrôtových sieťach, ďalej protokoly TCP a UDP. Najprv je popísaný simulátor NS-3, vývojové prostredie Eclipse IDE a ich spojenie. V ďalšej časti sú predstavené vlastnosti protokolov IPv4 a IPv6, je podrobne popísaná štruktúra záhlaví a technika fragmentácie. Podľa získaných vedomostí je vytvorený postup laboratórnej úlohy, ktorá sa zaoberá s porovnaním protokolov IPv4 a IPv6. V ďalšej časti sú popísané typy prenosov, ďalej je podrobnejšie vysvetlený multicastový prenos dát. V druhej praktickej časti je vytvorený postup pre laboratórnu úlohu, ktorá sa zaoberá s porovnaním unicastového a multicastového prenosu. V ďalšej teoretickej časti je rozobraná problematika kvality služieb a metódy na jej zaistenie. Podrobnejšie je popísaná prístupová metóda EDCA, ktorá sa používa v bezdrôtových sieťach. Táto prístupová metóda je implementovaná v nasledujúcej simulácii, v ktorej je skúmaný vplyv prístupovej kategórie na rôzne parametre prenosu. V ďalšej teoretickej časti sú predstavené protokoly UDP a TCP, ďalej štruktúra záhlaví týchto protokolov. Posledná časť práce sa zaoberá s porovnaním vlastností týchto protokolov.
Návrh laboratorních úloh v simulačním prostředí NS3
Štefančík, Matej ; Langhammer, Lukáš (oponent) ; Polák, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práca poskytuje zoznámenie sa so sieťovým simulátorom ns-3. Popisuje základné abstrakcie a súčasti tohto nástroja. Práca ďalej rozoberá teóriu, ktorá bola aplikovaná pri vytváraní simulácie. Konkrétne je rozobraný pojem unicast, problematika IP adresovania a smerovanie v sieťach. Praktická časť je sústredená na vytvorenie štyroch laboratórnych úloh do predmetu Pokročilé Komunikačné Techniky. Prvá úloha sa venuje problematike unicastu a statického smerovania v sieti. Objasňuje vplyv metriky na proces smerovania. Nasledujúca úloha porovnáva jednotlivé typy správ protokolov ICMPv4 a ICMPv6. Tretia úloha rozoberá ďalšie funkcie protokolu ICMPv6. Konkrétne sa zameriava na päť rôznych typov ICMPv6 správ definovaných protokolom NDP (Neighbor Discovery Protocol) a ich úlohou v sieťovej prevádzke. Posledná úloha sa sústreďuje na zabezpečenie kvality služieb (QoS) v bezdrôtových sieťach, nastavením priority a tým rozdelením prevádzky do jednotlivých tried. Pozornosť je zameraná na parametre ako priepustnosť, oneskorenie a kolísanie oneskorenia.
Grafické zobrazení relací mezi počítači v Internetu
Cimbálek, Přemysl ; Malý, Jan (oponent) ; Komosný, Dan (vedoucí práce)
Internetová televize IPTV (Internet Protocol Television) slouží k přenosu televizního vysílání po síti založené na protokolech rodiny TCP/IP. Její výhodou je, že vysílání nemusí být jednosměrné, jako je tomu u stávajícího televizního vysílání, ale může uživatelům poskytovat zpětnou vazbu ve formě interaktivity. Problémy zabraňující jejímu většímu rozmachu jsou dnes zejména technického rázu, zejména v nízké datové propustnosti přístupových sítí. Proto jsou navrhovány nové metody, jak vysílání internetové televize zefektivnit. Hlavním úkolem této práce je na základě pochopení principů hierarchické sumarizace a vysílání IPTV zobrazit stromovou strukturu vazeb mezi uzly sítě, které mají za úkol zpracovávat data ve zpětném kanále, tedy data od uživatelů. V první části práce je tedy vysvětlen princip vysílání IPTV a její rozdíl oproti klasickému televiznímu vysílání. Zaměřeno je na poskytované služby, výhody a nevýhody systému. Vysvětlen je také princip používané komprese datových toků standardy MPEG-2 a MPEG-4, jakožto i problematika přenosových sítí, zejména problém "poslední míle". IPTV využívá k přenosu dat SSM (Specific Source Multicast) multicastové vysílání, každý uživatel se připojuje do multicast skupiny která vždy vysílá jeden program. Zpětný kanál je většinou realizován unicast vysíláním. Z důvodů úspory množství přenášených dat je využito principu hierarchické sumarizace, která je v práci náležitě popsána. S tímto souvisí protokoly pro řízení síťových relací, jako je RTP, RTCP a TTP. Teoretická část zahrnuje také zmínku o celosvětové experimentální síti PlanetLab, která slouží pro testovaní síťových aplikací. Je zmíněna z toho důvodu, že navrhovaná struktura IPTV vysílání a aplikace s tím spojené jsou v této síti testovány. V praktické části jsou nejprve diskutovány možnosti metod vizualizace a uchovávání dat o jednotlivých uzlech pro časově zpětné výpisy. Z hlediska vysoké dostupnosti a adaptibility byly vybrány webové technologie,, například MySQL databáze pro uchovávání dat. Model stromu je na základě těchto dat zpracován algoritmem v jazyce Java. Samotná vizualizace stromu je řešena pomocí čístě webových technologií, zdrojový kód pro vizualizaci je dynamicky generován skripty v JSP (Java Server pages). Grafický výstup je realizován vektorovým formátem SVG (Scalable Vector Graphics), který je určen pro grafické vyjádření na internetu a v mobilních telefonech. Díky jeho schopnosti spolupráce s technologií Javascript, byla vytvořena interaktivní internetová aplikace, která zobrazuje stromovou strukturu uzlů. V práci jsou vysvětleny základy všech použitých technologií, zdůvodněn výběr použitých technologií a uvedeny příklady a zajimavé části řešení.
Video v rámci webu 2.0
Fišera, Martin ; Pavlíček, Antonín (vedoucí práce) ; Vlach, Jiří (oponent)
Bakalářská práce pojednává o videu, Webu 2.0 a jejich vzájemném vztahu. Jelikož se jedná o velmi komplexní téma, je první kapitola práce věnována samotnému úvodu do problematiky videa, tedy parametrům videa a technologiím s ním spjatých. Pracuje se zde s pojmy jako datový tok, rozlišení, barva, barevná hloubka, prokládání, komprese, multimediální kontejnery a další. V závěru první kapitoly je pak stručně nastíněna problematika komprese audia. Druhá kapitola se již věnuje samotnému propojení a vztahu mezi videem a Webem 2.0, kdy je nejprve popsán samotný průnik videa a internetu a následně dochází k plynulému přechodu k pojmu Web 2.0, jeho historickému vymezení a definici. Zde se také poprvé objevuje pojem streaming, který je dále v kapitole rozebírán jak na síťové, tak na aplikační vrstvě. Poslední třetí kapitola je zasvěcena sociálním aspektům streamingových služeb jako je YouTube, Stream.cz a další, přičemž se tato kapitola prostřednictvím zamyšlení snaží poukázat na fakt, že streamingové služby nejsou vymezeny jen technologickými prvky, kterým jsou věnovány předcházející kapitoly, ale také sociálními vlivy, které působí na uživatele těchto služeb.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   předchozí11 - 18  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.