Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Deformační, napjatostní a bezpečnostní analýza výztužného rámu automobilu
Dobeš, Martin ; Vosynek, Petr (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce se zabývá deformačně-napjatostní a spolehlivostní analýzou výztužných bezpečnostních rámů v závodních automobilech tzv. bezpečnostních klecí. Bezpečnostní rám spadá do oblasti pasivní bezpečnosti. Prvky pasivní bezpečnosti jsou ty prvky, které se aktivují až v okamžiku havárie automobilu. Bezpečnostní rám v automobilu má za úkol především vyztužit samotnou karoserii a zajistit tak dostatečnou tuhost skeletu automobilu. Diplomová práce je v první části zaměřena na určování deformačně-napjatostních stavů, které vznikají při statických zkouškách ochranných rámů. Jejich posouzení je dáno homologací Mezinárodní automobilové federace FIA, dle níž se zkoušky ochranných rámů provádějí. Úloha je řešena výpočtovým modelováním s využitím metody konečných prvků. První část práce slouží pro posouzení tuhosti a bezpečnosti ochranného rámu při zatížení, které odpovídá statickým homologačním zkouškám. Druhá část diplomové práce se zabývá posouzením vlivu rychlosti zatěžování na napjatost a deformaci rámu pomocí výpočtového modelování s využitím výpočtového programu LS-DYNA.
Metody používané při diagnostice zděných konstrukcí
Vrtal, Roman ; Láník, Jaromír (oponent) ; Žítt, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce pojednává o zkušebních metodách používaných při diagnostice zděných konstrukcí. Popisuje jejich provádění a vyhodnocení, nástroje potřebné pro jejich realizaci a jejich výhody a nevýhody. Cílem této práce je porovnat nejčastěji používané zkušební metody a popsat jejich aplikaci na praktickém příkladu statické zatěžovací zkoušky zděného pilíře.
Dynamická zkouška stanovení poměru únosnosti CBR
Cvečka, Tomáš ; Pácha, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Práce je věnovaná tématu využití dynamické zatěžovací zkoušky v silničním stavitelství. Teoretická část se zabývá popisem zkoušky na principy klasické CBR zkoušky s dynamicky působícím zatížením. Část praktická je věnovaná přípravou vzorky zeminy na zkoušku a následným vyhodnocením klasické statické a experimentální dynamické zkoušky na vzorce dvou zemin. Cílem práce je zjistit korelační vztah těchto dvou zkoušek jako i ověřit relevantnost použité zkoušky s dynamickým zatížením.
Zpětná numerická analýza přesypávané mostní konstrukce
Slováková, Kristýna ; Koudela, Pavel (oponent) ; Chalmovský, Juraj (vedoucí práce)
Práce je zaměřená na modelování konstrukce ocel-zemina v programu na bázi metody konečných prvků (Plaxis). Modely byly vytvářeny postupně od základních materiálových modelů k těm složitějším a byla sledována změna deformací ocelové konstrukce. Na závěr byly na vybraný model aplikovány schémata zaťěžovací zkoušky.
Utilization of cone penetration tests in the load-transfer method for bored large diameter piles
Štetiar, Juraj ; Koudela, Pavel (oponent) ; Chalmovský, Juraj (vedoucí práce)
This thesis is focused on the use of the results of cone penetration tests and the method of transfer functions for the design of drilled large-diameter piles. The introductory part clarifies the theoretical basis of cone penetration testing, method of transfer functions, various material models and the regression coefficients in the nonlinear method of pile settlement calculation. The theoretical introduction will be followed by other chapters in which the theory is applied to specific practical cases. The third part consists of geotechnical interpretation of the results of two static load tests in two different localities using graphical and numerical outputs (limit load curves, force distribution along the length of the pile, dependences of displacements and deformations on the pile depth, shaft frictions and more). The next part deals with the evaluation of the CPT at the site of the load test and the compilation of the calculation profile at the site based on the obtained data. In the fifth part there will be an inverse analysis of load tests using the method of transfer functions in the software developed at the Institute of Geotechnics, Faculty of Civil Engineering, Brno University of Technology. An inverse analysis of load tests using finite elements method and obtained data from the CPT can be found in chapter 6. Within this analysis, several material models will be applied and compared to the issue. This analysis will be followed in the fifth part by a comparison of direct correlation methods for determining the ultimate pile shaft friction from CPT data with the results of inverse analysis by MTF to determine the most suitable method. Finally, from the obtained data the regression coefficients will be adjusted for the calculation of the second limit state of lone piles by a nonlinear method (according to Masopust).
Determination of Experimenal Bearing Capacity Piles
Mihálik, Ján ; Gago, Filip ; Buková, Martina
The article is focused on the evaluation of the static load test of piles by various methods. The aim of the evaluation is to obtain design values of the experimental bearing capacity of the piles. The analysis contains evaluated 10 static load tests performed on large-diameter piles of various lengths, which are located in the same engineering geological district and are made as drilled piles with a casing. Each test is evaluated according to STN 73 1002, according to the Brinch Hansen method 80% criterion and according to the Davisson method of ultimate strength.
Analýza metodiky pro navrhování pražcového podloží
Svobodová, Nikola ; Břešťovský,, Petr (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na analýzu současné metodiky SŽ pro navrhování konstrukce pražcového podloží s ohledem na deformační odolnost konstrukce, její porovnání s metodikou vrstevnatého poloprostoru, používanou v silničním stavitelství, a metodou konečných prvků. Zabývá se různými způsoby stanovení deformační odolnosti železničního spodku.
Vyhodnocení zatěžovacích zkoušek pilot z tryskové injektáže
Čechová, Simona ; Račanský, Václav (oponent) ; Chalmovský, Juraj (vedoucí práce)
Práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části byla představena metoda tryskové injektáže, její druhy a možnosti využití. Byly charakterizovány mechanické vlastnosti prvku zhotoveného tryskovou injektáží. Byly popsány různé metody odhadu únosnosti pilot – analytický výpočet únosnosti vrtaných pilot a výpočet únosnosti pilot analýzou mezní zatěžovací křivky dle CHIN (1970; 1972). Dále byla obecně vysvětlena metoda přenosových funkcí, definována hyperbolická přenosová funkce a potřebné vstupní parametry výpočtu. V rámci přenosových funkcí byla představena tzv. beta metoda, která slouží pro výpočet mezního plášťového tření piloty. V praktické části práce bylo provedeno vyhodnocení několika statických zatěžovacích zkoušek pilot z tryskové injektáže, tj. sestaveny jejich mezní zatěžovací křivky. Následně byla provedena zpětná analýza výsledků statické zatěžovací zkoušky metodou přenosových funkcí, a tak dohledány hodnoty vstupních parametrů přenosové funkce. Byla určena únosnost pilot analytickým výpočtem pro vrtané piloty a analýzou zatěžovací křivky dle CHIN (1970; 1972). Metodou přenosových funkcí, resp. beta metodou, byl určen průběh plášťového tření a mezní únosnost pláště. Výsledné hodnoty únosnosti i mezní zatěžovací křivky byly porovnány.
Ověření spolupůsobení základové desky a piloty
Kozáková, Marcela ; Hrubešová,, Eva (oponent) ; Turček,, Peter (oponent) ; Horák, Vladislav (vedoucí práce)
Předkládaná dizertační práce se zabývá otázkou spolupůsobení plošného zakládání prostřednictvím základové desky a hlubinného zakládání v podobě vrtaných pilot v případě skeletové konstrukce. Konkrétně je problematika přerozdělení napětí ze sloupu mezi desku a pilotu zkoumána na objektu „Obchodní a zábavní centrum Fórum Nová Karolina“, kde byl proveden monitoring vybraných sloupů a zatěžovací zkoušky pilot. Hodnoty osového zatížení pilot, které byly odvozeny z měření a zkoušek, stejně jako skutečná deformace konstrukce, byly porovnány s výsledky chování konstrukce dle numerického modelování.
Dynamická zkouška stanovení poměru únosnosti CBR
Cvečka, Tomáš ; Pácha, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Práce je věnovaná tématu využití dynamické zatěžovací zkoušky v silničním stavitelství. Teoretická část se zabývá popisem zkoušky na principy klasické CBR zkoušky s dynamicky působícím zatížením. Část praktická je věnovaná přípravou vzorky zeminy na zkoušku a následným vyhodnocením klasické statické a experimentální dynamické zkoušky na vzorce dvou zemin. Cílem práce je zjistit korelační vztah těchto dvou zkoušek jako i ověřit relevantnost použité zkoušky s dynamickým zatížením.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.