Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  předchozí11 - 14  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zoorehabilitace: Canisterapie, terapeutický pes, zkoušky, vliv psa na klima třídy a využití v základních a speciálních školách.
PHAN, Kim
Tato práce vznikla za účelem seznámení s canisterapií a prozkoumání možností jejího zapojení v pedagogickém prostředí, při výuce dětí a dětí s postižením. V teoretické části práce jsou popsány základní principy zooterapie, spolu s jejími formami a metodami. Dále se v práci zabývám canisterapeutickými zkouškami, přípravou a jejich průběhem. V neposlední řadě je pak pozornost zaměřena na terapeutického psa. Jaké musí mít povahové rysy, na co musí být připravený a jak nejlépe vybrat štěně za využití testů osobnosti štěňat. V praktické části práce se zabývám zapojením canisterapie na základní škole a speciální škole pro děti s postižením. Výsledky z pozorování a vyhodnocení prospěšnosti canisterapie ve výuce jsou popsané v závěru práce.
Realizace environmentální výchovy ve speciálních školách
ŠVECOVÁ, Markéta
Environmentální výchova klade důraz na poznávání životního prostředí a jeho vztahu s člověkem a uvědomování si nezbytnosti zachování podmínek života. Trvalá péče o životní prostředí úzce souvisí se stavem environmentálního vědomí a vzdělanosti populace. Ministerstvo životního prostředí vede odpovědnost za environmentální vzdělávání, výchovu a osvětu (dále jen EVVO). Neméně významná úloha náleží Ministerstvu školství mládeže a tělovýchovy, které vydalo metodický pokyn k zajištění EVVO. Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části je popsána environmentální výchova, její realizace ve školách, státní program EVVO, speciální školství a EVVO v Jihočeském kraji. Ve výzkumné části bakalářské práce byl využit kvalitativní výzkum. Ke zjištění stanovených cílů byla zvolena metoda dotazování. Použitou technikou ke sběru dat byl individuální nestandardizovaný rozhovor. Výzkumný soubor byl tvořen školními koordinátory EVVO, řediteli škol či pedagogy odpovědnými za EVVO ve speciálních školách v regionu České Budějovice. Cílem této bakalářské práce bylo zjistit jakým způsobem je realizována environmentální výchova ve všech speciálních školách v regionu České Budějovice. Všechny výzkumné otázky byly zodpovězeny a ukázalo se, že environmentální výchovu realizuje šest speciálních škol ze sedmi a všech šest těchto speciálních škol realizuje environmentální výchovu podobným způsobem. Těchto šest speciálních škol realizuje environmentální výchovu v rámci vyučovacích předmětů, a zvolili kombinovanou formu hry a teorie. Při výuce používají všichni respondenti pomůcky a pět z nich se zúčastňuje projektů k environmentální výchově. Šest speciálních škol realizuje environmentální výchovu dle Rámcového vzdělávacího programu a dvě z nich čerpají i z metodického pokynu EVVO. Služeb ekologických center využívá šest speciálních škol, realizující environmentální výchovu, ale komplikací je pro ně financování těchto služeb. Výsledky bakalářské práce mohou přispět k lepší orientaci v problematice realizace EVVO ve speciálních školách a budou poskytnuty Centru ekologické a globální výchovy Cassiopeia do projektu ?Nevidím, neslyším, ale vím ??.
Porovnání možností vzdělávání zdravých a mentálně postižených dětí
CHMELAŘOVÁ, Jaroslava
Práce se zabývá problematikou vzdělávání mentálně postižených dětí. Seznamuje s pojmem mentální postižení (mentální retardace), Downův syndrom, alternativní škola, základní škola, speciální a praktická škola a nakonec i s pojmem domácí vzdělávání. Práce zjišťuje ideální způsob vzdělávání lehce mentálně postižených dětí.
Systém řízení, financování a kontroly Základní a Mateřské školy Kolín
PÁNEK, Adam
Diplomová práce je na téma {\clqq} Systém řízení, financování a kontroly Základní školy a Mateřské školy. Zaměřuje se na popis součastného řízení, kontroly a financování. S důrazem na způsob financování a jeho vývoj. V teoretické části diplomové práci byl popsán systém formování a fungování neziskových organizací v hluboké minulosti až po součastnou. V praktická část se zabývá sestavením, rozborem a vyhodnocením Závazných rozpočtu 2008, 2009 Základní školy a Mateřské školy Kolín s cílem zjistit zda je stávající systém dostačující pro bezproblémové fungovaní tohoto zařízení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   předchozí11 - 14  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.