Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  předchozí11 - 19  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dvojí cesta Královny
Bobreková, Anna ; MAŠEK, Vojtěch (vedoucí práce) ; MRAVCOVÁ, Marie (oponent)
Tato práce je zaměřena na analýzu narativní skladby filmu dvojí cesty Královna podle tří struktur vyprávění - klasické tříaktové, sekvenční a cesty hrdiny. Každá z těchto analytických metod zkoumá příběh filmu s důrazem na to, že jde o film se dvěma protagonisty. Zaměřuje se rovněž na to, jakým způsobem je možné upravit vybrané modely tak, aby seděly právě tomuto konkrétnímu příběhu. Ve výsledku dokazuje, že každá z těchto metod je svým způsobem přínosná, použije-li se ve službách vybraného tématu.
Povolání scenárista
Parkanová, Beata ; MAŠEK, Vojtěch (vedoucí práce) ; DUFEK, Jiří (oponent)
Cílem mé magisterské diplomové práce Povolání scenárista je v základních bodech načrtnout témata, týkající se profese scenáristy a zjistit, co mohou studenti udělat pro to, chtějí - li se jako scenáristé živit, a co pro takto zaměřené studenty může udělat sama katedra scenáristiky a dramaturgie. Těžištěm mé práce jsou pro to rozhovory se scenáristy, kterým se psaní scénářů stalo profesí, dotazníky studentům KSD a v neposlední řadě mé osobní studijní a profesní zkušenosti.
Interaktivní hudební videoklipy
Krajčírová, Alice ; POZZI, Jaroslav (vedoucí práce) ; POSPISZYL, Tomáš (oponent)
Má bakalářská práce pojednává o interaktivních hudebních videoklipech, novém prosperujícím formátu, umožňujícím uplatnění scénáristů dosud nevídaným technologickým způsobem. Zajímá mě přitom především různorodost možných přístupů a způsobů využití interaktivity,. Uvádím na příkladech dosud nejznámějších a nejzajímavějších klipů.
Aristoteles na magnetickej rezonancii: Čo vedy o mozgu vedia o scenáristike
Šifra, Miroslav ; POZZI, Jaroslav (vedoucí práce) ; KAJÁNKOVÁ, Lucia (oponent)
Naše príbehy sa neodohrávajú v kine, ale v mysliach divákov - to je základná premisa textu nižšie. Keďže najlepšie nástroje na náhľad do mysle ľudí ponúkajú kognitívne vedy, práve cez ne sa práca pozerá aj na scenáristiku. Ako funguje hľadanie schém a čo si z toho vziať pri písaní? Ako rôzne psychologické efekty ovplyvňujú expozíciu scenára? Načo je scenáristovi vedieť, ako sa robí cenová kotva alebo predáva pekáreň? Čo sú zrkadlové neuróny a ako sa cez ne dá pozerať na empatiu? Koľko informácii je pre diváka priveľa? A ako funguje pozornosť? Cez tieto otázky a na príkladoch vlastných textov sa práca pokúša ukázať, kam nazeranie z perspektívy mozgu môže priviesť scenáristické remeslo.
Scénář
Titka, Štefan ; DUFEK, Jiří (vedoucí práce) ; JARCHOVSKÝ, Petr (oponent)
Tato práce se zabývá vznikem, vývojem a následnou standardizací formy amerického scénáře. Velká část práce je pak věnována konkrétní analýze jednotlivých formálních prvků, především jejich vysvětlení a názorné demonstraci způsobu užití v běžné scenáristické praxi.
Prázdný papír
Lesák, Jan ; MAKONJ, Karel (vedoucí práce) ; TOMÁNEK, Karel František (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje procesu tvorby divadelní inscenace, na jehož počátku nestojí pevný dramatický text, ale pouze nápad. Zkoumám, jakými fázemi takový nápad prochází, čím je formován a jak se proměňuje od fáze, kdy si s ním sednu nad prázdný papír až po fázi hotového finálního divadelního tvaru.
Narativní trhliny a jejich kompenzace
Hoffmann Polenský, Tomáš ; DOLENSKÝ, Martin (vedoucí práce) ; ČIHÁK, Martin (oponent)
Narativní trhliny jsou dramaturgické chyby, které narušují divákovo vnímání příběhu a fikčního světa filmu. Na příkladu divácky nejúspěšnějších českých filmů z let 2000-2010 práce analyzuje konkrétní narativní trhliny a zamýšlí se nad otázkou, jak mohou být tyto filmy úspěšné, přestože vykazují významné nedostatky ve vyprávění příběhu. Práce hledá odpověď na tuto otázku z pohledu diváka i tvůrce. Na základě kognitivistických filmových teorií popisuje autokompenzační procesy, které divák při sledování filmu aplikuje, a popisuje také mechanismy atrakce, jimiž tvůrce narativní trhliny zakrývá.
Preskripce norem filmového vyprávění a dramatické stavby v konfrontaci s odchylkami od těchto struktur dílech vybraných evropských filmařů
Janáček, Tomáš ; HENDRICH, Vladimír (vedoucí práce) ; BOUDA, Marek (oponent)
Tato práce se zabývá literaturou, která pojednává o stavbě filmového dramatu a často se užívá v souvislosti se psaním scénáře i procesem dramaturgie. Modely a poučky, ke kterým taková literatura dochází, jsou zde konfrontovány s významnými díly evropské kinematografie. Nesoulad mezi dramatickými konvencemi a předem vybranými autorskými filmy je dále interpretován. Cílem této práce je nabídnout širší perspektivu v nazírání na možnosti filmového vyprávění a porozumět tomu, jakým způsobem mohou takové odchylky od narativních konvencí obohacovat kinematografii.
Návod na příběh úvahy nad knihami, které radí s psaním scénáře
Mašinová, Milada ; VAJCHR, Marek (vedoucí práce) ; DUFEK, Jiří (oponent)
V této práci uvažuji nad knihami, jejichž cílem je pomoci scenáristům napsat kvalitní scénář. Pokouším se hlouběji zkoumat dvě knihy na toto téma, které se od sebe značně odlišují. Jedná se o titul Story: Substance, Structure, Style and the Principles of Screenwriting jehož autorem je Robert McKee a titul Save the cat! The Last Book on Screenwriting You'll Ever Need, který napsal Blake Snyder. Ve srovnání se světem anglosaským není tento typ literatury v českém prostředí nijak běžný, proto se věnuji knihám zahraničním. Představuji nejen tituly samotné, ale také jejich autory; analyzuji kapitoly věnované postavám a struktuře scénáře, aplikuji metody McKeeho i Snydera na vybrané celovečerní filmy. V závěru pak shrnuji klady i zápory jednotlivých knih a jejich přínos pro potenciálního čtenáře.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   předchozí11 - 19  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.