|
Studie Boskovické spojky
Jung, Jiří ; Sobotka, Lukáš (oponent) ; Říha, Tomáš (vedoucí práce)
Práce řeší návrh tzv. Boskovické spojky, tedy tratě umožňující přímou jízdu vlaků z Brna do Boskovic mimo železniční stanici Skalice nad Svitavou. V rámci práce je navržena vlastní trasa spojky včetně napojení do traťového úseku Rájec-Jestřebí – Skalice nad Svitavou a Skalice nad Svitavou – Boskovice.
|
| |
| |
|
Rekonstrukce železniční stanice Veselí nad Moravou
Klar, Vít ; Sobotka, Lukáš (oponent) ; Říha, Tomáš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem rekonstrukce železniční stanice Veselí nad Moravou. Součástí přestavby bude obnova železničního svršku a spodku včetně systému odvodnění a renovace nástupišť pro umožnění přístupu osob s omezenou schopností pohybu a orientace dle platné legislativy. Práce také řeší návrh geometrických parametrů koleje a skupin výhybek v obou zhlavích stanice tak, aby se dle požadavků zvýšila maximální rychlost vlaků při jejich průjezdu. V neposlední řadě se podařilo zpřehlednit a zjednodušit kolejové schéma stanice.
|
|
Studie úrovňové křižovatky I/45 a I/11 v Bruntále
Kufka, Jiří ; Čepil, Jiří (oponent) ; Kosňovský, Michal (vedoucí práce)
Předmětem mé diplomové práce je variantní návrh přestavby úrovňové křižovatky silnic I/45 a I/11 u autobusového nádraží v Bruntále v Moravskoslezském kraji. Stávající uspořádání je nepřehledné a křižovatka je místem častých dopravních nehod. Řešení obsahuje 4 návrhy úprav. V rámci jednotlivých variant je různým způsobem řešeno stavební uspořádání křižovatky, možnost napojení nákupního centra a řešení pěší dopravy. Součástí práce je dopravní průzkum, vyhodnocení nehodovosti, kapacitní posouzení stávajícího uspořádání a 4 variant nově navrženého dispozičního řešení a odhad stavebních nákladů.
|
|
Optimalizace mezistaničního úseku Skrochovice - Krnov
Loučka, Filip ; Wrana, Radim (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem optimalizace železniční trati situované mezi železniční stanicí Krnov a železniční stanicí Skrochovice. Úsek začíná v km 87,892 napojením na výhybku v železniční stanici Krnov a končí v km 90,4 za zastávkou Krnov-Cvilín. Hlavním cílem této práce je zpracování návrhu úpravy geometrických parametrů koleje, rekonstrukce železničního svršku, obnovy odvodnění a technologie práce. Součástí práce je také vypracování výkazu výměr, a pokud to bude možné i návrh zvýšení traťové rychlosti. Dále bylo potřeba navrhnout typ konstrukce u železničních přejezdů a železniční svršek na mostní konstrukci v km 90,367.
|
| |
| |
| |
|
Zabezpečení železničních přejezdů ve vybraném regionu
Janovská, Iva ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Beneš, Jiří (oponent)
Bakalářská práce se zabývá zabezpečením železničních přejezdů v jednom z krajů České republiky, konkrétně v kraji Plzeňském. Práce je rozdělena do čtyř kapitol, přičemž první kapitola se věnuje Plzeňskému kraji jako takovému (historie, průmysl, nezaměstnanost, atp.). Ve druhé kapitole se řeší doprava (silniční, železniční) v rámci kraje a také porovnání výhodnosti jednotlivých dopravních prostředků (automobil, autobus, vlak) na příkladu trasy Plzeň -- Železná Ruda jak z hlediska ekonomického, tak z hlediska časového. Ve třetí kapitole práce se zkoumá podíl zabezpečení železničních přejezdů a křižovatek s dopravou v rámci kraje, mimo jiné je zde uvedena i nehodovost u silniční a železniční dopravy a také schéma a popis automatického zabezpečení železničního přejezdu. Čtvrtá kapitola zhodnocuje ekonomický přínos využívání automatických systémů zabezpečení železničních přejezdů.
|