|
Vnitřní logika filmového jazyka
Tichovský, Martin ; JÍCHA, Marek (vedoucí práce) ; SMUTNÝ, Vladimír (oponent)
Anotace
Diplomová práce Vnitřní logika filmového jazyka se zabývá vedením diváka obrazovými znaky. Film je zde uvažován jako způsob komunikace. Text prozkoumává procesy a vztahy na ose autor- dílo-divák, nabízí terminologický aparát a ve filosofickém duchu se snaží rozpracovávat základní otázky týkající se díla jako tvořivého záměru. Práce by měla dospět k cíli v okamžiku, kdy čtenář- kameraman dokáže zahlédnout vedle technické podstaty filmu i jeho organické struktury. Vstoupí-li autor svým uvažováním do sféry komunikačního procesu, může filmové dílo „ožít“ v dialogu: směrovat myšlenkové cesty diváka, provokovat jeho intelektuální schopnosti, oživovat jeho zkušenosti a vzdorovat jeho očekávání.
|
|
Struktura obrazu jako výrazový prostředek kameramana
Ticháček, David ; JÍCHA, Marek (vedoucí práce) ; MYSLÍK, Jiří (oponent)
Má bakalářská práce se zabývá strukturou filmového obrazu a jejím působením na diváka
audiovizuálního díla. Snaží se předložit celkový pohled na jev struktury obrazu. V první části
stručně popisuje historické milníky, které vedly ke vzniku fenoménu filmového zrna. Dále objas-
ňuje podstatu pojmu struktura obrazu a zkoumá z fyzikálně-chemického hlediska zrno filmových
materiálů. Zkoumá estetickou podstatu filmového zrna a poukazuje na způsoby, jakým lidské vidění
zrno vnímá. Popisuje metody, jakými je struktura obrazu využívána v kameramanské praxi
a pomocí empirického výzkumu zjišťuje skutečný vliv zrna v obraze na vnímání emocionální
působnosti filmu a samotného obrazu divákem.
|
|
Proměna přístupu osvětlování ve filmu s nástupem LED lamp
Nedvěd, Ondřej ; ŠEC, Martin (vedoucí práce) ; MYSLÍK, Jiří (oponent)
V současné době jsou LED osvětlovací technologie v oblasti osvětlování ve filmu relativně novým prvkem a stávají se konkurencí tradiční osvětlovací technice. Tato práce si klade za cíl určit, jakým způsobem se změnil přístup kameramana a jeho štábu k metodice osvětlování ve filmovém průmyslu s nástupem LED technologie. Pomocí empirické pozorovací metody bude v teoretické části objasněno, jakými technickými výhodami disponují LED zdroje v porovnání s tradičními lampami a jaké je jejich využití. Praktická část bude popisovat zkušenosti kameramanů, kteří ve své praxi LED zdroje využívají. Přínos této práce spočívá ve zjištění, že LED světla jsou už momentálně schopna konkurovat tradičním svítidlům a v mnoha směrech je i předčí.
|
|
Pohyb kamery v prostoru snímané scény
Mach, Adam ; BRABEC, Jaroslav (vedoucí práce) ; MAREK, Diviš (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá pohybem kamery. V první části podává
základní informace o pohybu kamery a jeho vlastnostech. Rozděluje pohyby
kamery z hlediska funkce a technologie. Definuje rozdíly mezi kamerou
statickou a pohyblivou, zabývá se vztahem pohybu kamery a dlouhého
záběru. Druhou část potom tvoří několik konkrétních ukázek použití pohybu
kamery ve specifických segmentech filmů. Ukázky jsou složeny z popisu
pohybu kamery, časové osy a obrázků, reprezentujících určitou část záběru
pro názornější představu.
|
| |
|
Úloha kameramana v hraném filmu
Adam, Daniel ; KOBLOVSKÝ, Petr (vedoucí práce) ; MACÁK, Jiří (oponent)
Účelem této práce je prozkoumat metody a možnosti kameramana především při práci na hraném filmu. Snaží se definovat kameramanské výrazové prostředky a postupy provázející jeho tvorbu od přípravy po dokončení snímku. Zamýšlí se nad postavením kamery a jejím vlivem na kvalitu celého filmu.
|
|
Expanded Cinematography
Dimoski, Vladimir ; JÍCHA, Marek (vedoucí práce) ; GUNARATNA, Vidu (oponent)
The cinematography as an art form stands today at a crossroad. There is a lot of controversy surrounding the definition of the term “cinematography” in the context of films in which traditional (lensed) cinematography was subordinated to virtual techniques, such as “The Matrix”, "Life of Pi" and "Gravity”.
The following study will observe the historical development of the camera techniques, as its goal is to verify if the virtual cinematography is a step forward in the evolutionary road of the job of the director of photography. In order to seek for the truest answer, the study will analyze the work of the cinematographers of the above-mentioned feature movies, in terms of their collaboration with the visual effects supervisors and their creative team. The study will try to convey how the DoP’s have used the new skills to help support the dramaturgy of the screenplay.
|
|
Wedding Films as an Emerging Genre
Sen, Tiyash ; ANGIOLILLO, Mary Carmel (vedoucí práce) ; GUNARATNA, Vidu (oponent)
Wedding traditions and customs vary greatly between cultures, ethnic groups, religions, countries, and social classes, which makes the wedding a diverse and unique experience from almost every point of view. The analysis of tehcniques and aesthetic styles, paying special attencion to color and other visual narrative elements, is ides to argue that wedding films should be considered a new genre, as a new and unique way of filmmaikng.
|
| |
| |