| |
|
Vlaky ve filmu Noir
Veljanoski, Antonio ; DOMINKOVÁ, Petra (vedoucí práce) ; DOLENSKÝ, Martin (oponent)
V této bakalářské práci se budu věnovat specifickému využití vlaku a nádraží ve film noir. Kladu si za cíl vyzkoumat nejrůznější aspekty použití vlaku ve filmu noir, částečně i jeho předchůdců. Vlastně tato bakalářská práce bude taky zaměřená na dramaturgicky využití filmového jazyka od zvukové dramaturgie po práci s mizanscénou. Musím připomenout že se zaměřím jenom na několik filmů, které se zásadně liší od ostatních a máji své vlastné rysy které jsou autentické. Zkoumat každý film noir ve kterém se objevuje vlak není můj cíl. Spíš budu vyšetřovat jeho funkci v různých případech. Některé filmy budou jenom pojmenovány a bude vysvětleno, proč se v této práce objevuji. Tak chci ukázat co nejvíc z tematiky, která mě hrozně moc láká.
|
|
A director´s subtle control with different approaches for getting ac tors into the moment
Pimentel, Carla Carolina ; JANEČEK, Vít (vedoucí práce) ; DOMINKOVÁ, Petra (oponent)
V průběhu mého studia režie jsem pochopila, jak pracovat ve spolupráci a vzájemném propojení různých aspektů a složek filmové tvorby, jež společně přispívají k vytváření úspěšných filmů. Po důkladné praktické analýze významných filmů a práce jejich tvůrců, s použitím vštípených znalostí vizuálních teorií, se jasně ukazuje, že filmová tvorba není zcela tak snadná, jak se na první pohled může zdát. Mým cílem je objasnit několik starších i současných technik režie v několika různých podobách. Konkrétně jsem se zaměřila na práci s hercem. Touto prací se pokouším prostřednictvým příkladů cvičení, popisů situací a různých technik, stejně tak jako praktických příkladů a jejich užití, pomoci režisérům s pochopením odlišných přístupů v práci s herci i neherci. Režisérova kariéra je provázena nespočtem překážek, ale za pomoci intuice a rozvinuté kvalitní techniky, může být režisér kvalitně připraven i na nečekané překážky.
|
| |