Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Směsný recyklát do podloží vozovek pozemních komunikací
Masař, Daniel ; Hýzl, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Teoretická část diplomové práce rešeršní formou zpracovává produkci stavebních a demoličních odpadů a jejich následnou proměnu ve výsledný recyklát a jeho možné využití v pozemních komunikacích. Pozornost je soustředěna na využití směsného recyklátu do podloží vozovek a charakteristiku zkoušek, které je nutné provést před jeho zabudováním do vozovek. Další kapitoly jsou věnovány problematickým vlastnostem recyklátů, zahraničním zkušenostem s využitím směsného recyklátu při výstavbě a možnostem vývoje jeho vlastností. Praktická část ověřuje vhodnost směsného recyklátu do podloží vozovek pomocí laboratorních zkoušek. Zkoušky jsou provedeny na jednotlivých směsích směsného recyklátu s cementem, vysokopecní struskou nebo cementovými odprašky v různém procentuálním zastoupení. Výsledky jsou poté porovnány a je vyhodnoceno, které směsi vykazují nejlepší vlastnosti. Součástí praktické části je také ekonomické zhodnocení těchto směsí vůči běžně užívaným materiálům.
Studené asfaltové směsi s R-materiálem
Ševc, Jan ; Mondschein,, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Práce řeší využití R-materiálu do studených asfaltových směsí. Zabývá se studenou recyklací a vstupními surovinami, které se při technologii používají. Prakticky ověřuje vlastnosti R-materiálu a zbytkového asfaltového pojiva. Dále pomocí průkazních zkoušek stmelených směsí (pevnost v příčném tahu a odolnost proti vodě) ověřuje vlastnosti navržených studených asfaltových směsí. Následně je práce věnována experimentálnímu měření vybraných směsí pro zjištění dalších charakteristik. Zásadní pro pozitivní výsledky zkoušek těchto směsí je homogenita R-materiálu a také množství a stav zestárlého zbytkového asfaltového pojiva.
Využití asfaltového recyklátu do podkladních vrstev vozovek pozemních komunikací
Tanečková, Pavlína ; Hýzl, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část shromažďuje dostupné informace o současném stavu nakládání se stavebními a demoličními odpady. Tato část pojednává o zahraničních zkušenostech s nakládáním SDO, podává základní informace o zavedení cirkulární ekonomiky. Neméně důležitým tématem je i enviromentální dopad, který je rozeprán z pohledu vyhlášky č. 283/2023 Sb. Dále podává základní informace o stavebních a demoličních odpadech a popisuje proces recyklace. Dále se zabývá nejpoužívanějšími druhy recyklátů a jejich využitím v pozemních komunikacích. Praktická část této diplomové práce ověřuje možnosti využití asfaltových recyklátů a jejich směsí stmelených asfaltovou emulzí nebo hydraulickým pojivem. Hlavním cílem bylo ověřit možnosti využití těchto recyklátů do stmelených podkladních vrstev městských komunikací. Tyto možnosti byly ověřeny a následně porovnány pomocí laboratorních zkoušek. Na závěr je provedeno porovnání stmelených směsí asfaltových recyklátů s dávkováním specifického množství pojiva a nízké teplotě ohřátí směsi kvůli optimálnímu zhutnění do požadovaných hodnot pevností při použití recyklátů.
Změna trvanlivosti betonu z recyklovaného betonu variantní adicí silikátových příměsí
Stavař, Tomáš ; Hoffmann, Oldřich (oponent) ; Stehlík, Michal (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou trvanlivosti betonu z recyklovaného betonu variantní adicí silikátových příměsí. O odolnosti betonové konstrukce rozhoduje povrchová vrstva betonu, přes kterou pronikají agresivní plynné a kapalné látky z okolního prostředí. Schopnost této vrstvy propouštět agresivní látky je jedna z nejdůležitějších ukazatelů trvanlivosti betonové konstrukce. V experimentální části budou provedeny testy obvyklými zkušebními metodami ke zjištění aktuálního stavu povrchových vrstev. Tedy testování propustnosti povrchové vrstvy betonu krychle pro vzduch (metoda TORRENT), pro vodu (metoda ISAT), kyselé plyny (hloubka karbonatace urychleným testem v 98% CO2) a doplňkové testy pevností. V závěru bude provedeno zhodnocení pozitivního i negativního vlivu jednotlivých příměsí a množství cementu na trvanlivostní i mechanické vlastnosti betonu z recyklovaného betonu.
Studium vlastností cementových kompozitů s rozptýlenou výztuží z anorganických vláken
Gottwaldová, Aneta ; Novosad, Petr (oponent) ; Bodnárová, Lenka (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá studiem vlastností cementových kompozitů s rozptýlenou výztuží ze skleněných a čedičových anorganických vláken. Práce obsahuje část teoretickou a část experimentální. Teoretická část se věnuje informacím o skleněných a čedičových vláknech, jejich trvanlivosti a použití. V experimentální části byly sledovány vlastnosti cementových kompozitů s čedičovými a se skleněnými vlákny. Vlákna byla vystavena agresivnímu prostředí. Byly porovnávány vlastnosti kompozitů s referenčními vlákny bez působení agresivního prostředí a s vlákny ovlivněnými agresivním prostředím. Vlastnosti cementových kompozitů s vlákny byly sledovány po 28 a 90 dnech. Na vzorcích byly stanoveny pevnosti v tlaku, pevnosti v tahu za ohybu, pevnosti v příčném tahu, pevnost povrchových vrstev betonu v tahu. Byla provedena dokumentace pomocí skenovacího elektronového mikroskopu (SEM).
Využití alternativních pojiv do stmelených směsí z recyklátů
Jakub, Tomáš ; Hýzl, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na využití stmelených směsí s různými příměsemi pro podkladní vrstvy vozovek pozemních komunikací. První, teoretická část práce se zabývá rešerší dostupné literatury. Věnuje se používaným i netradičním typům pojiv používaných do stmelených směsí. Druhá, praktická část práce se věnuje porovnání 5 stmelených směsí s asfaltovým recyklátem s příměsí umělých vláken, celulózových vláken nebo bez příměsí a 1 směsi vytvořené pouze z drceného kameniva frakce 0/4. Nejprve byly popsány zkušební metody s návrhem složení směsi a popsány jednotlivé použité materiály. V rámci praktické části práce byla zkoušena a stanovena pevnost v prostém tlaku, pevnost v příčném tahu a pevnost v prostém tlaku po vystavení účinkům mrazu. Výsledkem práce je porovnání uvedených směsí mezi sebou a stanovení účinků příměsí na pevnosti v prostém tlaku a příčném tahu.
Simulace stárnutí asfaltové směsi v laboratoři
Staňková, Michaela ; Hýzl, Petr (oponent) ; Dašek, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje problematice stárnutí asfaltového pojiva a asfaltové směsi. Pro účely práce byly odebrány asfaltové směsi typu asfaltový beton obsahující silniční asfalty třídy 50/70. Ze směsí byla vyrobena zkušební tělesa dle ČSN EN 12697-30-A1. Na zkušebních tělesech proběhlo umělé stárnutí v laboratorní sušárně. Změny vlastností způsobené stárnutím byly porovnány pomocí zkoušky ztráty částic asfaltového koberce drenážního dle ČSN EN 12697-17+A1 a zkoušky stanovení pevnosti v příčném tahu dle ČSN EN 12697-23.
Návrh okrajových podmínek pro směsi do podkladních vrstev vozovek
Holubec, Matěj ; Hýzl, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje návrhu vhodnému složení nestmelených směsí a směsi stmelených hydraulickými pojivy pro podkladní vrstvy vozovek pozemních komunikací. Teoretická část popisuje charakteristické vlastnosti a využití zkoušeného materiálu. Praktická část se zabývá stanovením geometrických vlastností nestmelených směsí a směsí stmelených hydraulickým pojivem, které jsou určeny na základě laboratorních zkoušek.
Využití stavebních recyklátů do pozemních komunikací
Průdková, Hana ; Hýzl, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část shromažďuje dostupné informace o současném stavu nakládání se stavebními a demoličními odpady. Tato část pojednává o demoličních pracích, podává základní informace o stavebních a demoličních odpadech a popisuje proces recyklace. Dále se zabývá nejpoužívanějšími druhy recyklátů a jejich využitím v pozemních komunikacích. Práce také vysvětluje důležitost cirkulární ekonomiky a srovnává ceny recyklátů a přírodního kameniva. Závěr teoretické části je doplněn zahraničními zkušenostmi. Praktická část této diplomové práce ověřuje možnosti využití betonového, asfaltového a cihelného recyklátu a jejich směsí stmelených hydraulickými pojivy. Hlavním cílem bylo ověřit možnosti využití těchto recyklátů do stmelených podkladních vrstev pozemních komunikací. Tyto možnosti byly ověřeny a následně porovnány pomocí laboratorních zkoušek. Na závěr je provedeno ekonomické srovnání při použití recyklátů.
Studené asfaltové směsi
Spáčil, Petr ; Hýzl, Petr (oponent) ; Dašek, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá vysvětlením řešené problematiky. Věnuje se pojmům jako je asfalt, asfaltové směsi, asfaltové pojivo, ředěné asfalty a viskozity. Praktická část se zaměřuje především na popis použitých zkušebních metod na asfaltových pojivech a směsích určených pro vysprávky. Popisuje rozdíly mezi použitými asfaltovými pojivy a seznamuje s ostatními použitými materiály. Praktická část porovnává směsi z ředěného asfaltu s různým pojivem. Popisuje proces výroby a návrhu směsi s ředěným asfaltem, výrobu jednotlivých zkušebních těles a odlišnosti oproti za horka vyráběné asfaltové směsi. Dále popisuje analýzu volumetrických, mechanicko-fyzikálních a funkčních zkoušek pro účel vyhodnocení rozdílů mezi standartním ředěným a novými biofluxovanými asfaltovými pojivy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.