| |
|
Podnikatelský plán založení čerpací stanice
Zatloukalová, Nikola ; Netopil, Tomáš (oponent) ; Koleňák, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je vytvoření podnikatelského plánu pro založení čerpací stanice, fungující jako franchisa společnosti BENZINA, a.s. V teoretické části je obecně popsána podnikatelská činnost, náležitosti podnikatelského plánu, podnikání prostřednictvím franchisy a popis analýz použitých v této práci. V analytické části jsou pak provedeny analýzy nezbytné pro vypracování podnikatelského plánu. V konečné části této práce je popsán samotný návrh podnikatelského plánu a harmonogram jeho implementace.
|
|
Analýza franchisingu na příkladu společnosti Benzina s.r.o.
Tajzlerová, Nikola ; Chylíková, Hana (vedoucí práce) ; Turnerová, Lenka (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje podnikání formou franchisingu. První část vymezuje franchising teoreticky, přičemž zmiňuje základní pilíře franchisové smlouvy a výhody i nevýhody pro franchisora/franchisanta. Druhá část, rozložená do dvou kapitol, zpracovává franchising na příkladu společnosti Benzina a na konkrétní čerpací stanici Benzina-Přelouč. Cílem práce je vytvoření uceleného pohledu na koncept této společnosti a zhodnocení, zda je pro franchisanta dostatečně výhodný. Za účelem správného zhodnocení je provedena analýza konkurence, SWOT analýza a analýza příjmových a výdajových položek.
|
|
Meření procesů provozu IS čerpacích stanic
Šebelík, Jan ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Ďásek, Pavel (oponent)
Práce se zabývá měřením procesů podpory a servisu specializovaného informačního systému pro provoz čerpacích stanic. Jedná se o systém pro podporu maloobchodního prodeje pohonných hmot a nepalivového zboží. Za hlavní cíl práce byl stanoven návrh sady metrik pro měření těchto procesů s použitím principu multidimenzionality. Znamená to, že jsou samostatně navrženy dimenze a ukazatele a jejich kombinací vznikla sada doporučených metrik. Je ale možné jinou kombinací dospět k novým metrikám. Jako teoretický základ slouží knihovna ITIL, coby mezinárodně uznávaný standard pro řízení IT služeb a metriky navržené v literatuře a jiných diplomových pracích. Navržené metriky jsou uzpůsobeny pro konkrétní sledované prostředí a servisní informační systém, měly by být ale použitelné i jinde. Vybrané metriky byly implementovány do servisního informačního systému a změřeny v poměrně velkém vzorku vstupných dat. To umožnilo vyhodnotit použitelnost metrik a porovnání hraničních hodnot se skutečnými. V závěru práce jsou popsány souvislosti metrik a servisní smlouvy (SLA) a navrženy konkrétní metriky vhodné pro zařazení do SLA, včetně konkrétního příkladu z praxe.
|