Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  předchozí11 - 17  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Přírodní domy v zahradách
Poláčková, Kristýna ; Kunt, Miroslav (vedoucí práce) ; Jiří, Jiří (oponent)
Diplomová práce řeší všeobecně přírodní domy v zahradách a účel a princip zahrady, její funkci a kompozici. Po rešeršní části následuje projekt. Tento projekt je koncipován na základě analýz pozemku, širších vztahů území, nároků na potřeby klientů (celé rodiny) a vlastního uvážení. Projekt je založen na základě návrhu objektu (dřevostavby), která je převzata od stavební firmy a dále je projektován návrh kompozice zahrady. Při projekci zahrady jsou využívány především přírodní materiály, při tvorbě záhonů se využívá trvalkových a extensivních výsadeb, součástí zahrady je také hospodářská část a kompost.
Využití školní zahrady ve výuce na ZŠ
Rajčincová, Veronika ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Valkounová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá prospěšností vyučování ve školních zahradách na základních školách. Opírá se o historický vývoj školních zahrad a snaží se ukázat důležitost jejich začlenění do výuky, prospěšnost pro zdraví a vývoj žáků, pro rozvoj jejich schopností, dovedností a vědomostí. Hledá také propojení s Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání. Vlastní výzkum se zabývá současným stavem a využíváním školních zahrad učiteli na 1. stupni základních škol v okrese Kolín. Zaměřuje se na vlastnictví zahrad, četnost jejich využívání, vlastní zkušenosti a potřeby učitelů pro vyučování v zahradách a hledání oblastí ve vzdělávání, ve kterých je zahrada v praxi převážně využívána. Klíčová slova Školní zahrada, přírodní zahrada, přírodní učebna, environmentální výchova, odcizování člověka přírodě, zahradní terapie, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, vyučování
Přírodní zahrady
Kovářová, Marta
Tato práce přestavuje přírodní zahrady jako směr uvědomující si důležitost podpory utla-čované přírody a chápající zachování nejen živočichů a rostlin. Nejprve se zabývá daným tématem podob a proměn od zrodu až po současnost. Z historie jsou vybráni nejvýznamnější představitelé. Dále přibližuje současné přístupy tvorby přírodních prvků lišící se odborností, prioritami a způsobem péče. Podrobněji je věnována celá kapitole projektu Natur im Garten jako směru šířící se po České republice, skýtající značný potenciál pro krajinářskou tvorbu. Na závěr jsou rozebrány konkrétní realizace rozdílných pojetí přírodních zahrad se záměrem zhodnotit jejich potenciál. Práce poukazuje na přínosy ale i na omezení jejich využití.
Přírodní zahrada. Využití principů přírodní zahrady v revitalizaci veřejného prostoru modelového objektu Lesopark Akátky v Brně - Židenicích
Ondráček, Vít
Diplomová práce se teoreticky i prakticky zabývá tématem přírodní zahrady. V literární rešerši je zpracován historický přehled vývoje tohoto směru zahradní tvorby v dobových souvislostech. V modelovém objektu, kterým je Lesopark Akátky v Brně-Židenicích, autor práce ověřuje teoretické poznatky s cílem zhodnotit aktiva tohoto prostoru a vytvořit atraktivní místo pro rekreaci obyvatel okolních čtvrtí v přírodním prostředí. Celá plocha území je řešena ve stupni studie, dílčí plochy, jednotlivé přírodní zahrady jako části lesoparku, jsou řešeny do stupně projektové dokumentace pro provedení stavby s důrazem na detailní zpracování vegetace. Práce s vegetací se soustředí na pochopení ekologických vazeb a rostlinné sociability, navržené vegetační prvky jsou v souladu s teoretickými podklady přírodní zahrady.
Květiny v anglické krajinářské zahradě
Jonášová, Pavla
Předmětem práce je zhodnocení vývoje anglické krajinářské zahrady se zaměřením na dobový sortiment a způsob používání květin. První část zpracovávaná v podobě literární rešerše je sestavena na základě prostudování dostupné literatury zabývající se danou tematikou. Je rozčleněna do několika samostatných kapitol a pro lepší pochopení dané problematiky je doplněna tematickými obrázky. První kapitola je zaměřena na definování základních pojmů souvisejících s květinovými výsadbami a anglickou krajinářskou zahradou. Další část se zabývá vznikem a vývojem krajinářské školy v Anglii a způsobem používání rostlin v jednotlivých vývojových fázích. Uplatnění květin je doloženo na tvorbě významných osobností krajinářské architektury. Poslední dvě kapitoly jsou věnovány vlivu anglické krajinářské školy na zahradní umění v Evropě a v českých zemích. Druhá, praktická část práce, je zaměřena na vlastní návrh květinové výsadby v modelovém objektu s využitím zjištěných principů.
Divoká příroda v dílech zahradní a krajinářské architektury
Zielinski, Filip
Bakalářská práce se zabývá tématem použití divoké přírody v zahradní a krajinářské architektuře. Stručně shrnuje vývoj od anglického krajinářského parku až do dnešní doby. Práce dále obsahuje výklad několika praktických využití divoké přírody v dnešní běžné tvorbě. Část práce je věnována význačným osobnostem, jejich životu a dílu. Popsány jsou i vybrané příklady realizací z Evropy a Ameriky. Vybrané osobnosti a příklady nejsou kompletním přehledem, ale spíše seznámením s tématem a inspirací pro další tvorbu. Praktická část bakalářské je architektonickou studií modelového území. Jedná se o nádražní komplex budov a jejich okolí v městě Hodkovice nad Mohelkou, nedaleko Liberce v severních Čechách. Návrh reaguje na provedené analýzy, potenciál a charakter prostoru a na snahu využití prvků divoké přírody.
Venkovní učebna v přírodní zahradě v MŠ Radošovice
SCHUSTEROVÁ, Karla
Cílem této bakalářské práce je zpracovat enviromentálně zaměřený výchovný program pro mateřskou školu s využitím venkovské učebny v přírodní zahradě.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   předchozí11 - 17  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.