|
Koncepční návrh mostového jeřábu 8 tun
Franc, Šimon ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Kubín, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá koncepčním návrhem mostového jeřábu o nosnosti 8 tun. Cílem této práce je návrh hlavních parametrů jeřábu a jeho hlavních rozměrů. Nejprve je spočítán a navrhnut hlavní nosník mostu. Poté jsou navrženy a spočítány příčníky a pojezdová kola. Nakonec se navrhne elektromotor pro pohon pojezdu jeřábu.
|
|
Severovýchodní část obchvatu města Hranice
Kelča, Petr ; Jakl, Tomáš (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Náplní diplomové práce je vypracování varianty technického řešení Severovýchodního obchvatu města Hranice a její následné porovnání s variantou vypracovanou firmou Linio Plan, s.r.o. Hlavním úkolem obchvatu je obsluha průmyslové zóny, díky čemuž dojde k odsunu velké části tranzitní dopravy z centra města. Základním rozdílem porovnávaných variant je jejich umístění vůči městu, kdy řešení vypracované firmou Linio Plan, s.r.o. prochází skrze průmyslovou zónu a druhá varianta vně.
|
|
BIM model – Tomkovo náměstí v Brně
Frýdecký, Filip ; Gottvaldová, Jana (oponent) ; Remeš, Josef (vedoucí práce)
Predmetom tejto diplomovej práce je ukázať aplikáciu BIM modelu v líniových stavbách. Ako podklad poslúžila klasická 2D dokumentácia, z ktorej som vytvoril 3D model s využitím programu Civil 3D. Pre negrafické informácie bol využitý štandard SFDI pre studeň dokumentácie PDPS, nakoľko to bol v daný moment najvyšší možný stupeň. Po skompletizovaní grafických a negrafických informácii bola časť modelu spracovaná do 5D modelu pridaním časového faktora a rozpoč-tu. Táto diplomová práca má ukázať aplikáciu BIM v líniových stavbách, ale aj po-ukázať na problémy a súčasne limity, či už z hľadiska softwaru alebo chýbajúcich noriem a metodík.
|
|
MOST NA D1 (LIETAVSKÁ LÚČKA - VIŠŇOVÉ) NAD ÚDOLÍM v km 4.313
Hudyma, Nazar ; Dvořák, Tomáš (oponent) ; Zich, Miloš (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je návrh silničního mostu na D1 v úseku Lietavská Lúčka - Višňové v Žilinském kraji, okres Žilina, Slovenská republika. Objekt slouží k přemostění údolí v KM 4,313 a pozemní komunikace v KM 4,410. Byly navrženy tři varianty přemostění, ovšem dále v práci je proveden posudek na jedné z variant. Celková délka nosné konstrukce je 354,00 m , teoretické rozpětí konstrukce je 352,00 m. Most má 4 pole a je prováděn technologií letmé betonáže. Poloha podpor byla omezena nevhodnými geologickými poměry v místě výstavby (aktivní smyková plocha v kvartérních sedimentech) a to především v polích č.3(rozpětí 104,00 m) a č.4(rozpětí 75,00 m). Monolitická část mostní konstrukce bude betonována technologií letmé betonáže s největší délkou konzoly 52,00 m. Krajní části polí č.1 a č.4 budou betonovány na pevné skruži.
|
|
Úprava křižovatky Přístavní x Obvodová v Brně
Nykodým, Miloš ; Patočka, Miroslav (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Jednopruhový kruhový objezd je navržen v místě křížení silnice II. třídy (Obvodová) a místní komunikace (rychlostní-A, Přístavní) v Brně. Současný stav je nevyhovující kvůli hrozícímu nebezpečí, plynoucí ze zvýšené maximální dovolené rychlosti před křižovatkou, a také kvůli autobusovým zastávkám MHD JMK, které jsou v současné době řešeny formou zastávky v jízdním pruhu místní komunikace, popř. částečným zálivem. Cílem návrhu je maximální bezpečnost účástníků provozu. Dále je důraz kladen na co nejmenší zásah do stávající zástavby, s ohledem na životní prostředí a také na estetiku prostředí.
|
|
Principy, funkce přepínání a směrování v počítačové síti
Dvořák, Pavel ; Pelka, Tomáš (oponent) ; Polívka, Michal (vedoucí práce)
Tento bakalářská práce se zabývá hlavními principy a funkcemi aktivních síťových prvků. Především je soustředěna na prvek pracující na třetí vrstvě referenčního modelu OSI/ISO, směrovač. Jsou zde popsány jeho hlavní součásti a blíže rozebrány směrovací protokoly. Poté je ověřena schopnost reagování dynamického směrování na výpadek v síti a změřena reakční doba přechodu na záložní trasu při použití různých směrovacích protokolů. Další část je zaměřena na problematiku kvality služeb (QoS) a její podporu v počítačových sítích. Jsou prozkoumány různé způsoby konfigurace QoS na směrovačích a vybrán vhodný z nich, jenž je pak aplikován na testovací síť.
|
| |
|
Návrh předpjaté mostní konstrukce
Tylčer, Jan ; Rybák, Vít (oponent) ; Klusáček, Ladislav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem silničního mostu v Trutnově přes místní komunikaci. Je navržena předpjatá dvoutrámová konstrukce o dvou polích s dvojcí šikmých vzpěr. Je zpracován podrobný statický výpočet a most je posouzen na I. a II. mezní stav dle evropských norem - Eurocodů. Je vypracována podrobná výkresová dokumentace.
|
|
Jednopolový rámový most
Kapsa, Štěpán ; Velešík, Marek (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem jednopolové rámové konstrukce silničního mostu, která je založena hlubinně na pilotách. Vzhledem k velikosti rozpětí 26 m jsou v nosné konstrukci navrženy dodatečně předpjaté kabely. Konstrukce je analyzována prostorovým prutovým modelem a posouzena na mezní stavy použitelnosti a únosnosti ve směru podélném a příčném. Součástí návrhu je studie vlivu podepření výpočetního modelu a srovnání působení aktivního a klidového zemního tlaku na konstrukci.
|
|
Posouzení kapacity mostních profilů na toku Bobrava
Bezděk, Josef ; Roubcová, Radka (oponent) ; Milerski, Rudolf (vedoucí práce)
Cílem páce „Posouzení kapacity mostních profilů na toku Bobrava“ je provedení výpočtů v programovém prostředku HEC-RAS v soustavě mostů na toku Bobrava. V práci dojde k posouzení kapacity mostů a využije se znalostí z modelového výzkumu k návrhu zvýšení kapacity. Bude vytvořen model řešeného úseku toku Bobrava. Dále pak budou provedeny úpravy koryta a mostních profilů pro bezpečné převedení Q100 těmito konstrukcemi. Následně bude zpracován model upraveného úseku toku Bobrava. Výstupem budou podélné profily hladin, tabelární a grafické výstupy z HEC-RAS a výkresy navržených úprav.
|