Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Použití aktivních záloh ozbrojených sil při mimořádných událostech
KLOTZOVÁ, Alena
Cílem bakalářské práce je analytické zhodnocení využitelnosti aktivních záloh ozbrojených sil pro řešení různých typů mimořádných událostí. Práce je rozdělena na dvě hlavně hlavní části, a to teoretickou část a dále praktickou část. V teoretické části se práce zabývá zejména definicí Aktivních záloh Armády České republiky a jejich historií, která je důležitá pro pochopení potřeb záložních jednotek ozbrojených sil. Dále jsou v této části představeny jednotky Aktivních záloh, kterými česká armáda disponuje. Teoretická část se také zabývá platnou legislativou, ve které je statut záloh upraven a jsou zde představeny zejména podmínky vstupu a dále velmi důležitého výcviku, bez kterého by nebylo možné jejich nasazení v rámci mimořádných událostí. Praktická část je zaměřena na výcvik vybrané roty aktivních záloh, která by se měla podílet na nasazení při mimořádné události. Pro nejlepší pochopení problematiky aktivních záloh byly provedené čtyři nestrukturované rozhovory s příslušníky Armády České republiky a příslušníkem Aktivních záloh. Pro potřeby dosažení cíle pak došlo k porovnání teorie a poznatků zjištěných při těchto rozhovorech. Práce může být využita jako studijní materiál nebo jako pomocný materiál pro vojenské útvary, ke kterým jsou jednotky Aktivních záloh přiřazeny a které vyčleňují síly a prostředky pro pomoc při mimořádných událostech. Jak bylo po srovnání v práci zjištěno, Aktivní zálohy nejsou v současnosti zejména z důvodu špatné legislativy použitelné pro řešení mimořádných událostí, s výjimkou událostí, které by byly dlouhodobého charakteru v řádu několika měsíců.
Princip komplementarity ve fyzice a jeho role při přípravě odborníků v oblasti ochrany obyvatelstva
ČECH, František
Diplomová práce aplikací logických, empirických a statistických metod vymezila v rámci kvantitativního výzkumu roli principu komplementarity v přípravě odborníků v oblasti ochrany obyvatelstva. Princip komplementarity charakterizovala diplomová práce obecně (práce s dvojicemi pojmů, oba pojmy jsou potřebné pro vysvětlení podstaty problému, oba pojmy však nelze současně používat, např. pojmy analýza a syntéza). Diplomová práce pak vymezila fyzikální stránku principu komplementarity - vlnově-korpuskulární dualismus, poloha a hybnost, energie a čas. Posléze následovala komparace základů ochrany obyvatelstva se strukturou fyzikální stránky principu komplementarity. Provedená komparace byla na základě teorie kurikulárního procesu přizpůsobena potřebám a možnostem budoucích odborníků v oblasti ochrany obyvatelstva. Postup je zřejmý ze soustavy cílů, které diplomová práce postupně plnila: 1) Popsat systémově obecnou podobu principu komplementarity a jeho fyzikální aplikace z hlediska teorie kurikulárního procesu. 2) Vytvořit strukturu systému mimořádných událostí z hlediska vědního oboru ochrana obyvatelstva a zaměřit se na její edukační dimenzi při přípravě odborníků. 3) Provést komparaci fyzikální dimenze a mimořádných událostí s obecnou podobou principu komplementarity. K přenosu poznatků bylo využito teorie kurikulárního procesu. V rámci konceptuálního kurikula bylo podáno vysvětlení propojení mezi obecněji pojatým principem komplementarity a ochranou obyvatelstva. Teorií propojující tyto dvě odlišná odvětví je obecněji pojatý princip komplementarity a pak speciálně Bohrův princip komplementarity propojující nejen vlnově-korpuskulární dualismus, ale také Heisenbergovy relace neurčitosti. Fyzikální dimenze mimořádných události byla přizpůsobena možnostem a potřebám studentů (zamýšlené kurikulum), sepsána do edukačního textu poskytnutého studentům (projektové kurikulum). Funkčnost edukačního testu byla ověřena edukačním testem, jehož výsledky byly statisticky zpracovány (implementované kurikulum). Statistické šetření výsledků testu potvrdilo druhou hypotézu této práce: "Znalosti budoucích odborníků v oblasti ochrany obyvatelstva budou mít z hlediska role principu komplementarity v rámci jejich přípravy teoretické rozdělení blízké rozdělení normálnímu". Potvrzením této hypotézy byla potvrzena správnost a aplikovatelnost kurikulárního procesu, kterou předpokládala první hypotéza této práce: "Pomocí etap kurikulárního procesu lze vytvořit v rámci kvantitativního výzkumu edukační základ role principu komplementarity." Přínosy práce lze shrnout následujícím způsobem: 1) Využití edukačního textu v přípravě odborníků v oblasti ochrany obyvatelstva (praktický přínos diplomové práce). 2) Prohloubení použitelnosti teorie kurikulárního procesu v dosud nezkoumané oblasti ochrany obyvatelstva (prohloubení teorie kurikulárního procesu). 3) Vymezení vazby fyzikální části principu komplementarity na obecnou podobu tohoto principu (teoretický přínos diplomové práce).
Formalismy kvantové a relativistické fyziky při zkoumání příčin mimořádných událostí
JANOŠÍKOVÁ, Martina
V dnešní době vznikají mimořádné události z různých důvodů a jsou zapříčiněny různými činiteli. V mé diplomové práci se budu věnovat těm mimořádným událostech, jejichž příčinu můžeme vysvětlit pomocí relativistické a kvantové fyziky. Mezi takové mimořádné události řadíme bouřku a radiační havárii. Bleskem způsobuje požáry v krajině a jeho světelnou identifikace můžeme vysvětlit pomocí kvantové mechaniky fotonu, tedy vlnového korpuskulárního dualismu fotonu. Při radiační havárii dochází k úniku radioaktivity a ionizujícího záření. Tento unik lze popsat za pomoci speciální teorii relativity. Na podkladě těchto informací byl vytvořen edukační text, který byl přizpůsoben schopnostem studentů Civilní nouzové přiravenosti.
Historie školství ve Čkyni v letech 1880 - 1948
ŠIŠLÁKOVÁ, Marta
Práce se zabývá popisem života žáků na Obecné škole ve Čkyni v letech 1880-1948. V úvodu je nastíněna historie obce, následuje část o historii školství v obci a poté se jednotlivé kapitoly zabývají konkrétním časovým obdobím na školách. Kapitoly pojednávají o učitelích, žácích a jejich výuce, o výročích a oslavách, které se pravidelně nebo mimořádně ve škole pořádaly. Práce také zmiňuje politické a jiné významné události, které se v daných letech odehrály, a jak tyto události ovlivnily školní výuku. Nejdůležitějším pramenem pro zpracování této práce byly obecní kroniky a kroniky školy.
Informovanost personálu poskytovatelů sociálních služeb Jihočeského kraje o mimořádných událostech
HANZALOVÁ, Edita
Bakalářská práce se zabývá informovaností personálu poskytovatelů sociálních služeb Jihočeského kraje o mimořádných událostech. Pro bakalářskou práci byly náhodně vybrány sociální zařízení poskytující pobytovou formu pro zdravotně postižené osoby. V těchto zařízeních jsou klienti po celou dobu závislí na pomoci druhých v tomto případě na personálu. Z toho důvodu by personál měl být dostatečně informován o mimořádných událostech a doporučených způsobech chování při jejich vzniku. Mezi sociální zařízení starající se o zdravotně postižené osoby a poskytující pobytovou formu patří: domovy pro seniory, domovy se zvláštním režimem, domovy pro osoby se zdravotním postižením, odlehčovací služby, týdenní stacionáře, chráněná bydlení a sociální rehabilitace. V teoretické části bakalářské práce je řešena problematika mimořádných událostí a dělení dle jejich vzniku. Jedná se o přírodní mimořádné události a mimořádné události způsobené lidskou činností. Podle Havarijního plánu Jihočeského kraje jsou vybrané mimořádné události představeny konkrétněji. Další kapitolou bakalářské práce, která je velmi podstatná k danému tématu, je popis sociálních služeb. Popisuji zde sociální služby, které poskytují pobytovou formu a starají se o zdravotně postižené osoby. Na území Jihočeského kraje odpovídalo těmto kritériím 81 zařízení. Pro praktickou část bylo náhodným výběrem osloveno 30 zařízení. Dotazníkového šetření se aktivně účastnilo 20 z oslovených zařízení. Cíl práce korespondoval s formulovanou výzkumnou otázkou, a to "Jaká je znalost personálu poskytovatelů sociálních služeb na území Jihočeského kraje o mimořádných událostech?". K dosažení cíle práce a zodpovězení výzkumné otázky bylo realizováno dotazníkové šetření u vybraných zařízení na území kraje. Byly vytvořeny dva typy dotazníků. Jeden dotazník byl určen pro ředitele nebo odpovědné vedoucí poskytovatelů sociálních služeb. Obsahoval celkem 15 otázek. Dotazníkové šetření u ředitelů a odpovědných vedoucích poskytovatelů sociálních služeb probíhal metodou PAPI (Paper And Pen Interviewing). Dále byl vytvořen dotazník pro personál poskytovatelů sociálních služeb. Tento dotazník byl rozdělen na tři části a obsahoval celkem 28 otázek. První část obsahovala 4 otázky, které poskytovaly informace o respondentovi. Druhá část obsahovala 16 otázek. Tato část byla zaměřena na základní znalosti respondentů v otázkách mimořádných událostí. V poslední třetí části bylo 8 otázek, které byly zaměřeny na sebehodnocení personálu poskytovatelů sociálních služeb. Výsledky dotazníkového šetření byly vyhodnoceny formou grafů včetně jejich interpretace. Informovanost personálu poskytovatelů sociálních služeb byla hodnocena v jednotlivých otázkách mimořádných událostí a následně v tematických oblastech mimořádných událostí. Mezi tematické oblasti patří nebezpečné chemické látky, ochrana obyvatelstva, požár, epidemie, radiační havárie, povodeň, evakuace a první pomoc. K hodnocení informovanosti personálu poskytovatelů sociálních služeb byla stanovena hranice 80 % správných odpovědí. Z výsledků dotazníkového šetření vyplývá, že personál poskytovatelů sociálních služeb není dostatečně informovaný v otázkách mimořádných událostí. Hranice úspěšnosti byla splněna v otázce, k čemu sloučí varovný signál "všeobecná výstraha" a v otázce, co je akutní nemoc z ozáření. V tematických oblastech nebyla hranice úspěšnosti splněna nikde. V rámci bakalářské práce byla hodnocena i celková připravenost sociálních zařízení na vznik mimořádných událostí. Všichni účastnění poskytovatelé sociálních služeb mají zpracovaný požární evakuační plán a většina provádí nácvik evakuace. Z bakalářské práce vyplývá, že personál poskytovatelů sociálních služeb je nedostatečně informovaný o mimořádných událostech a poskytovatelé sociálních služeb nedostatečně školí svůj personál a klienty o doporučených způsobech chování při vzniku mimořádných událostí.
Evakuace obyvatelstva při MU, připravenost občana k nouzovému přežití
Winogrodzki, Lubomír ; Hradil, Jaroslav (oponent) ; Kirsch, Libor (vedoucí práce)
Tématem mé bakalářské práce je „Evakuace obyvatelstva při mimořádných událostech, připravenost občana k nouzovému přežití". V mé práci jsem průběžně charakterizoval současný stav ve zkoumané oblasti na základě informací, jež jsem čerpal z odborné literatury, internetových odkazů a následně i z pohledu příslušníka HZS s uvedením osobních zkušeností ze své záchranářské praxe. V první části bakalářské práce se zabývám v základních rysech historií Ochrany obyvatelstva před mimořádnými událostmi s aspekty vztahujícími se k evakuaci a nouzovému přežití. Následně uvádím legislativní vymezení, zákony a nařízení, jež se týkají dané problematiky a pokouším se o analýzu současného stavu. V kapitole o mimořádných událostech jsem nastínil možná ohrožení obyvatel v České republice při nichž je zapotřebí evakuovat obyvatelstvo a uvedl konkrétní příklady těchto potenciálních událostí. Dále uvádím popis činností a povinností správních orgánů a Integrovaného záchranného systému, jako hlavních subjektů odpovědných za evakuaci a nouzové přežití obyvatelstva. Ve druhé části mé práce jsem shrnul v nejdůležitějších bodech veškeré náležitosti týkající se evakuace, jejího zabezpečení, způsoby realizace, problematiku nouzového přežití a uvedl vlastní postřehy včetně doporučení občanům. V praktické části jsem pak uvedl a zhodnotil výsledky miniankety aplikované na vzorku obyvatelstva v místě mého bydliště. V uvedeném průzkumu jsem prověřoval základní znalosti občanů, týkající se tématiky mé bakalářské práce. Závěrem jsem zpracoval návrh evakuačního zavazadla dle vlastních úvah a představ.
IZS - legislativa, složení, MTZ, možností zásahu
Geršl, Miroslav ; Rosická, Zdena (oponent) ; Mika, Otakar Jiří (vedoucí práce)
Pojednání o integrovaném záchranném systému a návrhy na jeho zlepšení
Jemnická škola v letech 1952-1970
HABROVÁ, Vendula
Práce se zabývá popisem života žáků na Základní škole v Jemnici v letech 1952-1970, v době komunismu. Jednotlivé kapitoly se konkrétněji zaměřují na život žáků na škole. Ředitelé a učitelé, kteří na škole působili. Žáci, jejich výuka a kam odcházeli po ukončení školy. Jak žáci trávili čas mimo vyučování, v jakých organizacích a zájmových kroužcích se scházeli. Dále se z práce dozvíme, jaké oslavy výročí a svátky se v tehdejší době slavily a jaké mimořádné události se odehrály. Práce odhaluje i politickou situaci a to, jak působila na život ve škole.
Individuální ochrana obyvatel během mimořádné události na Břeclavsku
JAKUBCOVÁ, Dominika
Individuální ochrana obyvatel během mimořádné události na břeclavsku V dnešní společnosti dominuje neustálá potřeba informovanosti. Běžný občan se snaží získávat co nejvíce informací ze všech pro něj dostupných zdrojů. I přesto stoupá počet lidí, kteří sice mají dostatek informací o rizicích, které je ohrožují, ale neuvědomují si, že mnohým z nich mohou sami předcházet. Ze zkušeností posledních let vidím, jak stále klesají znalosti lidí v oblasti osobní ochrany. Díky tomu, že nejsou znalí výstražných signálů, nevědí jak se následně zachovat, a to může mít pro ně nedozírné následky. Dnes a denně nás ohrožují mimořádné události, jejichž průběh nemůžeme mnohdy nijak ovlivnit. Většina z nich přichází náhle, bez předchozího varování. Žijeme bohužel v době, kdy nás neohrožují jen faktory v rámci naší republiky, ale je zde stále aktuální hrozba útoku zvenčí. V zájmu každého z nás by mělo být mít co nejobsáhlejší informace a znalosti o dění kolem. Rčení ? Kdo je připraven, není ohrožen?, neplatí tak úplně, ale rozhodně připravenost je důležitým článkem pro přežití s co nejmenšími škodami na majetku i na životech. V této práci budou shrnuty mimořádné události, které nás nejvíce ohrožují a rizika pro občany s tím související. Z toho bude vycházet celá práce, která se týká především individuálních rizik a ochrany, kterou si může člověk zajistit sám. Pomocí dotazníkového šetření bude zjištěna úroveň znalostí lidí v oblasti dění během mimořádných událostí a individuální ochrany.
Připravenost Policie ČR jako základní složky integrovaného záchranného systému k řešení mimořádných událostí
MELICHAR, Zdeněk
Práce analyzuje současný stav Policie České republiky jako základní složky integrovaného záchranného systému, zejména pak na úrovni jeho výkonných útvarů s územní působností, které se s řešením mimořádných událostí setkávají nejčastěji. Dále poukazuje na oblasti, v nichž by v tomto směru měla policie zlepšit připravenost ke zvládání mimořádných událostí a navrhnout řešení, jak toho dosáhnout. Je zde popsán současný stav policie zejména v oblasti školství, legislativy, dostupnosti informací, materiálního zabezpečení a spolupráce s dalšími subjekty ve vztahu k řešení mimořádných událostí. Za pomoci dotazníkového průzkumu a doplňujících rozhovorů v rámci Krajského ředitelství policie Jihočeského kraje je zjišťován současný stav připravenosti a především informovanosti policistů o dané problematice. Výsledky jsou pak porovnávány se žádoucím stavem, s legislativní úpravou dané oblasti a s výsledky jiných průzkumů. Získané údaje potvrzují hypotézu v tom smyslu, že v připravenosti policie jako základní složky integrovaného záchranného systému k řešení mimořádných událostí existují značné rezervy, zejména v informovanosti policistů. Na základě získaných informací je navržen postup ke zlepšení situace spočívající v návrhu proškolovacích modulů pro policisty ve výkonu i pro policisty zařazené na různých úrovních velení, v návrhu přehledného zveřejňovaní potřebných a snadno dostupných informací a v návrhu tvorby metodických pomůcek zejména pro policisty v přímém výkonu služby.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.