Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  předchozí11 - 17  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh zařízení pro měření výškové polohy těžiště automobilu
Rektořík, Jiří ; Vančura, Jan (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem zařízení pomocí kterého bude možné měřit výškovou polohu těžiště automobilu. V první části diplomové práce jsou popsány jednotlivé metody měření, na jejichž principu fungují různá měřicí zařízení. Další část je věnována definování kladených požadavků na zařízení a jeho konstrukčnímu návrhu. U vybraných součástí byla provedena také jejich pevnostní analýza. Je zde popsán postup přípravy vozidla a zařízení na samotné měření. Část práce je věnována návrhu měřicího řetězce a vyhodnocení výsledků. Také je zde provedena teoretická analýza nepřesnosti měření.
Monitoring napájecích sítí pro zdravotnické prostory
Zbořil, Patrik ; Pospíchal,, Ladislav (oponent) ; Havlíková, Marie (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá porovnáním staré a nové koncepce napájecích sítí pro zdravotnické prostory. Práce ukazuje na příkladech z praxe možnosti monitoringu těchto sítí a zpětnou analýzu nežádoucích událostí.
Analýza vnitřní termodynamiky spalovacího motoru
Čajka, Lukáš ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou vnitřní termodynamiky spalovacího motoru. V úvodu práce je uveden přehled snímačů používaných pro měření tlaku ve spalovacím prostoru motoru. Další část se zabývá návrhem měřícího řetězce. Hlavní část tvoří sestavení výpočtového programu sloužícího k analýze indikátorového diagramu. Závěr práce hodnotí získané výsledky a postupy.
Indikace tlaku ve válcích modelu Stirlingova motoru
Kovář, Michal ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem měřícího řetězce pro indikaci tlaku ve válcích Stirlingova motoru. Popisuje problematiku praktické metodiky měření a upozorňuje na možná úskalí daného měřícího řetězce. Pro měření byl využit již existující model Stirlingova motoru v gama modifikaci. Bylo provedeno systematické měření a vyhodnocení naměřených dat. Jako matematický model pro porovnání s naměřenými daty byl použit ideální cyklus a Schmidtova teorie.
Řídicí jednotka hydraulického čerpadla
Novák, Vlastimil ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Vlastimil Novák Řídící jednotka hydraulického čerpadla DP, UADI, 2008, str. 48, obr. 54. Úkolem diplomové práce je změřit průběh vibrací na řídící jednotce hydraulického čerpadla elektrohydraulického posilovače řízení umístěného na vozidle. Nejprve byl proveden návrh testování vozidla pro dané charakteristiky a umístění snímačů a z naměřených dat proveden porovnání zatížení řídící jednotky v různých režimech jízdy vozidla.
Experimentální metodologie měřicího řetězce
Lojková, Lea ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Havlíková, Marie (vedoucí práce)
Tématem této diplomové práce je zpracování podrobné studie o normách ISO, které se zabývají dynamikou motorových vozidel, zkouškami a měřením proměnných, které umožňují toto chování popsat a modelovat. Přílohou práce je podrobný přehled všech nalezených norem se vztahem k dané problematice. Norma ISO 15037-1 Silniční vozidla – zkušební metody pro dynamiku vozidel. Část 1: Všeobecné podmínky pro osobní vozy je popsána podrobně, včetně formulářů zkušebních zpráv a dodatku C a D. Dále je v práci popsán minimální model měřicího systému, který splňuje požadavky kladené normou ISO 15037-1, je zde uveden detailní popis všech snímačů, použitých k měření požadovaných proměnných a stručný popis snímačů, které slouží k měření dalších veličin. Měřicí možnosti přístrojového vybavení měřicího systému RIO ÚADI FSI Brno jsou následně porovnány s požadavky kladenými normou, a je konstatováno, že splňují všechna stanovená kritéria. Vzhledem k tomu, že požadavky kladené normou jsou velmi mírné, zatímco vybavení ÚADI FSI Brno je na vysoké technologické úrovni a většina použitých snímačů je přímo určena pro měření dynamických parametrů vozidel, včetně vozidel závodních, nemá systém s dodržením normy žádné problémy.
Monitorování parametrů prostředí v budovách
Slovák, Martin ; Číp, Ondřej (oponent) ; Václavík, Vlastimil (vedoucí práce)
Cílem práce je navrhnout systém pro monitorování životního prostředí v budovách. Teoretická část práce se zabývá tím, o jaké parametry se jedná, proč je důležité tyto parametry životního prostředí monitorovat v budovách a jaké prostředky je potřeba použít. Měřící řetězec je popsán komplexně od počátku, kdy dojde ke změně fyzikální veličiny na elektrickou, přes její úpravu až po její zpracování mikrokontrolerem. Z mikrokontroleru zpracovávajícího měřené veličiny jsou tyto hodnoty dále odesílány. Pro dálkový přenos se jako nejlepší jeví použití technologie ZigBee. V praktické části je navržen systém, který teoretickou část prakticky realizuje. Jsou rozebrány různé typy snímačů, které se liší výstupním signálem. U těchto snímačů je potřeba zajistit přizpůsobující obvod a programovou obsluhu snímačů. Pro naprogramování mikrokontroleru, který řídí činnost je použito vývojové prostředí CodeWarrior. V poslední části je řešen algoritmus sestavení sítě ZigBee.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   předchozí11 - 17  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.