Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 55 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Řízení zapalování a vstřikování paliva ve spalovacích motorech
Škrabal, Martin ; Mikulčík, Aleš (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Bezpochyby nejdůležitějším a naprosto nezbytným elektrickým systémem nacházejícím se ve vozidlech, která jsou poháněna spalovacím zážehovým motorem je zapalovací soustava jejich motoru. Bez této by motor, potažmo celé vozidlo nemohlo fungovat správným způsobem. Od počátku existence zážehových motorů vykonala zapalovací soustava dlouhý a složitý vývoj poháněný snahou o co nejlepší funkci motoru. Na rozdíl od zapalování, které muselo fungovat od samého počátku vývoje zážehových motorů došlo k počátkům využití vstřikování výrazněji až v 70. letech 20. století. Od jednoduchých řídících systémů zapalování i vstřikování pracujících na mechanickém principu došel vývoj k elektronickým řídícím jednotkám. V nejmodernějších spalovacích motorech je řízení zapalování i vstřikování prováděno pomocí společné soustavy s jednou centrální řídící jednotkou. Nejpoužívanější systém tohoto druhu-systém Motronic od firmy Bosch-dnes používá v různých obměnách velké množství výrobců automobilů. V historii bylo hlavním cílem řídící soustavy dosáhnout co možná nejvyššího výkonu motoru, v dnešní době přicházející ropné krize se dostávají do popředí požadavky na spotřebu paliva a rovněž plnění emisních norem (v ČR tzv. EURO normy).
Systém common-rail pro čtyřválcový vznětový traktorový motor
Ošmera, Petr ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato diplomová práce na téma „systém common rail pro čtyřválcový vznětový traktorový motor“ je zaměřena na aplikaci moderního vstřikovacího systému common rail pro již existující traktorový motor. Diplomová práce pojednává o nejnutnějších úpravách spojených se záměnou vstřikovacího systému, které byly řešeny způsobem minimálních úprav. Tímto typem řešení bylo přihlédnuto k ekonomické stránce problému. Přestavba obsahuje konstrukční návrh zástavby vybraných vysokotlakých komponent a vhodnosti jejich umístění na motoru. Prvotní návrh aplikace systému common rail pro existující traktorový motor potvrdil možnost této přestavby.
Systém common rail pro šestiválcový vznětový motor
Božik, Michal ; Ramík, Pavel (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zabýva inštaláciou vysokotlakového vstrekovacieho systému common rail na šesťvalcový traktorový vznetový motor. V prvej časti diplomovej práce je rozobraná problematika vstrekovacích systémov a s tým súvisiacich aspektov. V ďalšej časti práce je prevedená inštalácia vstrekovacieho systému, ktorá zahŕňa umiestnenie komponentov systému common rail, prevedenie nevyhnutných zásahov do konštrukcie motora a návrh nových súčastí. V záverečnej časti sú prevedené kontrolné výpočty a pevnostná analýza nových komponentov vstrekovacieho systému.
Aplikace vstřikovacího systému s tlakovým zásobníkem na vznětový motor
Šiška, Adam ; Štěpánek, Karel (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá zástavbou nejmodernějšího vstřikovacího systému Common-Rail na čtyřválcový traktorový vznětový motor. Následující aplikace je přestavbou ze zastaralého systému s řadovými vstřikovacími čerpadly. Protože výdaje za tuto přestavbu musí být co nejmenší, je snaha o minimální zásahy do konstrukce motoru. Diplomová práce se tedy nejprve věnuje teorii vstřikovacích systémů vznětových motorů a věcí s nimi související a poté ukazuje konstrukční řešení přestavby podpořené analytickými výpočty a analýzou MKP u nově navržených součástí.
Vývoj vstřikovacích systémů vznětových motorů
Sikora, Ondřej ; Beran, Martin (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Bakalářská práce byla zpracována jako přehledová studie pojednávající o vývoji vstřikovacích zařízení paliva pro vznětové motory. První část práce se věnuje palivovému ústrojí, která čtenáře vtáhne do všeobecné problematiky související právě s přípravou palivové směsi. Jsou zde stručně popsány jednotlivé komponenty systému a názorně vysvětleny jejich funkce. Hlavní část práce se již věnuje samotným vstřikovacím zařízením, kde jsou popsány jednotlivá technická řešení využívající se jak v minulosti, tak v současnosti. Každý systém je rozebrán z konstrukčního hlediska i jeho funkce. Poslední kapitolou je nastíněn soudobý vývoj vstřikovacích systémů a s tím spojené současné komplikace a omezení.
Vývoj a perspektivy systému common rail
Gach, Jakub ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na vstřikovací systém s vysokotlakým zásobníkem Common Rail. Popisuje počátky systému, jeho princip a funkci jednotlivých části systému. Zabývá se rovněž vývojem jednotlivých generací systému a jejich použití. Z práce vychází, že se jedná o jeden z nejlepších vstřikovacích systému současnosti, který splňuje všechny novodobé požadavky potřebné při konstrukci a návrhu vozidla.
Systém common rail pro čtyřválcový vznětový motor
Brhel, Štěpán ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá instalací vysokotlakého vstřikovacího systému Common Rail na čtyřválcový traktorový vznětový motor. Diplomová práce se v úvodní části věnuje vstřikovacím systémům vznětových a traktorových motorů a související problematikou. V další části je řešena konstrukční přestavba motoru, návrh nejpodstatnějších částí - vstřikovače, vysokotlakého čerpadla a vysokotlakého zásobníku a vysokotlakých trubek a poté pevnostní kontrola nově navržených částí.
Optimalizace procesu lisování kuliček do těles vstřikovačů
Kadlecová, Petra ; Frýza, Josef (oponent) ; Brandejs, Jan (vedoucí práce)
Práce pojednává o lisovací stanici montážní linky firmy Bosch Diesel v Jihlavě, na které probíhá zaslepování technologického otvoru v tělese vstřikovače zalisováním kuličky s přesahem. Cílem práce je odhalit pomocí několika testů příčinu velkého procenta výpadků na stanici, ověřit vliv změny lisovací rychlosti nebo mazadla na průběh lisování a porovnat schopnosti hydraulického a elektrického lisu.
Návrh a realizace managovatelného PoE injektoru
Frkal, Pavel ; Frolka, Jakub (oponent) ; Krajsa, Ondřej (vedoucí práce)
Práce se zabývá možnostmi napájení síťových zařízení přes stávající strukturovanou kabeláž. Rozebírá možnosti napájení, jejich limity a možnosti měření poskytovaného výkonu. Výstupem je konstrukce 24-portového pasivního injektoru pro vzdálené napájení síťových zařízení. Je vhodný pro zařízení, která nemají vestavěnou podporu PoE napájení, jelikož nevyžadují zásadní úpravy na straně napájených zařízení. Napájení je možné ovládat přes webové rozhraní a rovněž je ve stejném rozhraní přistupná spotřeba jednotlivých portů.
Návrh zařízení pro testování vstřikovacích ventilů zážehových motorů
Přibyl, Zdeněk ; Svída, David (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je provést základní rešerši v oblasti současných elektronických vstřikovacích systému, s ohledem na konstrukci a nároky kladené na samotné vstřikovací ventily, další částí je návrh zařízení pro testování vstřikovacích ventilů pro nepřímé vstřikování benzínu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 55 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.