Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  předchozí11 - 13  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Školní úspěšnost u dětí se syndromem ADHD
KUČEROVÁ, Lenka
Problematika dětí se syndromem ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) je diskutovanou jak u běžné veřejnosti, tak u pedagogů a ostatních odborníků. Přesto je informovanost o této diagnóze nedostačující. V teoretické části vymezuji základní termíny charakterizující syndrom ADHD. Dále zmiňuji faktory, které ovlivňují školní úspěšnost těchto dětí a informace o vzdělávání a přístupu k těmto žákům. Stanovený cíl výzkumu spočívá v popisu problematiky školní úspěšnosti u dětí se syndromem ADHD. Dále v získání dostatečných informací, které přiblíží důvody selhávání této úspěšnosti. Pro tento obecný cíl je stanovena hlavní výzkumná otázka, která zní: Jak lze charakterizovat školní úspěšnost dětí s ADHD na ZŠ v Benešově u Prahy? Na tuto otázku navazují dílčí výzkumné otázky, kterými chci dosáhnout informací v oblasti školní úspěšnosti dětí s ADHD v oblasti učení, adaptace dítěte ve třídě a úspěšnosti ve volnočasových aktivitách ve škole. Odpověďmi na výzkumné otázky jsou hypotézy, které odvozuji na základě výzkumu provedeném prostřednictví sekundární analýzy dat a polostrukturovaných rozhovorů s pedagogy. V závěru bakalářské práce bych chtěla seznámit veřejnost s problémy, které narušují přirozený způsob vzdělávání dětí se syndromem ADHD, co narušuje školní úspěšnost takového žáka a jaké existují možnosti pro zlepšení situace.
Problémy dětí s ADHD ve škole
VLČKOVÁ, Daniela
Má diplomová práce se zabývá problémy, které mohou potkat děti s ADHD ve škole. Hlavním cílem je poukázat na řadu praktických technik, metod a návodů, které mohou učitelům pomoci v přístupu k dítěti s ADHD. V teoretické části se zabývám hlavními symptomy poruchy pozornosti spojené s hyperaktivitou a jak ovlivňují život postiženého dítěte. Popisuji vyučovací metody, které je vhodné používat při práci s dětmi s ADHD. Do praktické části jsem zařadila tři případové studie, abych upozornila na celkové problémy, se kterými se děti s poruchou, jejich rodiče, učitelé i okolí musí potýkat. Zároveň jsem praktickou část obohatila o rozhovory s pedagogy, abych zjistila, jaký mají přístup k těmto dětem a zda umí používat správné metody, jak s žáky pracovat, aby jim i sobě ulehčili přístup k vyučování.
Problematika motivace u dětí s ADHD.
MICHALOVÁ, Lenka
Diplomová práce se zabývá problematikou motivace u dětí s ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder {--} porucha pozornosti s hyperaktivitou). Teoretická část obsahuje vymezení pojmu ADHD, definici, typické projevy, faktory podílející se na vzniku poruchy a problémy dětí s ADHD. V dalším oddíle je popsána motivace, zdroje a typy motivace a způsoby motivování žáků. Praktická část je věnována výzkumu, přičemž použitou metodou byl dotazník a rozhovor. Výzkumný soubor tvořilo dvacet pět dětí s ADHD z druhého stupně základních škol. Byla stanovena výzkumná otázka: Liší se nějakým způsobem motivace u dětí s ADHD od dětí bez této poruchy? Cílem bylo zjištění úrovně motivace žáků s ADHD ke školní práci. Uvedenou diplomovou práci bude možno využít pro seznámení veřejnosti s problematikou ADHD a dále by mohla tato práce posloužit jako nástin možnosti cíleného rozvíjení motivace v procesu vzdělávání žáků s ADHD.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   předchozí11 - 13  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.