Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 72 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza dynamiky rotoru asynchhronního generátoru spojeného pevnou spojkou s hřídelí vodní turbíny
Blažek, Petr ; Donát, Martin (oponent) ; Dušek, Daniel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou dynamiky rotoru asynchronního generátoru spojeného pomocí pevné spojky s hřídelí vodní turbíny. Cílem práce bylo určit vliv spojení generátoru s vodní turbínou pomocí pevné spojky na reakce v ložiskách. Tento problém byl řešen ve dvou variantách v první variantě byl uvažován model bez vlivu nepřesností, ve variantě druhé byly do řešení zahrnuty nepřesnosti zpusobené montáží. Problém byl řešen výpočtovým modelováním pomocí programu Ansys.
Výpočtové modelování šíření lidského hlasu vokálním traktem a v prostoru okolo těla
Batelka, Jiří ; Hájek, Petr (oponent) ; Švancara, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se v první části zabývá popisem teorie zdroj-filtr tvorby lidského hlasu, anatomie hrtanu, možných přístupů k modelování tvorby lidského hlasu a vybraných prací využívající tyto přístupy. Následuje stručný popis vybraných veličin používaných v akustice a tvorba modelů. Byly vytvořeny modely samostatné hlavy a hlavy s torzem těla muže a ženy, včetně provedení testu sítě k určení vhodné velikosti prvku. Modely vytvořené v této práci se zaměřují na popis šíření zvuku především v prostoru před tělem a vliv torza na šíření zvuku. Přítomnost torza se projevuje výkyvy v frekvenčních závislostech v oblasti od 1 000 Hz do 8 000 Hz, více výraznými při nižších frekvencích. V transverzální rovině se přítomnost torza projevuje nižší SPL ve směru před ústy a vyšší SPL po stranách pro některé frekvence. Oblasti s poklesem SPL před ústy se shodují s frekvencemi s vyšší SPL po stranách v porovnání se směrem před ústy. Tato pozorování se shodují s výsledky ostatních prací. V transverzální rovině nejsou výrazné rozdíly mezi modely s různými torzy. Pod vodorovnou rovinou narůstá vliv odrazů od těla a lze pozorovat rozdíly mezi modely s torzem, např. u modelu s mužským torzem není patrný pokles SPL před ústy ve směrovém diagramu při některých frekvencích.
Posouzení dřevěné mostní konstrukce na účinky dynamického zatížení
Skorunka, Ondřej ; Kala, Jiří (oponent) ; Salajka, Vlastislav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá statickou a dynamickou analýzou dřevěné obloukové lávky pro pěší. Výpočtový model konstrukce byl vytvořen v programovém systému ANSYS 15. Dynamické síly od větru a koní byly aplikovány na model na základě modální analýzy. Účinky těchto sil při rezonanci byly vyhodnoceny pomocí harmonické analýzy.
Posouzení vlivu tuhosti ložiskových štítů a kvality vyvážení na vibrace synchronního generátoru
Čepica, Vojtěch ; Hůlka, Jiří (oponent) ; Lošák, Petr (vedoucí práce)
Hlavním cílem této diplomové práce je posouzení vlivu tuhosti ložiskových štítů synchronního generátoru na vibrace stroje. Motivací pro vypracování této práce je problémová situace, která je charakterizována velkými vibracemi synchronního generátoru. Cílem práce je variovat tuhost štítů a stanovit závislost chvění na tuhosti při nominálních otáčkách. K řešení problému byl použit program ANSYS založený na metodě konečných prvků.
Simulace hluku vyzařovaného jednostupňovou převodovkou
Motl, Daniel ; Hadaš, Zdeněk (oponent) ; Lošák, Petr (vedoucí práce)
Úroveň hluku a vibrací převodovek je dnes jedním z důležitých parametrů pro zákazníky. Tato práce se zabývá výpočtovým modelováním akustického chování a přínosem modelování na návrh zařízení pomocí metody konečných prvků. Analýzy jsou provedeny na třech výpočtových modelech, kde dva z těchto modelů jsou ověřeny pomocí měření. Akustické simulace jsou provedeny v programu FFT ACTRAN.
Rekonstrukce visuté lávky v Kroměříži
Liška, Jaroslav ; Kulhavý,, Tomáš (oponent) ; Klusáček, Ladislav (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh rekonstrukce visuté lávky v Kroměříži. Lávka slouží k bezpečnému převedení pěší dopravy přes řeku Moravu. Cílem diplomové práce je návrh dvou až tří variant rekonstrukce, z nichž nejvhodnější varianta je vybrána a podrobně zpracována. Za nejvýhodnější variantu rekonstrukce je zvoleno zesílení lávky pomocí dodatečného předpětí volnými lany. Systém volných lan je veden pod mostovkou, vně průřez. Externí lana jsou ukotvena v betonových blocích, které jsou zhotoveny kolem stávajících opěr. Vnitřní síly od působícího zatížení jsou vypočteny na prutovém modelu, pro který byla použita nelineární analýza prvního řádu. Výpočet byl proveden prostřednictvím metody konečných prvků v programu midas Civil. Navržená varianta rekonstrukce je posouzena na mezní stavy únosnosti a použitelnosti. Konstrukce je rovněž je posouzena z hlediska dynamických účinků. Výsledky jsou porovnány se stávající konstrukcí. Dále jsou výsledky ověřeny s reálně naměřenými daty z tenzometrického měření. Dimenze, posouzení nosné konstrukce a konstrukčních detailů jsou provedeny dle platných Eurokódů.
Výpočtové modelování hluku v kabině letounu VUT 100 Cobra
Prnka, Jiří ; Houfek, Lubomír (oponent) ; Švancara, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá výpočtovým modelováním nízkofrekvenčního hluku uvnitř kabiny malého dopravního letadla VUT 100 Cobra. Pro tuto nízkofrekvenční oblast jsou pro modelování dynamického chování objektů použity deteministické metody: Metoda konečných prvků (MKP) a Metoda hraničních prvků (MHP). Pomocí MKP byly počítány vlastní tvary a frekvence struktury kabiny a akustického prostoru uvnitř kabiny. Dále byla také řešena odezva na harmonické buzení od motoru, reprezentované jednotkovými silami v místě působení. Napočítané rychlosti na povrchu kabiny byly následně podkladem pro výpočet hluku uvnitř kabiny prostřednictvím MHP. Poté byl pomocí výpočtu posouzen vliv některých konstrukčních úprav na snížení hlučnosti.
Optimalizace skříně převodovky pro elektrická vozidla z ohledem na vyzařovaný hluk
Fürich, Adam ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato práce se zaobírá problematikou vibrací a hluku skříně převodového ústrojí pro elektromobil. Samotná převodová skříň působí jako zářič nežádoucího hluku vyvolaného vibračním buzením vnitřních komponent převodového ústrojí. Již při konstrukčním návrhu je tedy nezbytné řešit komplexní celek jako je převodové ústrojí na systémové úrovni. Toho lze docílit za použití analytických nástrojů a softwaru. V této práci je za účelem posouzení správnosti navržené převodové skříně vytvořen postup, využívající jak technický experiment, tak numerické simulace. Není zde opomenut vliv předpětí šroubů pro následné výpočtové modelování zabývající se vyzařovaným hlukem převodové skříně. Výsledky získané provedenými technickými experimenty byly následně vyhodnoceny a srovnány s výsledky výpočtových modelů. Tímto je možné porovnat jednotlivé přístupy, jejich omezení a nedostatky. Dále se práce zabývá konstrukčními modifikacemi, které jsou analyzovány za pomoci výpočtového modelování. Závěrem práce je stručný popis aplikace jednotlivých přístupů a vyhodnocení konstrukčních modifikací převodové skříně.
Kompenzace nelinearit při řízení střídavých pohonů
Buchta, Luděk ; Kuchař,, Martin (oponent) ; Glasberger,, Tomáš (oponent) ; Blaha, Petr (vedoucí práce)
V úvodu dizertační práce je provedena analýza vlivu mrtvého času a dalších nelinearit napěťového měniče. Na základě provedené analýzy byly navrženy tři kompenzační strategie pro vektorově řízený PMSM (Permanent Magnet Synchronous Motor). Pozorovatel napěťového rušení s váhovanými odchylkami proudů je založen na modelu PMSM, známých parametrech a snadno měřitelných veličinách. Druhý pozorovatel, který odhaduje proud v dq- souřadnicích a hodnotu napěťové chyby pomocí pouze jednoho parametru, je navržen na základě provedené harmonické analýzy a algoritmu Kalmanova filtru. Třetí metoda kombinuje adaptivní přístup se zpětnou vazbou s pozorovatelem rušivých napětí, který je založen na modelu PMSM. Dále byly navrženy dvě metody kompenzace pro vektorově řízený asynchronní motor. V prvním případě je standardní kompenzační strategie rozšířena o harmonický kompenzátor, který potlačuje přetrvávající 6. harmonickou složku v dq- souřadnicích. Poslední strategie provádí detekci polarity z odhadovaných fázových proudů, které jsou získány pomocí Kalmanova filtru. Všechny kompenzační strategie byly ověřeny pomocí simulací v prostředí MATLAB/Simulink a experimentů na reálných pohonech.
Studie připojitelnosti výrobny
Sýkora, Martin ; Kurfűrst, Jiří (oponent) ; Paar, Martin (vedoucí práce)
Při zřizování nových výroben elektrické energie, nebo při úpravách výroben stávajících je třeba posoudit vlivy těchto výroben na elektrizační soustavu. Taková posouzení se řeší v tzv. studiích připojitelnosti, kdy se výpočty posuzuje stav po připojení výrobny a náhradní provoz výrobny při poruchových stavech. Výsledkem zprávy je soubor doporučení pro zřízení a provoz takové výrobny a kroky vedoucí k zajištění stability a bezpečnosti provozu elektrizační soustavy. Cílem této práce je pojednat o softwarovém vybavení PC pro řešení statických a dynamických modelů sítě, provést návrh vyvedení výkonu z výrobny do sítě vn, provést kompletní studii připojitelnosti s ohledem na všechny zpětné vlivy na síť, jako zvýšení napětí, nárazový proud při spouštění, flikr, harmonické proudy, rušení signálu HDO, příspěvek ke zkratovému proudu, možnosti regulace jalových výkonu a nároky na kompenzaci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 72 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.