Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  předchozí11 - 12  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pass-through rate emisních povolenek na trhu elektrické energie v ČR 2009-10
Rázek, Michal ; Bartoň, Petr (vedoucí práce) ; Koubek, Ivo (oponent)
Zavedení emisního obchodování na evropský trh se stalo "fenoménem" na energetickém trhu. Jednotlivým producentům spalující emise oxidu uhlíku byly přiděleny poukázky vážící se k jedné vyprodukované tuně CO2. Záhy se otevřel trh s povolenkami, které se začaly po Evropě obchodovat jak na spotovém trhu, tak na derivátovém. Emisní povolenky se hráčům na trhu alokují zdarma. Ekonomický subjekt se může rozhodnout, jestli emisní povolenku spotřebuje, nebo jí na trhu prodá. Alternativní užití povolenky vede ekonomický subjekt ke kalkulaci tržní ceny povolenky do svých nákladů, jelikož jejím spotřebováním, tedy výrobou (v našem případě elektřiny), přichází o ušlý zisk z prodeje. Na dokonale konkurenčním trhu by cena povolenky měla zvyšovat mezní náklady výroby elektrické energie o 100% ceny emisní povolenky. Tato práce analyzuje, do jaké míry výrobce přenáší cenu povolenky do prodejních cen. Promítnutí ceny, pass-through rate, je tedy mírou růstu nákladů v důsledku započtení alternativního užití povolenky do cen silové elektřiny. Regresní analýzou zkoumáme na denních datech spotových a forwardových trhů pražské a německé energetické burzy míru přenášení nákladů na odběratele. Analýzou let 2009 a 2010 docházíme k závěru, že pass-through rate je odhadován v intervalu 0,65 -- 1,2. Výsledky indikují, že energetický trh je vysoce konkurenční. Zajímavým zjištěním je míra pass-through rate vyšší než jedna, která by měla být předmětem dalšího výzkumu.
Budování značky Dalkia na energetickém trhu
Konečný, Jonáš ; Halík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kantorová, Martina (oponent)
Tato práce se zaměřuje na analýzu problematiky značky a jejího budování, při konkrétní aplikaci na značce Dalkia v prostředí energetického trhu v České republice. Za tímto účelem jsou v teoretické i praktické rovině rozebírány konkrétní postupy a nástroje, jež společnost Dalkia využívá. Práci uzavírá autorem uskutečněný výzkum o image popisované značky a z něj plynoucí doporučení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   předchozí11 - 12  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.