Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  předchozí11 - 14  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.07 vteřin. 
Divadelní kritik Jan Neruda
Kášová, Michala ; Topolová, Barbara (vedoucí práce) ; Just, Vladimír (oponent)
Tématem této bakalářské práce jsou divadelní kritiky a fejetony Jana Nerudy věnované Prozatímnímu divadlu, které fungovalo v letech 1862 - 1883. V první části práce představuji Nerudovu žurnalistickou tvorbu, dále popisuji formu, styl a témata jeho kritických statí. Jeho kritické dílo jsem se pokusila zařadit do společenského, politického a kulturního kontextu za použití sekundární literatury a vybraných pasáží z jeho kritik. Představuji významné herecké osobnosti Prozatímního divadla, ale také důležité vůdčí osobnosti a milníky ve vývoji tohoto divadla. Neruda se důsledně zabýval praktickými aspekty inscenování a pozorně sledoval hereckou práci. Ve svých kritikách postihnul obecné principy herecké tvorby pozdního romantismu s občasnými realistickými tendencemi, vyjadřoval se ale také ke konkrétním jevům divadelním i mimodivadelním. Jeho význam spočívá v důsledném kritickém pozorování praktických divadelních aspektů, kterému se věnoval s neutuchající žurnalistickou pravidelností a pečlivostí. Svým teoretickým působením dopomohl k profesionalizaci prvního českého soustavně působícího divadla a detailně ho zobrazil pro další generace.
Současné podoby divadelní publicistiky v audiovizuálních médiích veřejné služby ČR
Moravec, Ondřej ; Novotný, David Jan (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
Bakalářská práce "Současné podoby divadelní publicistiky v audiovizuálních médiích veřejné služby ČR" pojednává o vývoji divadla k jeho televizní variaci a o struktuře současných ucelených pořadů zabývajících se divadlem. Práce se zaměřuje především na mapování programu Divadlo žije! na ČT2, což je hlavní a zároveň jediný televizní program ve veřejnoprávních médií zabývající se výhradně divadlem. Z rozhlasové tvorby se práce zaměřuje na rubriku Tyjátr na Rádiu Wave. Studie zkoumá i žánrovou skladbu pořadů, reflexi pořadu divadelními specialisty a také rozbory televizně-divadelní řeči v souladu s prezentovanými divadelními hrami. Hlavní otázku, kterou práce řeší, je, zda televizní a rozhlasová média předvádějí konkrétní ukázky divadelní hry, které jsou součástí reportáže, ve správném a plném kontextu a jestli vystřižené pasáže ze hry svoji formou korespondují s tématem divadelní hry.
Současná britská dramatika očima kritiků The Critics´ Circle
Vondráková, Adéla ; SCHLEGELOVÁ, Martina (vedoucí práce) ; JOBERTOVÁ, Daniela (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou současné britské dramatiky. Nejprve shrnuje základní fakta týkající se britského divadelního systému, britské divadelní kritiky a vzniku sdružení kritiků The Critics' Circle. Jako reprezentativní vzorek britské dramatiky vybírá hry, které získaly mezi lety 2000 a 2010 cenu britského sdružení kritiků The Critics' Circle Theatre Award pro nejlepší nové hry roku. Jsou to hry Blue/Orange Joe Penhalla, Humble Boy Charlotte Jones, The York Realist Petera Gilla, Democracy Michaela Frayna, The History Boys Alana Bennetta, Harvest Richarda Beana, Rock'n'Roll Toma Stopparda, A Disappearing Number Simona McBurneyho a divadla Complicite, August: Osage County Tracyho Lettse, Jerusalem Jeze Butterwortha a Clybourne Park Bruce Norrise. Na základě souhrnné analýzy všech jedenácti oceněných her práce přináší zhodnocení jejich společných rysů, a to jak v rovině dramatické struktury, tak i v rovině tematické. V neposlední řadě se zabývá i britskými a českými kritickými reflexemi daných her. Práce se snaží vyvodit závěry o povaze současné britské dramatiky ve vztahu k britské kritice.
Objektivita a umělecká kritika
Pacáková, Pavlína ; KAPLICKÝ, Martin (vedoucí práce) ; KUBALÍK, Štěpán (oponent)
Diplomová práce na téma Objektivita a umělecká kritika se zabývá otázkou, za jakých okolností lze považovat kritický výrok o inscenaci za objektivnější než výrok jiný. Práce začíná vymezením zkoumaného pole: definicí umělecké a specificky pak divadelní kritiky. V rámci definice klíčových pojmů se zabývá vztahem objektivity a pravdivosti, kritikem samotným a jeho intencemi a v neposlední řadě funkcí a formami divadelní kritiky. Dále se zaměřuje na celý proces vzniku kritického textu (percepce, interpretace, hodnocení a opětovné hledání argumentů pro subjektivní soud v díle samém). U všech částí tohoto procesu sleduje jejich vliv na objektivitu recenze. V závěru teoretické části se na základě předložených přístupů pokouší o syntézu, která je základem vlastního kritického přístupu autorky. V praktické části práce zkoumá, zda se požadavky na kritiku odrážejí v aktuální kritické praxi. Posuzuje přitom deset kritických textů, které vyšly v tištěných periodicích v reakci na uvedení inscenace Zahradní slavnost režiséra Dušana Pařízka ve Stavovském divadle; mezi nimi také recenzi inscenace od autorky diplomové práce. V teoretické části práce definuje, jaká jsou kritéria pro určení objektivity kritiky. V praktické části se tato kritéria aplikují na posouzení kritických výroků. Ověřuje přitom, že tato kritéria dokáží rozlišit kritiky na škále subjektivní-objektivní. V závěru práce nabízí shrnutí, že objektivní kritický soud je založen na otevřeně definovaných kritériích posuzování, předkládání argumentů, posuzování inscenace jako celku a poskytnutí prostoru pro čtenářův vlastní úsudek.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   předchozí11 - 14  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.