|
Rozvoj tvořivosti studentů gymnázia během letního tábora
ČEJKOVÁ, Iva
Tato práce se zabývá oblastí tvořivosti a jejího rozvoje u studentů během letního tábora. Hlavním cílem této práce bylo zjistit, jak lze rozvíjet tvořivost při volnočasové aktivitě. Teoretická část obsahuje dvě hlavní kapitoly. První nastiňuje problematiku tvořivosti a jejího rozvoje. Další kapitola se zabývá teoretickým vymezením volnočasových aktivit. Praktická část obsahuje ucelený týdenní program využívající různé metody na rozvoj tvořivosti, aplikovaný u studentů gymnázia při letní táborové činnosti. Použité metody pro rozvoj tvořivosti jsme porovnali z pohledu jejich vlivu na rozvoj jedince, týmové spolupráce, komunikace a míry rozvoje tvořivosti. Naše výsledky prokázaly, že rozvoj tvořivosti ve skupinové práci při volnočasové aktivitě přináší svá výrazná pozitiva. Jedná se o míru kooperace, inspirace a humoru, který při činnosti jedinci společně prožívají. Přesto různé metody pro rozvoj tvořivosti působí na jednotlivé složky kreativity v odlišné míře.
|
|
Možnosti rozvoje tvořivosti u zaměstnanců vybrané organizace
Pochman, Martin ; Franková, Emilie (vedoucí práce) ; Lukeš, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tvořivostí a možnostmi jejího rozvoje. Tvořivost je každodenní součástí lidského života. Prosperita každého podniku závisí na jeho inovační schopnosti. Hlavním zdrojem inovací jsou její zaměstnanci, a to zejména ti, kteří nejvíce zvyšují tvůrčí potenciál firmy. Dílčím cílem této práce je teoreticky popsat problematiku tvořivosti a jejího významu pro hospodářskou organizaci. Na teoretické poznatky z oblasti kreativity navazuje jejich praktická aplikace v konkrétní organizaci. Hlavním cílem práce je analýza kreativního prostředí ve vybrané společnosti. Tato společnost je lídrem na trhu mléčných výrobků v ČR. Metodou rozhovoru a dotazníku byly získány potřebné informace k určení silných a slabých stránek společnosti v oblasti kreativity. Na základě těchto informací jsou navrhnuta osobní doporučení této firmě.
|
|
Rozvoj kreativity pomocí zážitku u dětí na letním táboře - projekt na motivy Sedmá věž
BALATÁ, Ivana
Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část definuje a popisuje pojmy tvořivost, mladší, střední, starší školní věk, motivaci, fenomén hry, pedagogiku zážitku a specifika dětského letního tábora. Tato část práce tvoří vědeckou základnu pro praktickou část. Druhou část práce - praktickou - tvoří projekt představující celotáborovou hru. Příběh vychází z románu Gartha Nixe Sedmá věž a vytváří společně se zážitkovou pedagogikou ucelený komplex činností, jež se vzájemně prolínají.
|
| |
|
Koncepce výuky hry na flétnu v zájmových střediscích
PRZECZKOVÁ, Lucie
Diplomová práce se zabývá koncepcí výuky hry na flétnu v zájmových střediscích.. Práce je zaměřena na hudbu v oblasti volného času a jejího dalšího využití v životě. Popisuje hudbu v jednotlivých oblastech výchovně-vzdělávacího procesu. Zmiňuji zde poslání základních uměleckých škol, dále pak poslání mateřských škol a úlohu domů dětí a mládeže při výuce hry na flétnu. První část práce je zaměřena na význam a vliv hudby na dítě. Kapitoly mapují pojem hudba, emocionální reakce dítěte na hudbu a hudební klima dítěte v rodině. Druhá část práce se zabývá výčtem jednotlivých hudebních činností a aktivit. Poslední část diplomové práce se zaměřuje na hudební školu Yamaha a příklady hudebně-pohybových her.
|