Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  předchozí11 - 15  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Srovnání přístupů M. Lipmana a O. Brenifiera k filosofování s dětmi
HUBENÁ, Lucie
V první části se práce zaměřuje na stručné nastínění problematiky Filosofie pro děti. Hlavní náplní práce je srovnání dvou přístupů k filosofování s dětmi. Pojednává o východiscích směrů a hledá rozdíly mezi nimi. Porovnává hlavní cíle, postavení a roli učitele při filosofování s dětmi Lipmanova a Brenifierova pojetí. Zabývá se rozhovorem, diskuzí a dialogem při filosofickém hledání s dětmi. Popisuje důležité oblasti rozvoje osobností všech účinkujících. Práce se snaží navrhnout možnost propojení obou směrů. Popisuje důvody k takovému spojení. V praktické části je uveden konkrétní způsob realizace spojení obou směrů při filosofování s dětmi.
Rozvoj tvůrčího myšlení jedince v procesu kognitivní činnosti
Ilyasova, Vladlena ; Pstružina, Karel (vedoucí práce) ; Řepa, Václav (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice rozvoje tvůrčího myšlení. Hlavními cíly práce jsou identifikovat, definovat a odůvodnit psychologické faktory, etapy a kvalitativní vlastnosti rozvoje tvořivého myšlení. Ukázat pomocí praktických pokusů, že speciálně organizovaná kognitivní činnost vede k rozvoji tvůrčího myšlení na základě rozvoje jeho kvalitativních vlastností. Ve své práci podrobně rozebírám pojem tvořivost, tvůrčí myšlení, kognitivní činnost z hlediska různých vědeckých přístupů. Jedním z důležitých aspektů je podrobná funkční analýza procesu tvůrčího myšlení a kognitivní činnosti. Kognitivní činnost v rámci mé práce je rozebírána jako funkční prostor pro rozvoj tvůrčího myšlení. Během praktické části pomocí experimentální práce potvrdíme hypotézu o tom, že rozvoj jednotlivých kvalitativních vlastností tvůrčího myšlení během speciálně organizované kognitivní činnosti vede k celkovému rozvoji tvůrčího myšlení. Praktická část práce zahrnuje přípravu a adoptaci Torranceho figurálního testu tvořivého myšlení pro zjištění tvůrčího potenciálu, přípravu úloh a úkolů nacílených na rozvoj jednotlivých vlastností tvůrčího myšlení, přípravu prezentací pro seznámení žáků s pojmy: tvořivost, tvůrčí myšlení, kognitivní činnost a rozvoj schopnosti rozlišovat psychické jevy ovlivňující tvůrčí myšlení. Vytvoření vhodného prostředí pro rozvoj emočně-pozitivního vztahu žáků k procesu tvůrčího myšlení, zajištění působení odhalených psychologických faktorů pomocí zavedení určitých podmínek. Provedení hodin nacílených na rozvoj jednotlivých kvalitativních vlastností tvůrčího myšlení v 5., 6. a 7. třídách Základní školy Janského. Vytvořením kontrolní a experimentální skupiny zajistíme možnost sledování změn během praktické části práce. Porovnáním a analýzou výsledků dospějeme k závěru o tom, že speciálně organizovaná kognitivní činnost vede k rozvoji tvůrčího myšlení. Vlastní přínos práce spočívá v tom, že působení každého identifikovaného a odůvodněného psychologického faktoru rozvoje tvůrčího myšlení jednotlivce je zajištěno vytvořením určitých podmínek, které zahajují a aktivizují daný proces, současně rozvoj každé ze čtyř kvalitativních vlastností tvůrčího myšlení probíhá postupně. Výsledky výzkumu mohou být použity v praxi vzdělávacích institucí pro vytvoření komplexního programu nacíleného na rozvoj tvůrčího myšlení a zavedení tohoto programu ve školním rámcovém vzdělávacím procesu. V průběhu psaní diplomové práce byly použity následující metody: teoretická analýza filozofické, psychologické a pedagogické odborné literatury, zkoumaní praktických zkušenosti na toto téma. Rozvoj tvůrčího myšlení jednotlivce během kognitivní činnosti byl studován pomocí experimentálních pokusů J. Guilforda, E. P. Torrance a dalších. Práce se skládá ze dvou částí. První, více teoreticky zaměřená část, je rozdělená do dvou kapitol. První kapitola se zabývá problematikou definice základních pojmů, popisuje proces tvůrčího myšlení a jeho etapy. Druhá kapitola se zabývá odhalením psychologických faktorů a jevů ovlivňujících proces tvůrčího myšlení a funkční analýzou. Druhá, prakticky orientovaná část, se zabývá přípravou testů, úkolů a úloh nacílených na rozvoj jednotlivých vlastností tvůrčího myšlení, provedením praktického výzkumu mezi žáky základní školy a analýzou získaných výsledků.
Kreativní myšlení a jeho podpora v manažerské praxi
Dvořák, Radek ; Franková, Emilie (vedoucí práce) ; Hubinková, Zuzana (oponent)
V předkládané práci se věnuji tvořivosti, kreativnímu myšlení a jeho podpoře v manažerské praxi. Kreativní myšlení a inovace jsou v dnešní době velmi žádané, proto je třeba porozumět tomu, jak se vážou na vedení organizace a jak má vedení podporovat v této problematice své zaměstnance. Cílem diplomové práce bylo zjistit, jakým způsobem je ve zkoumané společnosti podporováno kreativní myšlení zaměstnanců a jaký je přístup k vytváření prostředí podporující kreativitu ze strany vedení. K naplnění cílů práce byl proveden výzkum zahrnující studium podnikových dokumentů, zúčastněné pozorování, rozhovor a dotazníkové šetření. Na základě zjištěných výsledků, pak bude možné identifikovat aktuální stav společnosti a poté formulovat návrhy a doporučení na změny. Tyto změny by měly mít vliv na zlepšení podpory kreativity u zaměstnanců a tím i zlepšení hospodářské efektivnosti.
Rozvoj tvořivosti dětí staršího školního věku v rámci výchovy ve volném čase
FILIPOVÁ, Pavla
Práce se zabývá rozvojem tvořivosti dětí staršího školního věku v rámci výchovy ve volném čase. Teoretická část ukazuje různé pohledy na fenomén tvořivosti a základní metody, jakými ji lze rozvíjet. Charakterizuje specifika vývojového období staršího školního věku s důrazem na způsob trávení volného času. Praktická část uvádí teoretické poznatky do praxe přípravou a realizací týdenního projektu pro děti převážně staršího školního věku. Jednotlivé aktivity propojuje ucelená tematická hra.
Rozvoj výtvarné tvořivosti dětí v rámci PVČ {--} mladší školní věk
PLETKOVÁ, Petra
Práce je zaměřena na rozvoj tvořivosti dětí mladšího školního věku v rámci pedagogiky volného času. Práce je rozdělena na dvě části a to teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou vysvětleny jednotlivé pojmy týkající se tvořivosti, dále různé pohledy na tvořivost, bariéry tvořivosti, jejich překonávání a také vztahu rodiny a tvořivého dítěte. V praktické části je práce zaměřena na tvorbu a uskutečnění projektu, který vytváří osnovy pro vzorové hodiny dětí mladšího školního věku. V projektu je sledována myšlenka vícestupňové struktury práce s dětmi v navazujících cyklech. Projekt je uskutečňován v pěti postupně na sebe navazujících krocích tak, aby byly využity všechny možnosti daného zařízení a stupňován důraz na postup v tvorbě dětí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   předchozí11 - 15  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.