Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  předchozí11 - 17  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti a rizika inkluze na Zš: případová studie na Zš Horní Stakory
Matesová, Radka ; Janebová, Eva (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent) ; Šubrová, Anežka (oponent)
Diplomová práce zaměřená na zjištění podmínek úspěšného inkluzivního vzdělávání na konkrétní základní škole. V teoretické části vymezuje pojmy související s inkluzivním vzděláváním, srov-nává principy inkluzivní různých autorů, nahlíží na inkluzivní vzdělávání ve světě a v České re-publice. Dále zmiňuje klima školy, které je jednou z nejdůležitějších podmínek úspěšné inkluze. Porovnává pro a proti inkluzivního vzdělávání, jeho přínos pro školy a všechny účastníky peda-gogického procesu. Výzkumná část je zaměřena na připravenost konkrétní základní školy k in-kluzivnímu vzdělávání.
Rozvoj jemné motoriky v kooperativních činnostech
BARTÍKOVÁ, Irena
Bakalářská práce poskytuje pedagogům inspiraci pro využívání kooperativních činností. Jedna z kapitol teoretické části je věnována problematice jemné motoriky, jejímu vývoji, možnostem rozvíjení a její diagnostice. Další část se zabývá vymezením kooperace a vývojovými zvláštnostmi z hlediska rozvoje spolupráce u předškolních dětí. Poslední oddíl teoretického úseku se věnuje kooperaci jako jednomu z cílů předškolního vzdělávání, rozvíjení kooperace, pozitivním dopadům při rozvíjení kooperace hrou, základním komponentům kooperativní hry, kooperativnímu učením a jeho hodnocení. Praktickou část tvoří program rozvoje jemné motoriky v kooperativních činnostech a jeho vyhodnocení vzhledem k plnění cílů v oblasti jemné motoriky i spolupráce podle předem zpracovaného evaluačního plánu. V závěru jsou zformulována doporučení pro využití aktivit v mateřské škole.
Využití projektové metody v odborném výcviku jako součást prezentace školy pro veřejnost.
BUŘIČOVÁ, Irena
Bakalářská práce Využití projektové metody v odborném výcviku jako součást prezentace školy pro veřejnost se zabývá možnostmi využití projektové metody v rámci odborného výcviku ve střední odborné škole. Práce se v teoretické části zabývá historií projektové výuky a dále pak možnostmi jejího začlenění do výuky. Praktická část pak ve své první části seznamuje s konkrétním projektem realizovaným na střední odborné škole v rámci praktického výcviku. V druhé části je pak vyhodnocen přínos projektového vyučování pro žáky.
Výchova demokratického občana na 2. stupni ZŠ
VÝLETOVÁ, Veronika
Diplomová práce se zabývá jedním z průřezových témat RVP ZV, které pojednává o výchově směřující k aktivnímu demokratickému občanství. V teoretické části se práce zabývá tématy: výchova k občanství, kurikulární reforma, klíčové kompetence, výchova demokratického občana, učebnice občanské výchovy. Praktická část obsahuje dotazníkové šetření, které je zaměřeno na výuku výchovy demokratického občana na základních školách a návrh pracovních listů, které směřují k naplnění očekávaných výstupů výchovy demokratického občana.
Projektová metoda jako jedna z možných vyučovacích metod na málotřídní základní škole
MÍČKOVÁ LIŠKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce Projektová metoda jako jedna z možných vyučovacích metod na málotřídní škole se zabývá specifiky vyučovacího procesu a práce učitele na málotřídní základní škole a dále pak použitím projektové metody ve vyučování. Cílem bakalářské práce je zmapování specifik málotřídního školství v ČR a dále pak možností, jak pracovat s projektovou metodou v prostředí málotřídní školy. Práce také přináší praktickou ukázku školního projektu realizovaného na málotřídní základní škole v Jihočeském kraji v obci Jílovice.
Přiblížení základních principů Feng-Shui žákům v ZŠ a MŠ ve Zdíkově a jejich aplikace v praktickém projektu
SOJKA, Milan
Tato práce má za úkol aplikovat základní tvůrčí principy feng shui do prací žáků prvního a druhého stupně ZŠ a MŠ Zdíkov ve výtvarné výchově. První kapitola vysvětluje pojem feng shui a jeho historii. Dále jsou vysvětleny pojmy základních metod feng shui, jejich principy a definicemi ve vztahu k energii hmoty a prostoru. Druhá kapitola je věnována praktické části projektu. Základním tvůrčím principům, jejich významu a všeobecnému popsání projektu. Určení kompetencí a dovedností, jež žák získává, při výtvarné výchově. Prostřednictvím náhodného vzorku žáků je provedena aplikace tvůrčích principů feng shui ve výtvarné výchově. Dále je zde také zmíněna historie školství Zdíkovska a popis školy, kde projekt vznikl.
Význam hudebně pohybových činností při rozvíjení klíčových kompetencí dětí v mateřské škole
KRAUSOVÁ, Alena
Moje bakalářská práce se zabývá klíčovými kompetencemi u dětí, které dochází do mateřské školy. Soustřeďuji se především na kompetenci k učení a její rozvíjení pomocí hudebně pohybových činností. V teoretické části bakalářské práce se věnuji pojmu a charakteristice klíčových kompetencí, Rámcovému vzdělávacímu programu pro předškolní vzdělávání a také vývojem hudebně pohybových činností u dětí. Také se v této části zmiňuji o hudební paměti nebo o hudebně tvůrčích schopnostech. Praktická část mé bakalářské práce se opírá o mnou vytvořený program, který jsem následně realizovala v mateřské škole. Uvedený program rozvíjí pomocí hudebně pohybových činností klíčovou kompetenci k učení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   předchozí11 - 17  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.