Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  předchozí11 - 14  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výpočtové modelování dynamiky záběru čelního ozubeného soukolí v prostředí MBS
Pykal, Vojtěch ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na sestavení výpočtového modelu pro simulaci dynamiky záběru čelního ozubeného soukolí v prostředí multi-body softwaru MSC ADAMS. Vstupem je konkrétní geometrie spoluzabírajících ozubených kol, provozní otáčky a zátěžný kroutící moment. Výstupem je průběh sil v záběru ozubení a reakce sil v ložiscích kol v závislosti na změně tuhosti ozubení vlivem měnícího se počtu zubů v záběru a změně osové vzdálenosti. Tento model se vyznačuje rychlým a relativně přesným výpočtem v časové doméně. To znamená, že dokáže během simulace zareagovat na změnu parametru jako je např. osová vzdálenost, otáčky a krouticí moment
Stanovení chyby převodu u kuželového ozubení
Fraňová, Zuzana ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá stanovením chyby prevodu u kužeľového ozubenia a jej minimalizáciou pomocou modifikácií zubov za účelom zníženia vibrácií a hluku prevodových ústrojenstiev. Ozubené kolá sú prvotným zdrojom vibrácií, ktoré sú cez hriadeľ a ložiská vedené na skriňu prevodovky a priľahlé plochy, ktoré vyžarujú hluk do okolitého priestoru. Kvôli zvyšovaniu úrovne komfortu a legislatívnym požiadavkám sa kladie stále väčší dôraz na znižovanie hluku a vibrácií strojných súčastí, vrátane prevodových ústrojenstiev. To vedie k potrebe identifikácie zdrojov hluku a ich ohodnoteniu z hľadiska očakávaného akustického prejavu. Kvalitu záberu ozubenia možno posudzovať na základe chyby prevodu, ktorá úzko súvisí s generovaným hlukom a vibráciami. K ohodnoteniu kvality ozubených prevodov na základe chyby prevodu sa využívajú experimentálne merania, ktoré sú finančne náročné a vyžadujú kvalitné vybavenie. Z tohto dôvodu je vhodné pristúpiť k stanoveniu chyby prevodu už pri návrhu ozubenia pomocou numerických metód. Za účelom stanovenia chyby prevodu je v tejto práci vytvorený parametrický model geometrie kužeľového súkolia a numerický model pre simuláciu záberu ozubenia pomocou MKP softwaru Ansys Mechanical. Na základe chyby prevodu sú porovnávané rôzne záťažné stavy a jednotlivé modifikácie ozubenia, navrhnuté so snahou o jej minimalizáciu.
Chyba převodu u čelního ozubení s přímými zuby
Bartošová, Daniela ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá oblastí stanovení statické chyby převodu u čelního ozubení s přímými zuby. Problematika chyby převodu je v dnešní době velmi diskutovaným tématem v oblasti vzniku vibrací a hluku. V první části této práce jsou popsány teoretické předpoklady týkající se této problematiky. Tyto teoretické předpoklady jsou následně uplatněny při parametrickém návrhu čelního ozubení s přímými zuby a dále při samotném měření chyby převodu. V práci je detailně popsán postup návrhu parametrického modelu sestavy ozubených kol a deformačně napěťová analýza. Tyto náležitosti jsou nutné pro výpočet chyby převodu. Závěrem práce jsou prezentovány dosažené výsledky statické chyby převodu při různých zátěžných stavech, změnách osových vzdáleností a výškových modifikacích tvaru zubů. Problém byl řešen výpočtovým přístupem pomocí CAD programu Creo Parametric a MKP programu Ansys Workbench a Ansys Mechanical APDL.
Metody snižování hluku převodových ústrojí
Benda, Matouš ; Zubík, Martin (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Převodová ústrojí neboli převodovky jsou základní části automobilů, které jsou nedílnou součástí každodenního života. Mimo účelové vlastnosti převodovek, mají převodovky velký vliv na celkový hluk vydávaný automobilem. Tato práce se zabývá možnostmi snižování hluku. V první částí této bakalářské práce je čtenář seznámen se základními poznatky z akustiky, kde vystupují definice jak zvuku, tak i zmíněného hluku. Další část práce rozebírá převodovku, jako strojní součást tvořenou menšími strojními celky. Tento popis je důležitý pro správné pochopení prostupu vibrací strukturou, které v dalším důsledku rozkmitají okolní prostředí, což lidské ucho vnímá jako hluk. Tyto vibrace vznikají převážně v záběru ozubených kol, a proto je v další části rozebrána chyba převodu, která je odpovědná za tyto vibrace. Poslední část práce rozebírá metody snižování hluku, dělených podle částí převodovky, ve kterých se tyto způsoby redukce uplatňují.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   předchozí11 - 14  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.