Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  předchozí11 - 20  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Struktura produkce v ekologickém zemědělství v Moravskoslezském kraji
VEBROVÁ, Ivana
Bakalářská práce se zabývá strukturou ekologického zemědělství v Moravskoslezském kraji a v České republice. V literární rešerši je popsána problematika ekologického zemědělství. Je zde zahrnuta definice, historie, význam, specifika a mimoprodukční funkce ekologického zemědělství. V další části je na základě vlastních analýz a databází Ústavu zemědělské ekonomiky a informací (ÚZEI) a Ministerstva zemědělství (Mze) popsána struktura využití zemědělské půdy v ekologickém zemědělství v Moravskoslezském kraji. Data jsou porovnána se strukturou celé České republice. V rámci analýzy je sledována rostlinná produkce (výměra jednotlivých plodin, zastoupení jednotlivých plodin a průměrné výnosy) i živočišná produkce (druhy a počty chovaných zvířat a množství živočišné produkce).
Struktura produkce v ekologickém zemědělství v jižních Čechách
CHYTRÁČKOVÁ, Eliška
Diplomová práce je zaměřena na analýzu struktury produkce v ekologickém zemědělství v jižních Čechách. V rámci mapování struktury rostlinné i živočišné produkce ekologického zemědělství v Jihočeském kraji byly shromážděny údaje o rostlinné a živočišné produkci, vyhodnocena struktura a objem zemědělské produkce a vytvořeno základní srovnání se strukturou nabídky bioprodukce na trhu. Pro analýzu zemědělské produkce bylo využito dotazníkových šetření a pohovorů přímo s hospodařícími subjekty, dat z databází Ústavu zemědělské ekonomiky a informací (ÚZEI), Ministerstva zemědělství a ZF JU. Analýza struktury produkce, která hodnotila jak vlastní ekologické hospodaření, tak zemědělství v přechodném období na EZ, ukázala výraznou převahu trvalých travních porostů v EZ i v přechodném období a relativně malý podíl orné půdy. Na orné půdě převládá pěstování pícnin a obilovin. V rámci hodnocení ploch v přechodném období byl zjištěn trend výrazného nárůstu ploch trvalých kultur. V živočišné produkci je zde dominantní chov skotu bez tržní produkce mléka. Při porovnání dat získaných od zemědělců s nabídkou specializovaných obchodů a supermarketů bylo zjištěno, že struktura výroby neodpovídá struktuře trhu.
Struktura trhu s bioprodukcí v jižních Čechách
HULANOVÁ, Monika
Cílem diplomové práce byl výběr hlavních druhů bioprodukce, zmapování struktury bioprodukce z hlediska původu a zjištění prodaného objemu vybraných biopotravin v jižních Čechách. Pro mapování struktury bioprodukce byla zvolena metoda monitoringu trhu v obchodech. Bioprodukce byla zjišťována ve dvou typech obchodů ? marketech a specializovaných bio obchodech. V jižních Čechách bylo vybráno 15 marketů a 15 specializovaných obchodů s bioprodukty, přičemž v každém z nich byla zjišťována struktura biopotravin z hlediska původu (česká/dovoz) a z hlediska objemu obchodované produkce, se zaměřením na bio-hovězí, obilniny, mléčné výrobky, ovoce a zelenina. Údaje byly zjišťovány z obalů na biopotravinách, nebo pohovorem s vedoucím obchodu. Klíčová
Formy distribuce biopotravin
PETERKA, Michal
Hlavním cílem diplomové práce je analýza a posouzení distribučních cest, které jsou v současnosti využívány pro biopotraviny. V první fázi byl proveden marketingový výzkum za pomoci online dotazníku, který byl následně umístěn na Google Docs. V tomto dotazníku bylo zjištováno nákupní chování spotřebitelů. Po vyhodnocení výsledků tohoto výzkumu bylo zjištěno, že nejčastěji nakupují biovýrobky v samoobslužných prodejnách, na druhém místě se umístily specializované prodejny a třetí místo obsadil nákup přímo u výrobce. Nejčastěji nakupovanou komoditou s označením Bio je mléko a mléčné výrobky, následuje ovoce a třetí místo obsadila zelenina. Ve druhé fázi byl proveden marketingový výzkum, který byl uskutečněn telefonickým dotazováním u výrobců z Jihočeského kraje. Bylo osloveno celkem 64 biofarem, z nichž se podařilo úspěšně kontaktovat 50. Nejčastěji se výrobci v Jihočeském kraji zabývají chovem dobytka. Největší podíl na odbytu u těchto biofarem jsou ze 39 % zpracovatelské firmy, z 32 % je odbyt zajištěn prodejem masa, nebo živých zvířat přímo na farmě, nebo ve vlastní prodejně a 24 % zajistí distributoři. Pouze zanedbatelných 5 % masa odebere přímo maloobchodní jednotka, která maso prodává konečnému spotřebiteli. Druhou nejčastější produkovanou komoditou je mléko a mléčné výrobky. Veškerá produkce mléka odebíraná z farem je podle dotazníkového šetření určena výhradně pro český trh a odbyt je v průměru hodnocen známkou {\clqq}chvalitebně``, o což se významnou měrou zasluhuje největší zpracovatel mléka Madeta a.s. Dalšími odběrateli jsou prodejny zdravé výživy a stravovací zařízení. Jednotlivý podíl odběratelů u mléka a mléčných výrobků se nepodařilo zjistit. Biovýrobců zabývajících se pěstováním ovoce, obilovin, luskovin a brambor je v Jihočeském kraji velmi málo, a proto vypovídací hodnota průzkumu je velmi nízká.
Přímý prodej bioprodukce ve vybrané lokalitě
ŽIŽKOVÁ, Adéla
Předmětem mé diplomové práce je přímý prodej bioprodukce. Hlavním cílem mé diplomové práce bylo zjistit zájem spotřebitelů o prodej bioprodukce, respektive o přímý prodej bioprodukce. Dalším cílem bylo analyzovat současný stav přímého prodeje bioprodukce v Jihočeském kraji. První cíl diplomové práce jsem splnila na základě spotřebitelského výzkumu uskutečněného online pomocí dotazníku vytvořeného v aplikaci Google Docs. Z výzkumu vyplynulo, že přímého nákupu využívají více ženy. Nejčastějším důvodem žen, proč nevyužívají přímý nákup, je malá informovanost. Nejvíc mužů přímého nákupu nevyužívá pro nedostatek času a pro malou informovanost. Zájem o přímý prodej mají spíše ženy než-li muži. Nejvýznamnější důvod žen, proč by využili přímého nákupu je, že si myslí, že biopotraviny přímo od výrobce budou čerstvější, dalším důvodem je důvěra, že bioprodukt bude opravdu bio, důvěra ve výrobce (farmu). Nejvíc mužů by mělo zájem o přímý prodej také kvůli čerstvosti bioproduktů. Pohodlnost je hlavním důvodem mužů, proč by přímého nákupu nevyužili. Ženy jako důvod nezájmu o tento druh nákupu uváděly nejvíce nedostatek času. Druhý výzkum byl zaměřen na Jihočeské ekofarmy. Celkem bylo osloveno 64 biofarem, z nichž se průzkumu zúčastnilo 50 farem. U biofarem zabývajících se chovem dobytka je ze 32 % je odbyt zajištěn prodejem masa, nebo živých zvířat přímo na farmě, nebo ve vlastní prodejně. U ostatních komodit pěstovaných na ekofarmách v Jihočeském kraji, mají přímý prodej své bioprodukce pouze dvě firmy, které produkují mléko. U komodit ovoce, obiloviny, luskoviny a brambory ani jedna z firem, které pěstují tyto komodity, nemá přímý prodej své produkce.
BIOPOTRAVINY A POTRAVINY NOVÉHO TYPU Z HLEDISKA NUTRICE A OCHRANY ZDRAVÍ SPOTŘEBITELE
DUBNOVÁ, Jaroslava
Tato bakalářská práce se věnuje především problematice rozdílu informovanosti o bioproduktech, biopotravinách a potravinách nového typu mezi občany v oblasti Jižní Moravy a občany Jižních Čech. Zjišťuje také, jaký názor mají respondenti z obou oblastí na vliv biopotravin na zdravotní stav člověka.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   předchozí11 - 20  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.