Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Autorské čtení - studie osobnostních aspektů
MIKULOVÁ, Renáta
Diplomová práce je o autorské tvorbě, která je zde pojata ve vztahu k osobnosti člověka. Cílem bylo zjistit, co studenty motivuje k autorskému čtení. Dalším cílem bylo popsat potřeby studentů a oblasti rozvoje jejich osobnosti. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části je popsáno autorské čtení, včetně sebereflexe a psychosomatické kondice. Dále je zde popis osobnosti obecně a popis osobnosti pedagoga s bližším zaměřením na jeho motivaci, charakterové a volní vlastnosti, seberegulační vlastnosti - konkrétně sebeuvědomování, sebepoznávání, sebehodnocení, sebekritiku, svědomí, selfkoncept a sebepojetí. Poslední část je o dynamických vlastnostech, temperamentu, výkonových vlastnostech a speciálních schopnostech. Praktickou část tvoří kvalitativní studie, která je rozdělena do dvou částí. První část tvoří rozbor polostrukturovaných rozhovorů, druhou částí je analýza studentských sebereflexí. V závěru je porovnání a shrnutí výsledků výzkumu v komparaci s vlastní případovou studií autorky. Předmětem diskuze je porovnání výsledků výzkumu z bakalářské práce autorky (2015) a současného výzkumu.
Hlas volajícího na pouti
Zajíček, Pavel ; RUT, Přemysl (vedoucí práce) ; ČUNDERLE, Michal (oponent)
Práce Hlas volajícího na poušti prozkoumává možnosti začátků, jejich pokračování a reflexi.
Cesta k autorskému vyjádření v sociálně-divadelním projektu
Šupová, Barbora ; HANČIL, Jan (vedoucí práce) ; ČUNDERLE, Michal (oponent)
Tématem diplomové práce je analýza vývoje a představení autorské inscenace Co čumíš?!, v níž autoři spolupracovali s ženami bez domova. V ní bude zohledněn terapeutický a sociální aspekt projektu, autorský přístup tvůrců, specifika umělecké výpovědi a teoretické ukotvení uměleckého tvaru.
Autorská tvorba v loutkovém divadle
Purmová, Bára ; BEČKA, Marek (vedoucí práce) ; ZICH, Jan (oponent)
Práce se zabývá procesem tvorby autorské loutkové inscenace Pštrosi od prvotního nápadu až po premiéru. Podrobným popisem poukazuje na rozdíly vize a reality, teorie a praxe. Popisuje získané zkušenosti, jež ovlivnily další tvorbu. Autorský pokus uvádí do kontextu jiné současné tvorby pomocí rozhovorů s tvůrci v profesionálním loutkovém divadle. V závěru se zamýšlí nad nuancemi rozdílu mezi pojmy autorskou tvorbou a autorstvím.
Psychoterapeutické aspekty autorské tvorby
MIKULOVÁ, Renáta
Bakalářská práce je o autorské tvorbě, která je zde pojata jako možná psychoterapeutická metoda. Cílem bylo zjistit, jestli se psaní textů a jejich následné veřejné čtení dá využít v oblasti psychoterapie. Dalším cílem práce bylo zjistit a popsat vztahy, které může mít člověk k autorské tvorbě a jaký má pro člověka jeho tvorba smysl. Autorka se dále zabývala vnitřními i vnějšími vlivy, které ovlivňují autora. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části je popsána autorská tvorba jako taková, fenomén hry a oblast psychoterapie. Blíže je zde popsána oblast narativní a expresivní psychoterapie, zejména pak dramaterapie, poetoterapie, biblioterapie, terapie pohádkou a terapie hrou. Dále jsou zde shrnuty dosavadní poznatky o autorské tvorbě, včetně výzkumů provedených na Jihočeské univerzitě. Praktickou část tvoří kvalitativní studie, která je rozdělena do dvou částí. První část tvoří rozbor polostrukturovaných rozhovorů, druhou částí je analýza studentských sebereflexí. V závěru je porovnání a shrnutí výsledků výzkumu v komparaci s vlastní případovou studií autorky. Předmětem diskuze je využití autorské tvorby v rámci expresivní psychoterapie.
Neslyšitelný pláč
Dudová, Kateřina ; HAVELKA, Jiří (vedoucí práce) ; ADÁMEK, Jiří (oponent)
Tato práce detailně popisuje průběh studia na KALD DAMU, oboru režie/dramaturgie v bakalářském stupni. Soustředí se na proces tvorby a inscenování vlastního autorského textu " Neslyšitelný pláč". Předlouhou k vzniklému textu byl příběh dětské vražedkyně, jejíž jméno bylo Mary Bell.
Herectví animované tvorby
Jarošová, Marie ; HANČIL, Jan (vedoucí práce) ; MUSILOVÁ, Martina (oponent)
Diplomová práce Herectví animované tvorby reflektuje autorčinu zkušenost, kterou získala propojením oboru animované tvorby a oboru autorského herectví. Pokouší se objasnit a zformulovat, co lze zahrnout do teorie herectví animované tvorby. Následně hledá obecné závěry, které by mohli animátoři či tvůrci autorských animovaných filmů uplatnit ve své praxi. Lze animátora označit za herce? Jaké lze vysledovat principy hereckého projevu animovaných aktérů? Kdo je autorský animátor?
Možnosti inscenace mytických příběhů přírodních národů z pohledu scénografa
Černá, Tereza ; TÄUBELOVÁ, Kristýna (vedoucí práce) ; SMOLÍK, Robert (oponent)
Tato práce mapuje přípravu inscenace Drink coffee, ride reindeer, jež probíhala od léta 2013 do léta 2014. Téma inscenace vychází ze severské mytologie a tradic. Autorka zde uvádí jakým způsobem sbírala materiály k přípravě své první autorské inscenace a popisuje jak z nich posléze vytvářela kostru příběhu. Snaží se nabídnout dostatečný vhled do způsobu uvažování nad daným tématem, popisuje jak vyhodnocovala důležitost jednotlivých fragmentů a také jakým způsobem se postavila k práci s herci a režijní složce, jež pro ní byla nová. Samostatnou kapitolu pak věnuje scénografii a její podobě, nicméně nabízí i průběžný vhled do vizuální složky v rámci celého textu. Práce obsahuje popis všech fází vývoje příběhu, dává nahlédnout i cesty, jež byly neschůdné, a zdůvodňuje proč tomu tak bylo. Nabízí vhled do způsobu autorčina myšlení a na závěr je podrobuje rekapitulaci, ve které se snaží odhalit nedostatky a třecí plochy, jejichž nápravě se chce věnovat v budoucích projektech.
Režie jako autorská tvorba
Bábek, Oskar ; HANČIL, Jan (vedoucí práce) ; RUT, Přemysl (oponent)
Tato práce zkoumá pomocí reflexe osobní zkušenosti režii jako autorskou tvorbu a vztah mezi režisérem a dramatikem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.