Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  předchozí11 - 11  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
PŘÍSTUPY RODIČŮ K DÍTĚTI S ADHD
JEŽKOVÁ, Ivana
Výchova dítěte s ADHD v rodině i ve škole je proces náročný a dlouhodobý. Vyžaduje dobrou znalost problematiky. Rodiče i pedagogové, kteří přicházejí do styku s dítětem by měli být dobře seznámeni se zvláštnostmi jeho vývoje a měli by se vyrovnat se skutečností, že budou vychovávat dítě za ztížených podmínek. Cíle práce Cíl práce 1: Cílem práce je poskytnout přehled základních informací o ADHD a přehled vhodných přístupů k dětem s ADHD zejména ze strany rodičů. Cíl práce 2: Cílem práce je zmapovat informovanost rodičů dětí s ADHD, kteří jsou klienty pedagogicko-psychologické poradny. Hypotézy Hlavní hypotéza: Informovanost rodičů bydlících ve městě je vyšší než informovanost rodičů bydlících na venkově. Pracovní hypotéza 1: Předpokládáme, že nejvíce klientů přichází do pedagogicko-psychologické poradny na doporučení třídního učitele. Pracovní hypotéza 2: Předpokládáme, že nejvíce informací získávají rodiče od kvalifikovaných odborníků. Výzkumem byla potvrzena hlavní hypotéza a pracovní hypotéza 2, pracovní hypotéza 1 nebyla potvrzena. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že by bylo vhodné soustředit se více na oblast informovanosti učitelů základních škol a mateřských škol. Rodičům, kteří bydlí na venkově, kde vyšla dle výzkumu informovanost o problému ADHD nižší, mohou informovaní pedagogové poskytnout základní informace, doporučit odbornou péči. Aby nedošlo k narušení povahového vývoje a k vážnějším poruchám chování je nutná komplexní péče, aktivní a pozitivní přístup založený na spolupráci všech, kteří se podílejí na výchově dítěte. Tato bakalářská práce byla psána zejména pro rodiče, kteří mají dítě s ADHD. Shrnuje základní poznatky o syndromu ADHD, snaží se nastínit přístupy jenž doporučují odborníci. Výsledky výzkumu mohou využít pedagogicko-psychologické poradny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   předchozí11 - 11  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.