Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití běžného R-materiálu v asfaltových směsích
Přívara, Jakub ; Coufalíková, Iva (oponent) ; Dašek, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou přidávání R-materiálu do obrusných vrstev netuhých asfaltových vozovek. Konkrétně se jedná o směs typu SMA 11S. V teoretické části práce je rozebrána problematika ekologie a s ní související recyklace. Praktická část spočívá ve vyextrahování asfaltového pojiva ze vzorků směsí SMA s různým procentuálním zastoupením R-materiálu a provedení základních empirických a funkčních zkoušek na takto získaném pojivu. Dále potom ověření vlastností modifikovaného pojiva používaného v těchto kvalitních směsích typu SMA.
Asfaltové směsi se zpěněným asfaltem
Brtníková, Tereza ; Komenda, Radek (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena především na metody snižování pracovní teploty při výrobě asfaltové směsi a důvody, které k tomu výrobce vedou. Největší pozornost je věnována tzv. teplým asfaltovým směsím, především technologii pěnoasfaltu. V praktické části je popsán postup jednotlivých prováděných zkoušek na asfaltových směsích a znovuzískaných asfaltových pojivech. Zkoušky byly provedeny na 3 druzích směsi typu ACO 11+, kde jedna směs byla vyrobena při 160°C bez zpěnění asfaltového pojiva a zbylé dvě byly vyrobeny se zpěněným asfaltem, jedna při 160°C a druhá při 140°C. Výsledky byly následně porovnány.
Závislost nízkoteplotních vlastností asfaltových směsí na vlastnostech pojiva
Veselý, Petr
Práce se zabývá korelací výsledků nízkoteplotních zkoušek asfaltových směsí s výsledky nízkoteplotních zkoušek nejčastěji používaných asfaltových pojiv. Vlastnosti používaných materiálů v teplotách, které se s měnícím klimatem stále častěji přibližují kritickým hodnotám, jsou stále více aktuálním tématem, které nesmí být opomínáno. Snahou této práce je poukázat na míru v jaké je možné ovlivnit tyto vlastnosti pomocí různých pojiv. Pro tento účel byly provedeny zkoušky, kterými jsou mimo jiné určení kritické teploty zkouškou nízkoteplotních vlastností s rovnoměrným řízeným poklesem teploty (TSRST), kritického bodu lámavosti dle Fraase a průhybového trámečkového reometru.
Nízkoteplotní vlastnosti asfaltových pojiv a směsí
Veselý, Petr ; Koudelka, Tomáš (oponent) ; Dašek, Ondřej (vedoucí práce)
Dnešní společnost je vysoce závislá na fungující silniční infrastruktuře, která je díky kolektivní snaze z hlediska hlavní dopravní sítě téměř vybudována, a pozornost se nyní upíná k její životnosti především vzhledem ke změně klimatu a častějším teplotním extrémům. Tato práce si dává za cíl provedení základních zkoušek asfaltových pojiv, zejména ve vztahu k nízkoteplotním vlastnostem, na nejčastěji používaných silničních asfaltech a směsích z nich vyrobených. V teoretické části se práce zabývá obecnou definicí asfaltových pojiv a studiemi provedenými na obdobné téma. Praktická část popisuje jednotlivé použité zkoušky, kterými jsou mimo jiné zkouška penetrace jehlou, bodu měknutí, určení kritické teploty bodu lámavosti pomocí metody dle Fraasse a pomocí trámečkového reometru a určení kritické teploty dle TSRST. V závěru jsou zkoušky okomentovány a určeny vzájemné korelace mezi výsledky zkoušek.
Hodnocení vybraných vlastností asfaltových směsí se zvýšenou mezerovitostí
Jakub, Tomáš ; Dašek, Ondřej (oponent) ; Šperka, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na vybrané vlastnosti asfaltových směsí s vyšší mezerovitostí. První, teoretická část práce se zabývá rešerší dostupné literatury, a to zejména z hlediska rozdělení směsí se zvýšenou mezerovitostí a základními vlivy mezerovitosti na chování asfaltové směsi. Druhá, praktická část práce se zabývá stanovením vlastností dvou asfaltových směsí se zvýšenou mezerovitostí, a to: asfaltového koberce drenážního (PA 8) a asfaltového koberce mastixového se zvýšenou mezerovitostí (SMA NH 8). Nejprve jsou popsány použité zkušební metody a použité materiály. V rámci práce byly modifikovány některé zkušební postupy s cílem simulovat vliv účinků mrazu a soli na asfaltové vrstvy. Nedílnou součástí praktické části je stanovení odolnosti vůči vodě (ITSR), mrazu a soli připravených směsí, jejich vzájemné porovnání a srovnání se stávajícími předpisy.
Asfaltové směsi se zpěněným asfaltem
Brtníková, Tereza ; Komenda, Radek (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena především na metody snižování pracovní teploty při výrobě asfaltové směsi a důvody, které k tomu výrobce vedou. Největší pozornost je věnována tzv. teplým asfaltovým směsím, především technologii pěnoasfaltu. V praktické části je popsán postup jednotlivých prováděných zkoušek na asfaltových směsích a znovuzískaných asfaltových pojivech. Zkoušky byly provedeny na 3 druzích směsi typu ACO 11+, kde jedna směs byla vyrobena při 160°C bez zpěnění asfaltového pojiva a zbylé dvě byly vyrobeny se zpěněným asfaltem, jedna při 160°C a druhá při 140°C. Výsledky byly následně porovnány.
Využití technologie pěnoasfaltu
Machel, Ondřej ; Komenda, Radek (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá výrobou teplých asfaltových směsí s využitím technologie pěnoasfaltu. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá základním dělením konstrukcí vozovek s detailnějším zaměřením na tzv. teplé asfaltové směsi. Cílem praktické části bylo zjistit, zda se při snižování pracovní teploty zachovají funkční vlastnosti vyrobené asfaltové směsi. Byly vyrobeny dvě asfaltové směsi druhu ACO 11+ při pracovní teplotě 150 °C a snížené pracovní teplotě 130 °C. V rámci práce byly provedeny funkční zkoušky na vyrobených asfaltových směsích a empirické a funkční zkoušky na extrahovaných asfaltových pojivech. V závěru práce jsou výsledky provedených zkoušek vzájemně porovnány.
Vlastnosti výztužných sklovláknitých geomříží
Veselý, Petr ; Šperka, Pavel (oponent) ; Dašek, Ondřej (vedoucí práce)
Fungující silniční síť je základním prvkem dnešní ekonomiky. Jízda by měla být bezpečná a plynulá. Primární silniční síť je již vybudovaná a pozornost si nyní získává spíše její údržba. Z důvodu zvyšujícího se zatížení nákladní dopravou se dnešní vozovky stávají rychleji porušenými, zatímco není čas ani náklady na jejich rekonstrukce. Vzniká proto poptávka po vozovkách s delší životností a vyšší únosností. S ohledem na silnice nižších tříd se stává zřetelným díky nízkým nákladům na opravy, že je potřeba najít efektivní způsob zlepšení vozovek. Z výše uvedeného se dá usoudit, že je potřeba spolehlivé, odolné a cenově výhodné technologie údržby, jako je například použití výztužných geomříží v asfaltových vozovkách. Tato práce se zabývá vlastnostmi geomříží ze skelných vláken po účincích hutnění a dále také testováním vlivu zabudování geomříží mezi asfaltové vrstvy na zpomalení či zabránění šíření trhlin.
Asfaltové směsi typu SMA s R - materiálem
Machel, Ondřej ; Coufalíková, Iva (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou přidávání R-materiálu do obrusných vrstev asfaltových směsí, konkrétně směsí typu SMA 11S. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá obecně problematikou R-materiálu, přičemž je zde popsáno jeho získávání, způsob uskladnění a následné využití během recyklace za horka. Praktická část se zabývá zkoumáním dvou zkušebních směsí s 30 % a 50 % R-materiálu typu SMA. Jsou zde informace o zkušebním úseku, popis výroby těles, popis provedených zkoušek a jejich výsledky. Na závěr jsou výsledky porovnány s referenční směsí typu SMA 11S bez R-materiálu.
Využití běžného R-materiálu v asfaltových směsích
Přívara, Jakub ; Coufalíková, Iva (oponent) ; Dašek, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou přidávání R-materiálu do obrusných vrstev netuhých asfaltových vozovek. Konkrétně se jedná o směs typu SMA 11S. V teoretické části práce je rozebrána problematika ekologie a s ní související recyklace. Praktická část spočívá ve vyextrahování asfaltového pojiva ze vzorků směsí SMA s různým procentuálním zastoupením R-materiálu a provedení základních empirických a funkčních zkoušek na takto získaném pojivu. Dále potom ověření vlastností modifikovaného pojiva používaného v těchto kvalitních směsích typu SMA.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.