Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  předchozí11 - 20  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Optimalizace obráběcích technologií pro speciální aplikace
Ohnišťová, Petra ; Maňková, Ildikó (oponent) ; Neslušan, Miroslav (oponent) ; Píška, Miroslav (vedoucí práce)
Dizertační práce je zaměřena na optimalizaci obráběcích technologií pro speciální aplikace s ohledem na požadované únavové vlastnosti leteckých součástek. V teoretické části práce je detailněji popsána problematika vysokorychlostního a vysokoposuvového frézování, charakteristika integrity povrchu po obrábění a definice únavových charakteristik součástek. Nosnou částí práce je analýza vlivu parametrů vysokorychlostního válcového obvodového frézování a vysokoposuvového čelního frézování spodního panelu křídla z hliníkové slitiny 7475-T7351 na kvalitu opracování a integritu povrchu ve vztahu k finálním únavovým vlastnostem. Součástí práce je tedy studie metalografické struktury obráběného materiálu, měření průvodních veličin obrábění, pokročilá analýza integrity obráběného povrchu (amplitudové charakteristiky, nosné podíly), výroba velmi přesných únavových vzorků a únavové testování. Dále je také studován rozvoj poškození vzorků při tahové zkoušce in situ a rozvoj poškození vzorku při cyklickém únavovém tahovém namáhání in situ. Z dosažených výsledků a fraktografie lomových ploch vyplývá, že studované řezné podmínky mají významný vliv na kvalitu opracování a na odolnost vůči mechanickému zatížení, avšak nejsou rozhodujícím faktorem nukleace únavových trhlin. Účinek dosažené topografie pro studované řezné podmínky je potlačen přítomností velkých intermetalických částic (Al7Cu2Fe; Al-Cr-Fe-Cu-Si) o velikosti od 2 µm do 20 µm, které byly pro všechny definované řezné podmínky místem vzniku únavových trhlin.
Aplikace CAD/CAM softwaru hyperMILL při obrábění
Šebesta, Vít ; Sliwková, Petra (oponent) ; Polzer, Aleš (vedoucí práce)
Cílem práce je seznámit se s CAM programem hyperMILL 2019 spolu s porovnáním kulové a soudečkové frézy, ekonomickým zhodnocením experimentu a silovou analýzou plochy ze slitiny hliníku. Tato práce se také zaměřuje na směry a velikosti silového působení frézy při obrábění, výhod obrábění soudečkovou frézou, nejčastějších typů slitin hliníku a jejich mechanických vlastností a dále porovnání CAM programu hyperMILL s jiným vybraným programem.
Možnosti CAM softwaru PowerMILL 2018 při programování obrábění tenkostěnných součástek
Luňák, Václav ; Sliwková, Petra (oponent) ; Polzer, Aleš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na tvorbu modelů a drah pro obrábění tenkostěnných součástek. Použité softwary jsou CATIA V5R20 od firmy Dassault Systémes pro vymodelování experimentální součástky a PowerMILL 2018 od společnosti Autodesk pro tvorbu drah a NC programů. Ekonomičnost výroby mezi přesným odlitkem a obrobkem z polotovaru kostka je porovnána na základě koeficientu využití materiálu a času obrobení.
Vliv exotermických obkladů na tuhnutí slitin hliníku
Zajíček, Roman ; Krutiš, Vladimír (oponent) ; Roučka, Jaromír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vlivem exotermických obkladů nálitků na tuhnutí hliníkových slitin. Práce je rozdělena do tří částí. První teoretická část popisuje odlišnosti slévárenských slitin hliníku oproti slévárenským slitinám jiného základního kovu, zejména slitin železa. Dále popisuje metodiku navrhování velikosti nálitků, složení exotermických směsí a nakonec dává přehled o simulačních programech na trhu, jejich uplatnění ve slévárenské praxi a stručně vysvětluje definici materiálů v simulačním programu ProCAST. Druhá část práce popisuje experimentální měření doby tuhnutí hliníkové slitiny AlSi7Mg0,3 v pískové formě s nálitkem opatřeným exotermickým obkladem. Závěrečná část popisuje simulaci tohoto experimentálního měření. Dále se pomocí simulací snaží najít obecné principy, které mají vliv na posuv modulu nálitku opatřeného exotermickým obkladem.
Sportovní vozidlo pro handicapované osoby
Lopušek, Dávid ; Růžička, Bronislav (oponent) ; Brandejs, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá konštrukčným návrhom a následnou realizáciou funkčnej vzorky športového elektrického vozidla pre paraplegikov. V prvej časti práca rozoberá konkurenčné vozidlá a tiež potrebné teoretické poznatky pre fázu návrhu. Po analýze rešerše a určení výslednej koncepcie vozidla nasleduje návrh konštrukčných riešení. V tejto časti sú na základe výpočtov vybrané použité riešenia a potrebné komponenty vozidla. V nasledujúcej kapitole je popísaná konštrukcia vozidla pri implementovaní vybraných prvkov. V závere je zhodnotenie navrhnutého riešenia.
Výroba optických zrcadel pro vysokofrekvenční antény
Muzikant, Dušan ; Bumbálek, Bohumil (oponent) ; Sedlák, Josef (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou výroby vysokofrekvenčních eliptických a hyperbolických optických zrcadel, které tvoří jednu z nejdůležitějších funkčních součástí parabolických satelitů určených pro největší a na světě nejvýše položený mezinárodní astronomický radioteleskop ALMA, realizovaný na náhorní plošině Chajnantor v Chille v Jižní Americe. Jednotlivé kapitoly jsou koncipovány ve smyslu toku technologického postupu výroby, obsahující teoretický rozbor i praktickou část dané problematiky. Obsah práce směřuje především k popsání a objasnění příčin jednotlivých problémů během daného druhu výroby.
Hodnocení koroze u vybraných typů hliníkových slitin pro letecký průmysl
Skýba, Pavel ; Tulka, Jaromír (oponent) ; Pacal, Bohumil (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřená na hodnocení koroze hliníkových slitin typu AlCu4Mg1 tvaru úhelník a plech, který je opatřen vrstvou hliníku o čistotě 99,5%. Teoretická část se věnuje charakteristice hliníku, rozdělení hliníkových slitin, jejich značení a vlivu přísadových prvků na Al slitiny. V následující kapitole je obecně popsána koroze kovů, její rozdělení z hlediska způsobu napadení, mechanismů koroze, vlivů korozního prostředí, volba protikorozní ochrany apod. Hlavní část se zabývá korozi hliníku. Pozornost je věnována vlivu přísad na korozní odolnost Al slitin, způsobu korozního napadení, vlivu korozního prostředí a také protikorozní ochraně Al slitin. Další kapitola se zabývá korozními zkouškami v umělých atmosférách a poslední kapitola popisuje metodiku hodnocení koroze. V úvodu experimentální části jsou uvedeny použité materiály a vzorky pro experimenty. Poté je práce věnována přehledu a popisu použitých metod pro experimentální účely. V další kapitole jsou uvedeny průběhy a výsledky experimentů z pozorovaní a měření. Náplň této kapitoly tvoří metalografické rozbory použitých vzorků Al slitiny ve výchozím stavu a po korozním napadení. Hlavní část je věnována zjišťování závislosti korozní rychlosti na čase u jednotlivých vzorků Al slitin po expozici v klimatické komoře a korozní komoře se solnou mlhou.
Studium závislosti geometrie svaru na procesních parametrech při laserovém hybridním svařování hliníkových slitin
Wojnar, Michal ; Kubíček, Jaroslav (oponent) ; Mrňa, Libor (vedoucí práce)
Studie vypracovaná v rámci bakalářského studia oboru strojírenská technologie se zabývá změnami geometrie svarů vytvořených technologií laserTIG. Teoretická část přináší přehled o základních parametrech a výhodách svařovací technologie laserTIG a shrnutí problematiky svařování hliníkových slitin. Experimentální část spočívá v provedení patnácti zkušebních svarů na plechu z Al slitiny 2024, tl. 3 mm. Z naměřených hodnot jednotlivých svarů byly vypracovány závislosti hloubky a šířky svaru na svařovacím proudu TIG při konstantním výkonu laseru a závislost plochy svaru na specifickém vneseném teplu Qs. Porovnáním závislostí byly prokázány teoretické výhody laserové hybridní technologie, které spočívají zejména ve zvýšení svařovací rychlosti a menším tepelném zatížení svařovaného materiálu. Použití laserového hybridního svařování je tak pro svařování hliníkových slitin prokazatelně výhodné.
Vliv plastické deformace výztuhy panelu letadla ze slitiny hliníku na průběh korozního děje
Valoušek, Tomáš ; Tulka, Jaromír (oponent) ; Pacal, Bohumil (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na studium koroze výztuže panelu letadla v prostředí solné mlhy. Materiálem výztuže je hliníková slitina AlZnMgCu1,5 po rozpouštěcím žíhání, uvolnění vnitřního pnutí řízenou deformací a umělém přestárnutí s možností malé deformace pro dodržení mezních úchylek. Materiál není opatřen žádnou povrchovou vrstvou. Cílem bylo zjistit jaký má plastická deformace vliv na korozní chování této slitiny. V experimentální části této bakalářské práce byly sledovány velikost a druh korozního napadení vzorků s různou plastickou deformací. Tyto hodnoty byly dále zpracovány, vyhodnoceny a následně z nich byly vyvozeny závěry.
Tlakově lité odlitky z Al slitin pro automobilový průmysl
Havel, Jiří ; Nová, Iva (oponent) ; Čech, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato rešeršní práce je zaměřena na téma Tlakově lité odlitky z Al slitin pro automobilový průmysl. V teoretické části je toto téma popsáno z hlediska technologie lití pro Al slitiny se zaměřením na vysokotlaké lití, na slitinu hliníku AlSi9Cu3 a na metody zjišťování zbytkové napjatosti. V experimentální části je uvedena ukázka měření zbytkových napětí na vzorcích odlitých ze slitiny AlSi9Cu3.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   předchozí11 - 20  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.