Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  předchozí11 - 17  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Evoluce violoncellových koncertů Karla Davydova
Boiprav, Anna ; ERICSSON, Mikael (vedoucí práce) ; STRAŠIL, Tomáš (oponent)
Tato magisterská práce je zaměřena na rozbor vývoje violoncellových koncertů ruského skladatele, interpreta a pedagoga Karla Julieviče Davydova. Především je to analýza vzestupného rozvoje od virtuózneho typu koncerta k typu virtuózně-symfonickému. Tato práce je rozdělena do tří hlavních kapitol. První kapitola se ve třech podkapitolách soustředí na typizaci a charakteristice smyčcových koncertů. Druhá kapitola se v šesti podkapitolách věnuje souvislosti západoevropských tradic a zvlášností vývoje violoncellové tvorby v Rusku. Třetí kapitola se ve dvou podkapitolách a čtyřech menších podkapitolách soustředí na osobnost Karla Julieviče Davydova, periodizaci jeho tvorby a analýzě jeho violoncellových koncertů.
Ondřej Kukal - Tvorba pro violoncello
Vokáč, Ivan ; PETRÁŠ, Miroslav (vedoucí práce) ; STRAŠIL, Tomáš (oponent)
Tato práce je rozborem violoncellových kompozic současného českého hudebního skladatele Ondřeje Kukala. Je zde zařazen skladatelův životopis a rovněž seznam všech jeho skladeb.
Wolfgang Boettcher- život a hudba
Petr, Václav ; KAŇKA, Michal (vedoucí práce) ; ERICSSON, Mikael (oponent)
Tato diplomová práce se snaží přiblížit čtenáři jedinečnou osobnost Wolfganga Boettchera. Jedná se o vůbec první ucelený text o tomto geniálním violoncellistovi. Rozebírá jeho život od dětství až po současnost. Podrobně se zabývá jeho rodinou a vykresluje podrobnosti a souvislosti jeho hudebního dospívání. Seznamuje čtenáře se všemi důležitými mezníky ve Wolfgangově životě i setkání s důležitými osobnostmi, která byla pro jeho profesní růst nejzásadnější. Snažím se představit Wolganga Boettchera ne pouze jako hudebníka, violoncellistu a pedagoga, ale i jako člověka s velkým srdcem a bezednou láskou k hudbě. Do druhé části práce je zařazena podrobná historie Berlínské filharmonie, neboť to je orchestr, který sehrál v jeho životě velmi důležitou roli.
Violoncellové koncerty Antonína Dvořáka
Jamník, Tomáš ; PETRÁŠ, Miroslav (vedoucí práce) ; BERNÁŠEK, Václav (oponent)
První část práce popisuje všechny dostupné verze Dvořákova Koncertu A dur v provedení s orchestrem. Základem analýzy jsou grafy, které mapují provedené střihy. Šířeji je popsáno dílo Güntera Raphaela a verze Jarmila Burghausera. Druhá část práce analyzuje tempový průběh všech českých nahrávek Dvořákova Koncertu h moll. Vypracované grafy ukazují rozdíly mezi autografním zápisem a jednotlivými interpretacemi.
Proměny violoncella na prahu 21.století.
Stehlíková, Michaela ; STRAŠIL, Tomáš (vedoucí práce) ; ERICSSON, Mikael (oponent)
Bakalářská práce popisuje vývoj violoncella od počátků jeho vzniku až po současnost, spolu se vznikem dalších typů violoncella, problematikou ozvučení a uplatnění violoncella na současné hudební scéně.
Marek Jerie - violoncellista a pedagog
Zemen, Jan ; PETRÁŠ, Miroslav (vedoucí práce) ; BERNÁŠEK, Václav (oponent)
Tato diplomová práce se podrobně zabývá uznávanou a respektovanou osobností Marka Jerieho, kterou vykresluje z pohledu jeho pedagogické a interpretační činnosti, přibližuje jej však také jako člověka a výraznou postavu kulturního dění. Stranou neponechává ani obtíže způsobené minulým režimem a jeho odchod do emigrace. Prostřednictvím práce se dále velmi úzce setkáváme s čelními osobnostmi violoncellového světa ( Bohuš Heran, Pablo Cassals, Andrér Navara, Mstislav Rostropovich ad.), s jejich názory na interpretaci a umění obecně i s jejich naturelem. Objevujeme také mnohé z vazeb a provázaností struktur uměleckého světa. Velmi podstatným bodem této práce je souhrnný pohled na Jerieho interpretační a nahrávací činnost opřenou o studii dobových zahraničních kritik. Kromě sólového působení Jerie byl členem řady komorních ansámblů ( Nové pražské trio, Duo Bohuslava Martinů, ad.). Detailně se práce v tomto ohledu zaměřuje na Jerieho umělecké působení s Guarneri triem Praha, jehož členem je přes dvacet pět let. Jednou z posledních kapitol je pohled do jeho pedagogické " dílny ". Jeho žáci se s úspěchem uplatňují po celém světě a jeho metody jsou všeobecně uznávány širokou světovoiu violoncellovou veřejností.
Příprava interpretačního výkonu.
Šístek, Eduard ; ERICSSON, Mikael (vedoucí práce) ; HOŠEK, Jiří (oponent)
Práce se zabývá přípravou vystoupení, vztahem mezi interpretací a technikou a ostatními elementy, které se na dobrém výkonu podílejí. Klíčovou myšlenkou je všestranný pespektivní vývoj hráčových schopností a dovedností. Vytvoření představy o harmonické a formální struktuře skladby je předpoklad, na jehož základě budeme schopni dílo přesvědčivě interpretovat. Rozvinuté duševní schopnosti představivosti a paměti jsou přitom zapotřebí stejně jako spolehlivá technika.Kvalita výkonu na koncertě je způsobem přípravy velice ovlivněna. Mimo to hraje důležitou roli také schopnost přizpůsobit se akustice a vypořádat se s trémou. Každé vystoupení přináší nové podněty a inspiraci. Na závěr hráč svůj výkon zhodnotí, aby věděl, na čem má dále pracovat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   předchozí11 - 17  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.