Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  předchozí11 - 13  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Participace občanů na životě v obci na případové studii Mnichovic u Prahy
Pecková, Petra ; Mička, Pavel (vedoucí práce) ; Frič, Pavol (oponent)
Občanská participace je aktivní přístup občana, který má možnost za pomoci více či méně formalizovaných prostředků, ovlivnit věci veřejné. Diplomová práce se věnuje občanské participací v malém městě nedaleko Prahy - Mnichovicích. Práce se zabývá tím, jaké základní úrovně participace podle OECD (informování, konzultace, aktivní participace) radnice používá, jaké faktory míru participace ovlivňují, co občany k participaci motivuje a co je naopak odrazuje a jaké formy spolupráce a partnerství s občany jsou efektivní pro veřejnou správu na lokální úrovni. Diplomová práce se zabývá nejen historickým vývojem občanské participace na rozhodovacích procesech, analyzuje legislativu České republiky, popisuje teoretická východiska participace a věnuje se různým typům participace v jednotlivých přístupech, ale především zkoumá formy participace v malém městě s 3200 stálými obyvateli, které se nachází v suburbanizačním prstenci Prahy, 30 km jihovýchodně od centra hlavního města. Diplomová práce zkoumá postoje jednotlivých stakeholderů v obci, postoj radnice k občanské participaci a jeho vývoj během posledních dvou volebních období a analyzuje jednotlivé projekty, na kterých občané participují a rovněž projekty radnice, které mají participaci podporovat a občany k ní vyzývat. Práce by měla odhalit silná a slabá...
Předvolební strategie malých politických stran: Případová studie TOP 09, Věcí veřejných a Strany práv občanů - Zemanovci pro volby do PS PČR 2010
Kapuciánová, Aneta ; Just, Petr (vedoucí práce) ; Lebeda, Tomáš (oponent)
Diplomová práce Předvolební strategie malých politických stran: Případová studie TOP 09, Věcí veřejných a Strany práv občanů - Zemanovci pro volby do PS PČR 2010 hodnotí volební kampaň zmíněných politických subjektů, jejich personální, komunikační a finanční strategii a strategii mezistranických vztahů. Autorka textu vychází z předpokladu, že malé politické strany, jimiž všechny zkoumané subjekty v době provádění výzkumu byly, vedou předvolební kampaň podobným stylem - vyhýbají se negativní kampani, v jejich čele stojí výrazná a společensky známá osobnost, která má potenciál přilákat pozornost a zájem nejen voličů, ale i médií, ke své propagaci využívají velké množství podporovatelů, kteří se stranou sympatizují. Teoretická koncepce odborného textu je založena na podobnosti politického a ekonomického pojetí marketingu, proto autorka řadí malé strany mezi mikrosegmentáře neboli výklenkáře, kteří na politickém trhu okupují pouze jeho malou část (výklenek), kterou velké politické subjekty ignorují či nemají kapacity na její dostačené pokrytí. Základem kampaně každé malé politické strany je tedy úzké vymezení se na neobsazenou část trhu, přičemž je pro subjekt klíčové, aby se orientoval i na několik dalších témat (segmentů) pro případ, že by byl na vlastním trhu pohlcen větším konkurentem, případně by...
Malé politické strany v Parlmentu ČR: případ Věci veřejné
Sodomka, Jan ; Dvořáková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Němec, Jan (oponent)
Volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR v roce 2010 přinesly obrovský úspěch na celostátní úrovni nové politické straně Věci veřejné. Tato strana dokázala při své první kandidatuře do Poslanecké sněmovny ČR oslovit téměř 570 000 voličů. Práce analyzuje příčiny náhlého volebního úspěchu Věcí veřejných a přináší pohled na postupný přerod strany z regionální úrovně na úroveň celostátní. Důraz je kladen na sebeprezentaci strany a na témata, pomocí kterých se v průběhu své existence pokoušela oslovit voliče. Práce tak na konkrétním případu ukazuje způsob, jakým se může nová malá politická strana dostat do Parlamentu ČR.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   předchozí11 - 13  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.