|
Uplatnění arteterapie v praxi pedagogicko-psychologického poradenství
Mazehóová, Yvona ; Stuchlíková, Iva (vedoucí práce) ; Vágnerová, Marie (oponent) ; Kalendová, Petra (oponent)
Předkládaná dizertační práce se zabývá uplatněním arteterapie v praxi pedagogicko-psychologického poradenství. Teoretická část práce vymezuje pojem arteterapie, teoretická a historická východiska arteterapie, dotýká se možných indikací arteterapie. Při popisu arteterapeutické práce je vycházeno z projektivní arteterapie, přiblížena jsou specifika tohoto směru při arteterapeutické práci s dětmi (akcentováno je vývojové hledisko, jemuž je věnována zvláštní kapitola). Popsán je arteterapeutický proces, jeho cíle, možné techniky a témata zadávaná při výtvarném vedení a též různé alternativy metodického vedení a vstupů do výtvarné tvorby dětského klienta a hodnocení posunů v terapii. Pozornost je věnována verbální komunikaci při arteterapii s dětmi a též možnostem interpretace a práce se symbolikou a metaforou ve výtvarném projevu. Zmíněny jsou též možnosti arteterapeutické práce s rodiči a jejich začlenění do terapeutického procesu. Praktická část je uvedena sondou mapující současné využití arteterapie v rámci pedagogicko-psychologického poradenství; v rámci sondy byly dotazníkovou akcí osloveny pedagogicko-psychologické poradny v ČR. Využití projektivní arteterapie v pedagogicko-psychologickém poradenství je demonstrováno na čtyřech kazuistikách. První kazuistika je terapií dítěte s enuresis nocturna, zároveň...
|
|
PR aktivity ekonomických fakult vysokých škol vůči výchovným poradcům středních škol
Mráka, Michal
Mráka, M. PR aktivity ekonomických fakult vysokých škol vůči výchovným poradcům středních škol. Diplomová práce. Mendelova univerzita v Brně, 2014. Tato práce je orientován na zkoumání komunikace vysokých škol vůči středoškolským výchovným poradcům. Práce obsahuje výsledky analýzy současného stavu komunikace a dále výsledky kvantitativního průzkumu, provedeném mezi výchovnými poradci. Cílem bylo nalézt významné souvislosti. Na jejich základě byla vytvořena obecně platná doporučení pro vysoké školy.
|
|
Výchovný poradce u nás a v anglicky mluvících zemích
ZÁRUBOVÁ, Veronika
Tato diplomová práce se zabývá prací výchovného poradce, popisuje náplň jeho práce na českých školách a na školách v USA a Anglii. Teoretická část je zaměřena na historický vývoj výchovného poradenství, na roli výchovného poradce a na předpoklady pro výkon této profese. Praktická část je zaměřena na výzkum, který pomocí dotazníku zjišťuje rozdílnost výchovného poradenství v České republice a v anglicky mluvících zemích. Cílem je porovnat činnost výchovného poradce a zachytit názory výchovných poradců na celkový systém výchovného poradenství.
|