Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
ICT odborníci v České republice
Český statistický úřad
Zaměřeno na vývoj ICT specialistů a techniků, ICT absolventy vysokých škol, jejich platové podmínky a uplatnění.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Technické památky Jindřichohradecka a jejich uplatnění ve výuce na 1. stupni ZŠ
ŠÍMOVÁ, Drahomíra
Diplomová práce je zaměřena na technické památky Jindřichohradecka a jejich uplatnění ve výuce na 1. stupni základní školy. V teoretické části je provedena charakteristika technických památek, jejich standardní třídění a ochrana v České republice. Další část se zabývá technickou výchovou, technickou gramotností a jejím postavením na 1. stupni základních škol. Následuje popis Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a to ve vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět a Člověk a svět práce. Zde je hlavní pozornost věnována procesu výuky, vyučování, učení, struktuře vzdělávání, výukovým metodám, organizačním formám a didaktickým prostředkům. Jsou představeny exkurze, jejich fáze a následné využití ve výuce. V praktické části diplomové práce jsou vypracovány výukové náměty - exkurze, opatřeny pomůckami a ověřeny ve výuce žáků 1. stupně základní školy. Příloha obsahuje vypracované pracovní listy, mapy a fotografie. Součástí je i krátké video.
Aktuální pojetí předškolního technického vzdělávání na okrese Tábor
CIMBURKOVÁ, Simona
Bakalářská práce se věnuje technickému vzdělávání a jeho současným stavem v podmínkách mateřských škol na okrese Tábor. Teoretická část se zabývá vlivem techniky na život člověka, vymezuje technické vzdělávání, vysvětluje pojem předškolní technická gramotnost a v neposlední řadě analyzuje Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání a jeho jednotlivé oblasti v souvislosti s technickou výchovou. Praktická část zpracovává dotazníkové šetření, které bylo předloženo 100 respondentům. Zaměřuje se na aktuální informovanost pedagogů v oblasti předškolního technického vzdělávání a jeho realizaci ve výchovně vzdělávacím procesu.
Historické stavební materiály a technologické postupy a jejich uplatnění v technické výuce na 2. stupni ZŠ
ČERNÝ, Daniel
Diplomová práce se zaměřuje na historii stavebních materiálů a technologických postupů ve vybraných stavebních objektech z oblasti Čech. Vybrané stavební objekty jsou prostřednictvím exkurzí a projektů aplikovány do výuky druhého stupně na základní škole. V teoretické části diplomové práce se zaměřujeme na projektovou výchovu a její uplatnění ve výuce. Následně je věnována pozornost technickému vzdělávání, technické gramotnosti a rámcovým vzdělávacím programům z oblasti technické výchovy a dějepisu. Poslední kapitola teoretické části se zaměřuje na stručný popis vybraných stavebních objektů z oblasti Čech. V praktické části diplomové práce jsou vytvořeny jednotlivé exkurze a projekty pro výuku na druhém stupni základní školy. Součástí exkurze je i informační základ pro pedagogy včetně závěrečného zhodnocení. V příloze jsou poté k nalezení pracovní listy a jednotlivé mapky exkurzí.
Praktické činnosti jako prostor rozvoje ekologického myšlení žáků primární školy
KÁNDLOVÁ, Michaela
Diplomová práce se zabývá rozvojem ekologického myšlení žáků primární školy v rámci projektového vyučování v předmětu Praktické činnosti na 1. stupni ZŠ. Obsahuje deset projektů, z nichž bylo realizováno šest projektů. Diplomová práce se skládá ze dvou částí. První částí je část teoretická, kde jsou obsaženy teoretické poznatky z literatury. Přibližujeme si témata týkající se projektového vyučování, aktivizačních výukových metod a technické a ekologické výchovy. Druhou částí je část praktická, kde jsou popsány jednotlivé projekty. Součástí praktické části je fotografická dokumentace a reflexe z odučených projektů.
Technické památky Českobudějovicka a jejich využití ve výuce na 1. stupni ZŠ
CANDROVÁ, Marie
Diplomová práce je zaměřena na využití technických památek regionu České Budějovice ve výuce na 1. stupni základní školy. V teoretické části popisuje projektovou výuku v primárním školství, její principy, cíle a možnosti využití. Dále se zabývá vzdělávací oblastí Člověk a jeho svět, kde se zaměřuje na technickou výchovu a získávání technické gramotnosti u žáků 1. stupně základních škol. Závěrečná část teoretické části popisuje samotné technické památky vybraného regionu, které jsou využity ve zpracovaných projektech. Praktická část představuje 7 projektů, které je možné realizovat během výuky s žáky prvního stupně. Součástí je vyhodnocení dotazníků zjišťujících efektivitu projektů mezi učiteli prvního stupně.
Keramika na 1. stupni ZŠ
FRAŇKOVÁ, Magdalena
V úvodu teoretické části jsou vymezeny cíle a úkoly diplomové práce, dále jsou v ní popsány vyučovací metody projektového vyučování na základních školách. Nedílnou součástí teoretické části je historie keramiky z různých částí světa od doby neolitu. Dále jsou popisovány techniky vytváření, modelování, glazování a techniky vypalování. V praktické části je navrženo deset keramických námětů do projektů výuky na prvním stupni ZŠ. K jednotlivým projektům je předložena didaktická dokumentace pro učitele.
Diagnostika vybraných prekonceptů k technickému vzdělávání žáků 5. tříd ZŠ
FICOVÁ, Tereza
Diplomová práce se zabývá problematikou prekonceptů a jejich diagnostikou, která byla provedena u žáků 5. tříd základních škol. V teoretické části jsou kapitoly, které se vztahují k tématům konstruktivistické pojetí výuky, postavení učitele a žáka v tomto typu vyučování, teorie prekonceptů a jejich diagnostika a primární vzdělávání spojené s předmětem technické vzdělávání. Praktická část je zaměřena na diagnostiku prekonceptů pomocí dotazníku, který se skládá z několika diagnostických metod nedokončené věty, pojmové mapy a škálování. Následně jsou výsledky zpracovány a vloženy do přehledných grafů a tabulek.
Technické památky na Vltavotýnsku a jejich uplatnění ve výuce na primární škole
ŠÁLENÁ, Markéta
Tato diplomová práce se zaměřuje na technické památky na Vltavotýnsku a jejich využití ve výuce na 1. stupni základní školy. Teoretická část diplomové práce popisuje technickou výchovu, metodu exkurze a jejich využití na 1. stupni základní školy. Dále se zabývá charakteristikou technických památek, jejich kategorizací a způsobem ochrany. Závěr teoretické části je zaměřen na popis vybraných technických památek na Vltavotýnsku. Praktická část diplomové práce představuje sedm navržených exkurzí do vybraných technických památek, které jsou určené pro žáky 1. stupně základní školy. Funkčnost navržených exkurzí je ověřena v závěru praktické části pomocí dotazníkového šetření.
Diagnostika vybraných prekonceptů k technické výchově žáků 5. tříd ZŠ
Bartoň, Aleš ; Vodáková, Jitka (vedoucí práce) ; Martinková, Anna (oponent)
NÁZEV: Diagnostika vybraných prekonceptů k technické výchově žáků 5. tříd ZŠ ABSTRAKT: Předkládaná práce se zabývá problematikou a následnou diagnostikou vybraných prekonceptů k technické výchově na primárním stupni škol. V teoretické části je rozebíráno několik dílčích tematických celků, které se zabývají problematikou konstruktivistických přístupů, jejich východisek a souvisejících prekoncepcí. Dále pak klasifikací hlavních oblastí v technické výchově. V praktické části je zjišťována aktuální úroveň zastrukturování prekonceptů pomocí dotazníku. Jeho obsahem jsou nedokončené věty, posuzovací škály a kognitivní mapy. Výzkumu se účastnilo 302 respondentů z 5. tříd základních škol. Dotazníkovou metodou a kognitivními mapami byly zjištěny a následně zpracovány údaje o prekonceptech a jejich zastrukturování, z hlediska kvalitativního i kvantitativního, v oblasti technické výchovy. Předmětem šetření byly prekoncepty: dřevo, ruční brzda, lepení, řezání, pevnost, pružnost, recyklace materiálu, bezpečnost při práci. U prekonceptů řezání, pružnost, recyklace materiálu a bezpečnost při práci bylo zjištěno nedostatečné zastrukturování v kognitivních mapách žáků. Realizovaný výzkum se snaží především pomoci při praktické realizaci výuky v oblasti technické výchovy na primárním stupni škol.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.