Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Motivace ke studiu psychologie
TENKL, Tomáš
Bakalářská práce se zabývá motivací ke studiu psychologie. Teoretická část obsahuje problematiku psychologie motivace, formální třídění motivů, vysvětluje teorii sebe-determinace a teorii implicitní a explicitní motivace. Dalším tématem teoretické části jsou pomáhající profese, v jejichž kontextu jsou uvedeny kapitoly o altruismu, motivaci k pomáhajícím profese, syndromu pomocníka a syndromu vyhoření. Popisuje také některé projektivní metody, zejména test nedokončených vět, který je použit ke sběru dat do výzkumu. Empirická část popisuje výzkum v duchu kvalitativního výzkumného designu metodou zakotvené teorie. Výzkumná data se skládají z polo-strukturovaných rozhovorů a testů nedokončených vět od šesti respondentů. Výsledky popisují kategorie vytvořené během kódování v rámci zakotvené teorie (role psychologa; osobnost psychologa; vlastní osobnost; co psycholog dělá; úskalí; zisk).
Porovnání zpracování barevné modifikace Warteggova kresebného testu u studentů psychologie a přírodovědných oborů (bakalářská práce je součástí širšího projektu)
KLEČKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá porovnáním zpracování barevné modifikace Warteggova kresebného testu studenty psychologie a studenty přírodovědných oborů a následně charakteristikou rysů, které jsou specifické pro studenty psychologie. V teoretické části jsou popsány projektivní metody, zvláště pak Warteggův kresebný test (WZT) a jeho barevná modifikace. Dále je uvedena symbolika jednotlivých barev. V empirické části jsou sledovány rozdíly ve zpracování WZT 16 studentů psychologie a 16 studentů přírodovědných oborů. Na jejich základě jsou definovány charakteristické rysy zpracování WZT u studentů psychologie.
Barevná modifikace Warteggova kresebného testu u dětí se sluchovým postižením (bakalářská práce je součástí širšího výzkumného projektu)
WERNEROVÁ, Tereza
Bakalářská práce zkoumá společné znaky zpracování barevné modifikace Warteggova kresebného testu sluchově postiženými a dětmi s kombinovaným postižením. Kombinované postižení je zde chápáno jako sluchové a mentální postižení u jednoho jedince. Na začátku práce je uveden teoretický základ k dané problematice. Práce je rozdělena do dvou částí: teoretické a praktické. V teoretické části jsou vysvětlovány pojmy jako kresebné projektivní techniky, Warteggův kresebný test, sluchové a mentální postižení. Bylo vybráno 20 testů vyplněných dětmi se sluchovým postižením, které docházejí do základní školy a do základní školy praktické. V empirické části je zformulována výzkumná otázka, která je v závěru práce zodpovězena. Výsledky zkoumání jsou rozděleny nejprve podle věku a následně podle kritérií. Z výsledků je patrné, že žáci se sluchovým postižením nejčastěji zobrazují geometrické útvary, dopravní prostředky, budovy, postavy a jejich části. Kresby nejsou začleňovány do širšího kontextu. K pojmenování obrázků využívají nerozvinuté názvy vystihující nakreslené.
Barevná modifikace Warteggova kresebného testu - typický způsob zpracování u dětí se SPU
BOUDOVÁ, Adéla
Diplomová práce se zabývá typickými znaky dětí s diagnózou SPU v barevné modifikaci Warteggova kresebného testu. V teoretické části jsou charakterizovaná východiska pro výzkum, kam spadají témata zabývající se problematikou projektivních technik a jejich užití u dětí, kam spadá také Warteggův kresebný test a jeho modifikace. Dále jsou zde zařazena témata zaměřena na specifické poruchy učení, jejich sociální aspekty a výtvarný projev dětí s touto diagnózou a grafický projev dětí obecně. Následuje část zabývající se barvami, jejich využitím v psychodiagnostice a jejich symbolikou. Tato část byla zpracována analýzou odborné literatury a jejím cílem je charakteristika Warteggova kresebného testu a jeho barevné modifikace. V empirické části jsou z hlediska zvolených znaků analyzovány zpracování jednotlivých polí Warteggova kresebného testu, která jsou následně zpracována statisticky. Výsledky výzkumné skupiny jsou porovnány s výsledky kontrolní skupiny. Cílem diplomové práce bylo vymezit typické znaky ve zpracování barevné modifikace Warteggova kresebného testu u dětí s diagnózou SPU oproti dětem intaktním
Barevná modifikace Warteggova kresebného testu u dětí mladšího školního věku v ČR a Finsku
FABEROVÁ, Simona
Bakalářská práce se zaměřuje na zpracování barevné modifikace Warteggova kresebného testu dětmi mladšího školního věku z České republiky a z Finska. Cílem práce je zjistit, zda a popřípadě jak se liší české a finské děti mladšího školního věku ve zpracování barevné modifikace Warteggova kresebného testu a popsat v testu se vyskytujících charakteristické znaky u této věkové skupiny. V teoretické části je prostřednictvím analýzy odborné literatury podán popis projektivních metod a specifik jejich použití u dětí, grafických projektivních metod a Warteggova kresebného testu. Další kapitoly jsou věnovány mladšímu školnímu věku a dětské kresbě, jakožto jednomu z grafických projevů. V empirické části byl popsán výzkum a jeho výsledky, zaměřené na zjištění typických znaků u dětí mladšího školního věku a také na nalezení rozdílů ve zpracování záznamových archů českými a finskými dětmi. Zmíněné rozdíly a charakteristické znaky kreseb této věkové kategorie po formální i obsahové stránce byly zpracovány do grafů a shrnuty v závěru výzkumu.
Barevná modifikace Warteggova kresebného testu u adolescentních žáků základní praktické školy
KLINKOVÁ, MARKÉTA
Bakalářská práce se zaměřuje na kresebné zpracování barevné modifikace Warteggova kresebného testu adolescentními žáky základních praktických škol. Cílem této práce je popis znaků typických pro zpracování barevné modifikace Warteggova kresebného testu adolescenty s diagnózou lehké mentální retardace a následné shrnutí do typologie charakteristik provedení doplňování začatých kreseb, respektive předtištěných podnětů. Teoretickou část tvoří rešerše odborné literatury, která přibližuje problematiku projektivních metod, zejména grafických projektivních technik, specifika využití grafických projektivních technik u dětí a jejich výtvarným projevem. Jádrem této části je charakteristika Warteggova kresebného testu, jeho barevné modifikace a mentální retardace se zaměřením na lehkou mentální retardaci a její typické rysy a projevy. V empirické části se následně věnuji popisu formální a obsahové stránky zpracování formulářů Warteggova kresebného testu a zároveň se zabývám charakteristikou a významnými znaky jednotlivých polí testu.
Test kresby stromu a Test kresby lidské postavy u dětí z dětských domovů
VĚTROVSKÁ, Václava
Bakalářská práce se zabývá deskripcí způsobu zpracování Testu kresby stromu a Testu kresby lidské postav u dětí z dětských domovů. V teoretické části je podán výklad, prostřednictvím odborné literatury, o projektivních a kresebných projektivních technikách. Dále pak o náhradní výchově v ČR a psychickém vývoji dítěte v dětském domově. Empirická část je zaměřena na rozdíl mezi zpracováním Testu stromu a Testu lidské postavy u dětí z dětských domovů oproti dětem žijícím v úplných rodinách.
Využití barevné modifikace Warteggova kresebného testu u onkologicky nemocných pacientů (BP je součástí širšího projektu)
BUZKOVÁ, Adéla
Bakalářská práce je zaměřena na využití barevné modifikace Warteggova kresebného testu u pacientů s onkologickou diagnózou. Teoretická část informuje na základě analýzy odborné literatury o projektivních technikách a jejich dělení. Klíčovou částí teoretické části je poté popis Warteggova kresebného testu a jeho barevné modifikace. Další část je zaměřena na dětskou onkologii, především pak na psychosociální problematiku onkologicky nemocných dospívajících. Empirická část si klade za cíl najít a popsat typické prvky vyskytující se ve zpracování barevné modifikace Warteggova kresebného prvku u onkologicky nemocných pacientů. Výsledky u výzkumné skupiny jsou pak porovnávány s kontrolní skupinou.
Využití barevné modifikace Warteggova kresebného testu u dětí předškolního věku
SKUHROVCOVÁ, Marie
Bakalářská práce se zabývá kresebnou produkcí dětí předškolního věku ve Warteggově kresebném testu. V teoretické části práce je prostřednictvím analýzy odborné literatury podán pohled na problematiku projektivních metod, grafických projektivních metod, výtvarného projevu dětí, předškolního období v ontogenezi člověka a školní zralosti. Jádrem této části je charakteristika Warteggova kresebného testu a jeho barevné modifikace. V empirické části jsou analyzovány kresby předškolních dětí získané pomocí Warteggova kresebného testu, a to z pohledu obsahového a formálního. Cílem bakalářské práce bylo popsat charakteristické znaky kresby předškolních dětí ve Warteggově testu a vytvořit typologii pro tuto věkovou kategorii. Snahou bylo také zjistit odlišnosti zpracování školsky zralých a nezralých dětí v tomto testu pomocí porovnání výsledků s Jiráskovým Orientačním testem školní zralosti.
Využití barevné modifikace Warteggova kresebného testu u dětí s diagnózou SPU.
BOUDOVÁ, Adéla
Bakalářská práce se zabývá typickými projevy dětí s diagnózou SPU v barevné modifikaci Warteggova kresebného testu. V teoretické části je podán náhled do problematiky projektivních metod a jejich užití u dětí, grafického projevu dítěte, specifických poruch učení, jejich sociálního aspektu a významu barev. Tato část byla zpracována analýzou odborné literatury a jejím cílem je charakteristika Warteggova kresebného testu a jeho barevné modifikace. V empirické části jsou z hlediska zvolených znaků analyzovány zpracování jednotlivých polí Warteggova kresebného testu. Výsledky výzkumné skupiny jsou porovnány s výsledky kontrolní skupiny. Cílem bakalářské práce bylo vymezit typické znaky projevující se ve zpracování barevné modifikace Warteggova kresebného testu u dětí s diagnózou SPU.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.