Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  předchozí11 - 19  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tanec a jeho vliv na harmonizaci vývoje dítěte mladšího školního věku
Švejdová, Jana ; Hronzová, Marie (vedoucí práce) ; Jahodová, Gabriela (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vlivem tance na rozvoj osobnosti dítěte mladšího školního věku. Teoretická část obsahuje charakteristiku a klasifikaci tance, jeho historický vývoj i současnou podobu. Zaměřuje se na dítě mladšího školního věku a působení tance na tělesnou, duševní i duchovní stránku osobnosti. Zprostředkovává informace o tanci ve výchově a vzdělávání, především o taneční a pohybové výchově, která je novým doplňujícím oborem RVP ZV. Praktická část se orientuje na taneční a pohybovou výchovu. Zjišťuje informovanost pedagogů a budoucích pedagogů o zavádění tohoto předmětu do škol a zájem veřejnosti o jeho výuku na školách. Analyzuje možnosti vlivu taneční a pohybové výchovy na rozvoj osobnosti dítěte a snaží se o prokázání pozitivního působení na některé oblasti osobnosti.
Osobní pohled dítěte na výchovu která probíhala mimo vlastní rodinu.
ŠVECOVÁ, Valentyna
Abstrakt Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá rozborem veřejně dostupné monografie, která byla vybrána cíleně. Jde o autobiografický příběh dívky, která vyrůstala v ústavní péči od svých čtyř let. Práce je koncipována jako systematicky uspořádaný soubor informací. Skládá se z teoretické a empirické části. V teoretické části je probrána problematika týkající se osobnosti dítěte, jeho vývoje, základních potřeb včetně vlivu rodiny na dítě. Dále popisuje systém náhradní péče o dítě s důrazem na psychosociální aspekty dítěte vyrůstajícího mimo vlastní rodinu. Empirická část představuje samotný výzkum. Cílem práce bylo zjistit, jaká je osobní zkušenost a pohled dítěte na výchovu, která probíhala mimo vlastní rodinu. Hlavní výzkumná otázka zněla: Jak ovlivnila život dítěte výchova, která probíhala mimo vlastní rodinu? Tato poměrně široká výzkumná otázka byla dále rozložena do několika specifických otázek: 1. Jaký vliv na život dítěte vyrůstajícího mimo vlastní rodinu měl vztah dítěte k rodičům? 2. Jaký vliv na život dítěte vyrůstajícího mimo vlastní rodinu měl vztah dítěte se sourozenci? 3. Jaký vliv na život dítěte vyrůstajícího mimo vlastní rodinu měl vztah dítěte k vychovatelům a k dětskému domovu, ve kterém žije? Výzkum byl realizován jako kvalitativní šetření, a to na principu zakotvené teorie za použití rozboru monografie jako techniky sběru dat, přičemž byla využita intenzivní metoda studia jednotlivého případu s důrazem na utříděný celkový pohled, včetně základních charakteristik jak osobnosti jedince, jeho vývoje, významných zážitků a postojů, tak i jeho vztahů k rodičům, sourozencům a širšímu sociálnímu prostředí. Zjišťování osobní zkušenosti a pohledu dítěte na výchovu, která probíhala mimo vlastní rodinu, bylo provedeno pomoci kvalitativního výzkumu s použitím techniky zakotvené teorie. Data byla převedena do hermeneutické matice programu ATLAS.ti a vyhodnocena pomocí třístupňového kódování. Metodologický postup analýzy vycházel z induktivních postupů dle techniky zakotvené teorie. V prvním kroku získaná data byla redukována na informace vztahující se k výzkumu, následně pomocí otevřeného kódování byly vytvořeny konkrétní kódy. Z těchto kódů byly vytvořeny jednotlivé kategorie. V kapitolách využíváme grafické výstupy, vytvořené v rámci kódování v analytickém softwaru ATLAS.ti. Výsledky byly popsány, rozebrány a zpracovány. Výzkumným šetřením jsme dospěli k závěru, že osobní pohled dítěte na výchovu mimo vlastní rodinu je kladný. Diplomová práce by mohla být přínosem pro dětské domovy a diagnostické ústavy. Výsledky výzkumu by mohly sloužit k lepšímu porozumění stavu dětí v ústavní či náhradní rodinné péči ze strany personálu či pěstounů a rovněž pro samotné osoby, vyrůstající a vychovávané mimo vlastní rodinu. Práce by též mohla být určitým stimulem pro provedení rozsáhlejšího výzkumného šetření, které by se zabývalo ověřováním vzniklých hypotéz.
Aspekty výtvarného projevu
VOHRADSKÁ, Zuzana
Teoretická část mé bakalářské práce se zabývá aspekty výtvarného projevu. Tyto aspekty jsou rozděleny do pěti kategorií: techniky, historie, estetiky, psychologie a pedagogiky. Technický aspekt zahrnuje základní techniky kresby, malby a grafiky. Historický aspekt pojednává o proměnách umění v dějinách. Popisuje také podstatu výtvarného projevu jednotlivých uměleckých stylů. Estetický aspekt pracuje s předními pojmy estetiky, tj. krása a ošklivost či umění a kýč. Psychologický aspekt se zabývá psychologickým pohledem na vkus. Zahrnuje také psychologii umění a arteterapii. Pedagogický aspekt se zabývá popisem pojmů jako vývoj dětské kresby, výtvarná výchova, motivace, námět, výtvarný proces, osobnost výtvarného pedagoga. Praktická část práce popisuje jednotlivé činnosti výtvarného projektu. Záznamy výtvarných činností obsahují vzdělávací a výchovný cíl, úkol, výtvarně technické informace, výtvarné potřeby, motivaci, závěrečné hodnocení a reflexi. Cílem práce je specializace pedagoga volného času pro výtvarnou oblast a aplikace jednotlivých aspektů do kontextu výtvarné výchovy.
Tradiční lidová kultura a možnosti jejího využití při výchově a rozvoji osobnosti dítěte
Štuksová, Radka ; Malcová, Zuzana (vedoucí práce) ; Věra, Skopová (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku vlivu lidové kultury na rozvoj a utváření osobnosti dítěte. Teoretická část popisuje legislativní zázemí tradiční lidové kultury na úrovni České republiky i na úrovni mezinárodní. V této části bude také popsáno, jaké ukotvení má tradiční lidová kultura v materiálech vydávaných ministerstvem školství. Správná interpretace školských vzdělávacích osnov i respektování dokumentů vydávaných ministerstvem kultury má následný dopad na zprostředkování informací o tradiční lidové kultuře dětem. Cílem této bakalářské práce, je pomocí rozhovorů s dětmi, výzkumu NIPOS (Význam vybraných uměleckých aktivit pro utváření osobnosti dítěte ve věku povinné školní docházky) a pomocí vlastních zkušeností zjistit, jaký má tradiční lidová kultura vliv na výchovu a rozvoj osobnosti dítěte. A zároveň podat vhodné návrhy, jak tradiční lidovou kulturu dětem lépe zprostředkovat, nejen ve státních vzdělávacích zařízeních, ale i v rámci rodiny.
Osobnost dítěte v kontextu rodiny a školy
NOVÁKOVÁ, Jana
Tato práce se zabývá současnými problémy individualizace vzdělávání a s ní spojeným rozvíjením osobnosti dětí předškolního věku. Teoretická část definuje výzkumné prostředí současné rodiny a současné mateřské školy, objasňuje pojmy {\clqq}individualizace vzdělávání`` a {\clqq}osobnostní pojetí dítěte`` a vyvozuje zásady pro optimální osobnostní rozvoj. Praktická část se zaměřuje na sledování nároků na dítě ze strany současných rodin a školy a tyto porovnává s výše uvedenými zásadami.
Výskyt závislosti na mobilním telefonu u dětí a mládeže na základních školách
MALÍŘSKÁ, Lenka
Tato bakalářská práce si klade za cíl poukázat na možné riziko vzniku závislosti na mobilním telefonu u dětí a mládeže na základních školách. V teoretické části je vysvětleno několik základních pojmů, například návyk, závislost nebo prevence. Zároveň zde uvádím kapitolu o patologických jevech ve společnosti a dále se zabývám konkrétně mobilním telefonem, kterému je věnována podstatná část práce. Jednak uvádím informace o minulosti a současnosti mobilních telefonů a zároveň upozorňuji i na stále rostoucí počet klientů mobilních operátorů v České republice. Obsahem výzkumné části je realizovaný anonymní dotazník, který byl rozdán žákům čtvrtých, šestých a devátých tříd na 3 základních školách. Dvě základní školy byly z Písku a jedna z Českých Budějovic. Podle mého názoru, je možno z výsledných dat konstatovat, pomineme-li skutečnost, že komunikace respondentů se neorientuje pouze na tu mobilní, že dnešní a hlavně budoucí generace nebude schopna bez mobilního telefonu, jak se říká, udělat ani jeden krok. Proto lze také předpokládat, že v budoucnu by se pojem závislost na mobilním telefonu mohl skloňovat, tak zvaně, v každém pádě.
Vliv divadla na dítě předškolního věku
KRÁTKÁ, Pavlína
Záměrem práce je poukázání vlivu divadla na rozvoj osobnosti dítěte předškolního věku a na možnosti vzdělávání divadelními prvky. Teoretická část je zaměřená na osobnost dítěte předškolního věku a význam předškolního období pro utváření vlastního sebepojetí dítěte. Dále je zaměřená na hru a její význam v životě dětí předškolního věku a na specifika divadelního umění působící na dítě předškolního věku. Praktická část je zaměřená na výzkum a to metodou rozhovorů s předškolními pedagogy a rodiči dětí předškolního věku a na pozorování dětí z mateřských škol při divadelním představení.
Příčiny školního strachu
LANGOVÁ, Martina
Ve své bakalářské práci se zabývám školním strachem, především jeho příčinami. Také stručně definuji školní fobii a úzkost, která se strachem souvisí. Příčiny školního strachu jsou rozděleny na tři okruhy: osobnost dítěte, rodina a školní prostředí. Příčiny školního strachu je třeba hledat u samotného jedince, ale také v rodině. Zaměřuji se zejména na výchovu dětí, která může mít za následek vznik strachu. Největší podíl na vzniku strachu má samotné školní prostředí. Zmiňuji se o vtahu dítěte a učitele a také o vlivu a působení vrstevnické skupiny na jedince.
Dětský folklor a jeho vliv na rozvoj osobnosti dítěte
DURDA, Lukáš
V této diplomové práci se zabýváme současným stavem českého dětského folkloru a jeho vlivem na rozvoj osobností jeho dětských protagonistů. Opíráme se zde o jednotlivé složky veřejného vystupování a o etnografické poznatky, které stavíme do souvislostí s problematikou volnočasových aktivit dětí a mládeže, čímž nabízíme náhled na potenciál dětského folkloru a jeho vliv na rozvoj osobností dětí. Práce je rozdělena do dvou částí. V její teoretické části je kladen důraz na názory osobností naší etnografie a dílčích disciplín veřejného vystupování. Též se opírá o zkušenosti a názory pracovníků s dětmi a mládeží v oblasti dětského folkloru. Druhá část diplomové práce je část praktická. Její náplň je tvořena popisem praktické činnosti dětského folklorního souboru Šafránek a rozhovory s jeho členy. K diplomové práci náleží též audiovizuální příloha.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   předchozí11 - 19  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.