Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Zpracování uživatelských recenzí
Cihlářová, Dita ; Burget, Radek (oponent) ; Bartík, Vladimír (vedoucí práce)
Velmi často lidé nakupují na internetu zboží, které si nemohou prohlédnout a vyzkoušet. Spoléhají se tedy na recenze ostatních zákazníků, ale těch už může být v dnešní době příliš mnoho na to, aby je člověk mohl sám rychle a pohodlně zpracovat. Cílem této práce je nabídnout aplikaci, která dokáže v českých recenzích rozpoznat, jaké vlastnosti produktu jsou nejvíce komentované a zda je vyznění komentářů pozitivní či negativní. Výsledky pak mohou ušetřit velké množství času zákazníkům e-shopů a poskytnout zajímavou zpětnou vazbu výrobcům prodávaných produktů.
Klasifikace dokumentů pomocí umělé inteligence
Molnár, Ondřej ; Kačic, Matej (oponent) ; Třeštíková, Lenka (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá klasifikací dokumentů za použití umělé inteligence. Popisuje principy klasifikace a strojového učení. Seznamuje s metodami UI a dále detailně představuje metodu klasifikace naivního Bayese. Poté líčí praktickou implementaci klasifikátoru do prostředí MS Office a diskutuje další možná rozšíření.
Detection of Fake News Using Machine Learning
Koreň, Matej ; Zbořil, František (oponent) ; Hříbek, David (vedoucí práce)
This thesis focuses on the use of machine learning in fake news detection. For this purpose, four models have been selected – Bayesian, Decision Tree, Support Vector Machine and a Neural Network. In five experiments on various datasets, these models were trained, tested, evaluated and compared with state-of-the-art methods. Final implementation is in the form of a Python package, which allows it’s users to replicate this procedure with their own data. Beyond the assignment, Slovak dataset Dezinfo SK was created.
Analýza klasifikačních metod
Juríček, Jakub ; Zendulka, Jaroslav (oponent) ; Burgetová, Ivana (vedoucí práce)
Táto práca pojednáva o klasifikačných metódach využívaných pri získavaní znalostí z dát a rozoberá možnosti ich validácie a porovnania. Prostredníctvom experimentov sa zameriava na analýzu štyroch vybraných metód: jednoduchý Bayes, rozhodovací strom, neurónová sieť a SVM. Skúmané sú faktory ovplyvňujúce základné vlastnosti ako rýchlosť trénovania, rýchlosť klasifikácie, presnosť. Súčasťou práce je desktopová aplikácia, ktorá tvorí prostriedok k trénovaniu, testovaniu a validácii jednotlivých metód. Pre potreby experimentov je vybraných jedenásť referenčných dátových sád. V závere práce sú zhrnuté experimentálne získané výsledky porovnania a pozorované vlastnosti klasifikačných metód.
Klasifikace dokumentů pomocí umělé inteligence
Molnár, Ondřej ; Kačic, Matej (oponent) ; Třeštíková, Lenka (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá klasifikací dokumentů za použití umělé inteligence. Popisuje principy klasifikace a strojového učení. Seznamuje s metodami UI a dále detailně představuje metodu klasifikace naivního Bayese. Poté líčí praktickou implementaci klasifikátoru do prostředí MS Office a diskutuje další možná rozšíření.
Případová studie na dolování z dat v jazyce Python
Stoika, Anastasiia ; Burgetová, Ivana (oponent) ; Zendulka, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá základními koncepty a technikami procesu získávání znalostí z dat. Cílem práce je demonstrovat dostupné prostředky jazyka Python, které umožňují provádět jednotlivé kroky tohoto procesu. Práce je zaměřena především na metody a techniky detekce odlehlých pozorování, založené na shlukování a klasifikaci. Jedná se o řešení analytické úlohy, která se týká zdrojů dat s omezeným množstvím využitelné informace. Tato kontrolní činnost by měla sloužit k detekci podezřelých prodejních transakcí nějaké společnosti, které mohou znamenat pokusy o podvod jejích prodejci.
Zpracování uživatelských recenzí
Cihlářová, Dita ; Burget, Radek (oponent) ; Bartík, Vladimír (vedoucí práce)
Velmi často lidé nakupují na internetu zboží, které si nemohou prohlédnout a vyzkoušet. Spoléhají se tedy na recenze ostatních zákazníků, ale těch už může být v dnešní době příliš mnoho na to, aby je člověk mohl sám rychle a pohodlně zpracovat. Cílem této práce je nabídnout aplikaci, která dokáže v českých recenzích rozpoznat, jaké vlastnosti produktu jsou nejvíce komentované a zda je vyznění komentářů pozitivní či negativní. Výsledky pak mohou ušetřit velké množství času zákazníkům e-shopů a poskytnout zajímavou zpětnou vazbu výrobcům prodávaných produktů.
Optimalizace strojového učení pro predikci KPI
Haris, Daniel ; Burget, Radek (oponent) ; Bartík, Vladimír (vedoucí práce)
Cieľom tejto práce je optimalizácia strojového učenia pre predikciu KPI metrík pre jednu organizáciu. Organizácia predpovedá oneskorenie termínov ukončenia poslednej fázy projektov v procese vývoja pomocou strojového učenia. Práca sa zameriava na analýzu predikčných modelov a stanoví si za cieľ vybrať nové kandidátne modely na predikciu. V rámci práce sme implementovali systém, ktorý automaticky vyberie najlepšie rysy pre učenie. Naučené modely sme vyhodnotili pomocou rôznych výkonnostných metrík a vybrali najlepšie kandidátne modely. Kandidátne modely majú vyššiu presnosť predpovede, čo pre organizáciu znamená, že sa zvýšila dôveryschopnosť predpovede oneskorenia. V závere práce sme navrhli ďalšie vylepšenia, ktoré by mohli zvýšiť presnosť predpovede.
Feature selection for text classification with Naive Bayes
Lux, Erik ; Petříčková, Zuzana (vedoucí práce) ; Petříček, Martin (oponent)
Tato práce se zabývá výzkumem v oblasti klasifikace dokumentů. Popisuje již existujici techniky s důrazem na Naivní Bayesův klasifikátor. Zmíněny jsou i některé z metod pro výběr příznaků. Teoretické pozadí je základem pro implementaci klasifikační knihovny založené na metodě Naivního Bayesovského klasifikátoru. Knihovna poskytuje kromě samotného klasifikátoru i paletu nástrojů pro předzpracování textu. Tyto nástroje umožňují práci s rozličným typem dokumentů, ale především značně snižují nadbytečné dimenze vstupních dat. Knihovna je testována na dvou různych referenčních datových sadách na kterých jsou diskutovány rozdíly chování jednotlivých metod pro výběr příznaků. Funkčnost celé knihovny je prakticky ověřena jejím začleněním do open-source emailového klienta Mailpuccino.
Analýza sentimentu zákaznických recenzí
Hrabák, Jan ; Helman, Karel (vedoucí práce) ; Malá, Ivana (oponent)
Tato práce se zabývá analýzou sentimentu nestrukturovaného textu a její praktickou aplikací na reálná data, která byla stažena z portálu Yelp.com Cílem teoretické části této práce je podat ucelený přehled o historii, metodách a využití analýzy sentimentu. Čtenář je zde obeznámen se základními pojmy a postupy. Teoretická část se zaměřuje zejména na klasifikační metodu Naivní Bayes, která bude použita v praktické části. V praktické části je detailně popsán datový soubor, který je použit pro pozdější analýzu. Čtenář je také podrobně seznámen s procesem přípravy dat, s konstrukcí a testováním klasifikačního modelu. Na závěr jsou prezentovány výhody a nevýhody zvoleného modelu a popsány možnosti jeho uplatnění.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.