Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 146 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Experimentální stanovení faktorů ovlivňujících statický modul pružnosti betonu s využitím nedestruktivních zkušebních metod
Kocáb, Dalibor ; Bílek,, Vlastimil (oponent) ; Pazdera, Luboš (oponent) ; Cikrle, Petr (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá jednou z nejdůležitějších charakteristik ztvrdlého betonu, kterou je modul pružnosti. Klade si za cíl postihnout a popsat důležité faktory, které výslednou hodnotu modulu pružnosti betonu ovlivňují, především pak ty, které je možné při výstavbě ovlivnit. Dalším cílem je nalézt možnosti zjištění statické hodnoty modulu pružnosti betonu pomocí nedestruktivních metod (především ultrazvuková impulzová metoda, rezonanční metoda a využití elektronických tvrdoměrů), tedy zjistit možnosti vytvoření kalibračních vztahů pro NDT určení modulu pružnosti.
Studium teplotní odolnosti vyztužených dřevěných prvků
Janoušek, Radek ; Krbila, Jaromír (oponent) ; Vaněrek, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou teplotní odolnosti systému tvořeným dřevem jako konstrukční prvek s externím zesílením ve formě uhlíkových FRP lamel spojené různými typy lepidel. Pozornost bude věnována teplotní odolnosti vyztužených dřevěných prvků za následného působení mechanického zatížení.
Funkční zkoušení recyklátů do pozemních komunikací
Karásková, Romana ; Valentin,, Jan (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Práce je rozdělena na dvě části. Praktická část se zabývá zkouškami zemin použitých v nově zhotovené vozovce v Novém Městě na Moravě a zkouškami recyklovaných materiálů, které by případně mohly tyto zeminy ve vozovce nahradit. Cílem této části je získat moduly pružnosti, které se následně vloží do výpočtového modelu. V druhé části práce je skladba vozovky modelována v programu, který k výpočtům využívá metodu konečných prvků a respektuje reálné vlastnosti materiálů a zatížení. Výstupem práce budou srovnávací studie deformací a napětí vzniklých při použití stávajících zemin a recyklátů.
Polymerní nanokompozity pro interiérové části automobilů
Miškolci, Michal ; Bálková, Radka (oponent) ; Jančář, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaobírá problematikou odolnosti interiérových automobilových dílů proti otěru použitím nanokompozitů na bázi polykarbonátů. V teoretické části byla zpracována literární rešerše shrnující dosavadní poznatky k dané problematice. V experimentální části pak byly připravené vzorky na bázi polykarbonátů a byl měřen jejich modul pružnosti jakožto jeden z hlavních parametrů ovlivňujících odolnost proti otěru a poškrábání.
Modifikace cyklické triaxiální zkoušky
Nevrlá, Alice ; Pecha, Karel (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá stanovením modulu pružnosti nestmelených materiálů pro podkladní vrstvy vozovek různými zkušebními postupy při zkoušení v cyklickém triaxiálním přístroji u nás a v zahraničí a jejich srovnáním. Praktická část pak řeší porovnání metod uvedených v normě ČSN EN 13286-7 při stanovování modulu pružnosti recyklátu směsného, jemnozrnné zeminy a elektrárenského popílku.
Vliv mnohonásobného zatěžování na vybrané parametry lehkého betonu
Alexa, Martin ; Misák, Petr (oponent) ; Kocáb, Dalibor (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá sledováním hodnot vybraných parametrů (zejména statického modulu pružnosti) lehkého betonu v tlaku před a po vícenásobném cyklickém zatěžování. Pomocí odporových tenzometrů byly měřeny deformace zkušebních těles při zatěžování. Cyklicky zatěžována byla zkušební tělesa tvaru válce průměru 150 mm a výšky 300 mm a bylo provedeno až 4 500 zatěžovacích cyklů, které vycházely ze zkoušky statického modulu pružnosti v tlaku. Z naměřených hodnot zatížení a deformací byl stanoven modul pružnosti v tlaku. Cílem práce je posouzení změny hodnoty statického modulu pružnosti a dalších vlastností lehkého betonu vlivem vícenásobného zatěžování.
Porovnání zkušebních metod pro stanovení mrazuvzdornosti betonu
Kněbort, David ; Vymazal, Tomáš (oponent) ; Kocáb, Dalibor (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá možnostmi hodnocení degradace mechanických vlastností neprovzdušněného betonu v konstrukci vlivem mrazových cyklů. V první části se zaměřuje na beton, jeho vlastnosti a zkušební metody. Následuje definice mrazuvzdornosti, účinky mrazu na beton ve všech fázích jeho životnosti a možnosti stanovení mrazuvzdornosti dle platných norem. Detailněji popisuje vybrané zkušební metody ke stanovení mrazuvzdornosti. V praktické části se zaměřuje na stanovení degradace vlastností zkušebních těles vyrobených ve formách a odebraných z konstrukce za použití referenčních i nereferenčních metod. V závěru porovnává jednotlivé zkušební metody a jejich vhodnost ke stanovení mrazuvzdornosti.
Využití R-materiálu v hrubozrnných asfaltových směsích
Teslík, Jozef ; Dašek, Ondřej (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
V diplomové práci jsou zkoumány možnosti využití R-materiálu v hrubozrnných asfaltových směsích do podkladních vrstev ACP32. Teoretická část se zabývá dostupností kameniva v České republice a také řeší problematiku výroby asfaltových směsí s vyšším obsahem R-matriálu. Rovněž se v teoretické čísti porovnává využití R-matriálů v České republice s jinými zeměmi. Praktická část se zabývá návrhem, výrobou a zkoušením vybraných směsí. Pro stanovení vlastností směsí byly vybrány zkoušky pojíždění kolem, TSRST a stanovení modulu pružnosti.
Zjišťování dynamických modulů cihelného střepu
Valentová, Renata ; Hubáček,, Adam (oponent) ; Brožovský, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá zjišťováním dynamického modulu pružnosti nedestruktivními metodami cihelného střepu. Vzoly laboratorně vyrobeny ze dvou druhů cihlářské zeminy a dále byly použity výřezy z cihly plné typu klinker. Pro měření byla použita ultrazvuková impulsová a rezonanční-impact metoda.
Stavební recykláty pro stmelené směsi vozovek
Pokluda, Radim ; Valentin,, Jan (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
V teoretické části diplomové práce jsou obecně charakterizovány směsi stmelené hydraulickými pojivy, jejich typy, systémy klasifikace, technologie výroby a samotné pokládky. Dále jsou popsány zahraniční zkušenosti s využitím druhotných a recyklovaných materiálů do hydraulicky stmelených směsí. Praktická část se zabývá experimentálním ověřením možnosti využití druhotných surovin do směsí stmelených hydraulickými pojivy v konstrukci vozovky pozemní komunikace. V silniční laboratoři Ústavu pozemních komunikací Vysokého učení technického v Brně bylo na pěti navržených směsích provedeno posouzení jejich parametrů s ohledem na možnost použití těchto směsí v podkladních vrstvách vozovky. Práce je rovněž zaměřena na srovnání výsledků modulů pružnosti zjištěných laboratorním zkoušením a měřením na pokusném silničním polygonu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 146 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.