Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Program na generování dvourozměrného Erlichova ladění
Dvořáková, Anna ; Indrák, Michal (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
V rámci práce byl vytvořen program na generování dvourozměrného Erlichova ladění. Podle parametrů zadaných uživatelem je vypočítána frekvence jednotlivých stupňů v tónovém terénu. Temperament je možno ihned použít ke hře. Aplikace funguje samostatně i v rámci DAW.
Experimentální software pro distribuci granulární syntézy do prostorového zvuku
Pospíšil, Tomáš ; Dlouhý, Dan (oponent) ; Indrák, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a realizací experimentálního softwaru, jehož úkolem je distribuce granulární syntézy do prostorového zvuku, konkrétně do oktofonního zvukového systému. Software je navržen jako VST3 zásuvný modul vytvořený pomocí frameworku JUCE. Mimo zmíněnou problematiku práce obsahuje také teoretické a technické poznatky spojené především s granulární syntézou, prostorovým zvukem a způsobem realizace výsledného softwaru. Konec této práce je věnován testovací fázi a přiblížení nedostatků výsledného softwaru.
VST plugin pro granulární syntézu s experimentálními formami nastavení vstupu i výstupu
Kalinič, Jan ; Dlouhý, Dan (oponent) ; Indrák, Michal (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o vývoji zásuvného modulu, který je schopen realizovat granulární syntézu za pomoci experimentálních způsobů nastavování hodnot parametrů. Grafické návrhy a plány byly vytvořeny v editoru vektorové grafiky Inkscape. Samostatný zásuvný modul byl naprogramován v jazyce C++ s využitím frameworku JUCE a technologie VST3. Pomocí tohoto modulu lze granulární syntézu provádět nad předem určeným vzorkem, ale i nad tokem zvukového kanálu digitální audio stanice. Součástí modulu jsou i bloky s ostatními druhy zvukové syntézy, které lze taktéž modifikovat experimentálními způsoby. Plug-in je díky svým vlastnostem možné v praxi aplikovat jako efekt nad jedním zvukovým kanálem v mixovací části audio stanice.
Sound Effect "Glitch Machine"
Cimmerman, Matej ; Mošner, Ladislav (oponent) ; Černocký, Jan (vedoucí práce)
This thesis addresses software music effects and their implementation. It shows design and implementation of the Glitch Machine, which belongs to the music multieffect programs and demonstrates the simultaneous use of various music effects to process audio signals. The result is a program for Windows OS, which utilizes cooperation of various effects, namely a filter, reverb, distortion, extractor, reverz, stutter, shifter, pitch resample and gain. It allows extensive and detailed editing of an audio track and a higher extent of manipulation with sounds, than with single music effects. Other components of the program include visualisations of the waveform and frequency spectrum of audio signals and an option for loading and saving effect presets. The program was tested in tests of the performance and memory usage and also with user testing of quality and graphical interface.
Granular Synthesis in Music Production
Pečinka, Pavel ; Glembek, Ondřej (oponent) ; Černocký, Jan (vedoucí práce)
The focus of this thesis is on designing and creating a granular synthesis application for music production. The application is implemented as a VST3 plugin with the use of JUCE framework and C++ programming language and is capable of interfacing with Digital Audio Workstations, or DAWs for short, which are programs that serve as a central point for music producers, where they can create new sounds, mix songs and create audio recordings among many other things. The plugin is designed as a sampler, able to load a sample file containing audio data and use this data for further processing and playback. Evaluation of user tests indicates, that the application can be successfully used for music production as a granular synthesis instrument.
Realizace zvukového efektu Waveshaper
Leitgeb, David ; Miklánek, Štěpán (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je realizace nelineárního zvukového efektu typu waveshaper. Ten se skládá z těchto základních bloků: uživatelem editovatelná převodní charakteristika, různé typy kmitočtové filtrace a několik stupňů převzorkování. Prototyp tohoto efektu byl nejprve realizován pomocí softwaru Matlab v kombinaci s jeho rozšířením Audio Toolbox. Z důvodu určitých omezení tohoto prototypu způsobených použitým prostředím byl následně celý efekt od základu přepsán do jazyka C++. Pro tuto implementaci byl využit framework JUCE, který je převážně používaný pro tvorbu aplikací určených ke zpracování zvukového signálu. Přechod na toto prostředí umožnil především editaci převodní charakteristiky v reálném čase a převedení efektu do formátu VST3. Kromě stručného představení použitých typů systémů, motivace pro převzorkování a popisu implementace obou prototypů jsou v práci obsaženy i grafické ukázky demonstrující jejich správnou funkčnost. Zvukové soubory související s těmito ukázkami jsou součástí elektronické přílohy.
Experimental Software Musical Instrument, Combining Step Sequencer and Sampler
Dobrocký, Filip ; Jirásek, Ondřej (oponent) ; Dlouhý, Dan (vedoucí práce)
The aim of this thesis is to design an experimental software musical instrument combining a step sequencer and a sampler. The distinctive qualities of said instrument lie in the ability to produce complicated polyrhythms and make use of microtonality. The theoretical part of the thesis explores concepts such as polyrhythms, musical intonation systems, microtuning of electronic musical instruments, and explains the fundamentals of step sequencing and sampling. The practical part of the thesis features the design and implementation of the instrument, which takes form of a VST plug-in module implemented using the JUCE framework.
Softwarový zvukoměr
Menšík, Václav ; Sysel, Petr (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá zařízeními na měření hluku, návrhem a realizací softwarového zvukoměru. Jsou v ní popsány vybrané akustické veličiny a podmínky kladené na zvukoměry standardem IEC 61672. Cílem této práce je implementace programu SoundMeter, jeho uživatelského rozhraní a funkcí pro zpracování signálu.
Program na generování dvourozměrného Erlichova ladění
Dvořáková, Anna ; Indrák, Michal (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
V rámci práce byl vytvořen program na generování dvourozměrného Erlichova ladění. Podle parametrů zadaných uživatelem je vypočítána frekvence jednotlivých stupňů v tónovém terénu. Temperament je možno ihned použít ke hře. Aplikace funguje samostatně i v rámci DAW.
Syntéza hudebního signálu pomocí přímého generování vyšších harmonických složek
Ježek, Štěpán ; Mekyska, Jiří (oponent) ; Přikryl, Lubor (vedoucí práce)
Tato práce se věnuje problematice syntézy hudebního signálu, konkrétně tzv. aditivní (součtové) metodě. Hlavním cílem je implementace softwarového hudebního nástroje ve formátu zásuvného modulu VST3 v C++ aplikačním frameworku JUCE. Výsledný program umožňuje editaci harmonických složek modulového kmitočtového spektra a vytvoření časové závislosti složek pomocí tzv. morphingu mezi více, uživatelem nastavenými, stavy spektra. Úvod práce shrnuje obecně nejrozšířenější metody syntézy zvuku a porovnává je s metodou součtové syntézy. Následně je pojednáno o možných přístupech k implementaci tohoto typu syntézy, jejich přednostech, případně nedostatcích. Další sekce se zabývají technologiemi využitými k realizaci zásuvného modulu VST3 a rozborem hlavních částí tvořících výsledný program. Tento rozbor se zaměřuje především na část určenou pro zpracování signálu, uveden je ale také stručný popis jednotek tvořících grafické rozhraní.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.