Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  předchozí11 - 14  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Integrativní vzdělávání žáka s mentální retardací - případová studie
Drabešová, Pavla ; Mrkosová, Eva (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Cílem bakalářské práce je zmapovat průběh integrovaného vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami, resp. dítěte s mentální retardací. Teoretická část práce vymezuje termíny mentální retardace, její klasifikace, legislativní rámec pro vzdělávání žáků s mentální retardací. Praktická část práce je zaměřena na zpracování případové studie - kazuistiky žáka. Popisuje průběh vzdělávání formou individuální integrace. Při zpracování kazuistiky byly použity metody kvalitativního výzkumu, a to pozorování, rozhovor a analýza pedagogické dokumentace žáka. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Integrované vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami - kazuistika
Habartová, Iva ; Mrkosová, Eva (vedoucí práce) ; Ptáčková, Klára (oponent)
Cílem bakalářské práce je analyzovat současný stav integrovaného vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami, resp. dítěte s vysocefunkčním autismem v kombinaci s praktickou hluchotou. Teoretická část práce vymezuje pomocí metody analýzy odborné literatury termín integrace, dále jsou definovány pojmy sluchové postižení a autismus jako příčiny, které limitovaly žáka v jeho zapojení do vzdělávání v běžné základní škole. Praktická část práce je zaměřena na zpracování případové studie - kazuistiky žáka. Popisuje zkušenosti ze současného integrovaného vzdělávání v základní škole speciální, kde je žák vzděláván dle Rámcového vzdělávacího programu pro Základní školy, s výhledem brzké integrace zpět do běžné základní školy, případně dle rozhodnutí rodičů do základní školy pro neslyšící. Při zpracování kazuistiky byly použity metody: pozorování a rozbor edukačních produktů žáka.
Využití pohybových činností v integrovaném předškolním vzdělávání
KAFTANOVÁ, Klára
Tato práce se zabývá integrováním pohybových aktivit do vzdělávací nabídky v mateřské škole v souladu s RVP PV. V teoretické části je vymezen význam pohybu v předškolním věku a důsledky pramenící z nedostatku pohybu. Následuje zmapování současného předškolního vzdělávání, jeho cíle a specifika, sloužící jako východisko pro uplatnění pohybových aktivit. Charakterizováno je i integrované vzdělávání, integrované bloky a zásady jejich tvorby v třídním vzdělávacím programu. Praktická část je věnována sestavením pohybových aktivit v integrovaných tematických celcích v souladu dílčími cíli a očekávanými výstupy RVP PV. Tyto aktivity jsou průběžně vyhodnocovány dle evaluačních kriterií. Závěrečné shrnutí hodnotí zrealizované pohybové aktivity z hlediska naplňování očekávaných výstupů ve všech oblastech vzdělávání.
Integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do základních uměleckých škol
DVORSKÁ, Barbora
Bakalářská práce se věnuje integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do základních uměleckých škol na území Českých Budějovic. Na území Českých Budějovic jsou zřízeny tři státní základní umělecké školy, jejichž zřizovatelem je Jihočeský kraj nebo město České Budějovice a tři soukromé základní umělecké školy. Převážnou část žáků na základních uměleckých školách tvoří žáci intaktní. Cílem teoretické části práce je zpracovat východiska vyplývající z daného tématu na základě odborných zdrojů. Teoretická část práce se zabývá kategorií žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, tuto kategorii tvoří žáci se zdravotním postižením, kategorie žáků se speciálními vzdělávacími potřebami zahrnuje také žáky se zdravotním znevýhodněním a žáky ze socio-kulturně znevýhodněného prostředí, tyto dvě skupiny jsou však samostatným tématem, a proto se práce zaměřuje pouze na žáky se zdravotním postižením. V další části se teoretická práce zaměřuje na integrované vzdělávání na základních uměleckých školách, blíže se věnuje legislativnímu zakotvení integrovaného vzdělávání a charakteristice vzdělávání na základních uměleckých školách. Cílem praktické části je pomocí kvalitativního šetření zjistit kvalifikovanost a připravenost pedagogů, po stránce didaktické, a připravenost základních uměleckých škol, po stránce materiální, na vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Pro sběr dat byl použit polo strukturovaný rozhovor, který byl veden s vedením a pedagogy základních uměleckých škol a analýza dokumentů. Výzkumným šetřením bylo zjištěno, že v současné době základní umělecké školy nedisponují žádným materiálním vybavením pro vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Dále bylo zjištěno, že na základních uměleckých školách nejsou pedagogové připravováni, v oblasti didaktické, na vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, uvedené je platné pro šetřený vzorek.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   předchozí11 - 14  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.