Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 47 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Srovnání četnosti herních činností jednotlivce a četnosti herních situací při hře minihokeje a celoplošného hokeje v kategorii 9 - 10 let.
Štětina, David ; Šťastný, Petr (vedoucí práce) ; Arnošt, Pavel (oponent)
Název práce: Srovnání četnosti herních činností jednotlivce a četnosti herních situací při hře minihokeje a celoplošného hokeje v kategorii 9 - 10 let. Cíle práce: Zjistit a následně porovnat četnost výskytu vybraných herních činností jednotlivce a herních situací v minihokeji a celoplošném hokeji u hráčů kategorie čtvrtých tříd (9 - 10 let). Metoda: Výzkum byl proveden analýzou videozáznamu 16 sledovaných utkání, z toho 6 minihokejů a 10 celoplošných utkání v sezóně 2014/2015. Zkoumaný soubor tvořilo 6 hráčů ročníku 2005/2006 z klubu HC Sparta Praha. Získaná data byla zaznamenána do tabulek a následně byla pomocí analýzy rozptylu (ANOVA) porovnána a statisticky vyhodnocena. Výsledky: Rozdíl průměrných četností sledovaných herních činností jednotlivce (vedení kotouče, přihrávky, zpracování kotouče a střelby) byl v porovnání minihokeje a celoplošného hokeje zaznamenán téměř ve všech případech ve prospěch minihokeje. Výjimkou bylo neúspěšné zpracování kotouče, kde se četnost u minihokeje a celoplošného hokeje rovnala. Statistická významnost sledovaných parametrů byla dle ANOVY s výjimkou neúspěšného zpracování kotouče vždy potvrzena. Rozdíl průměrných četností sledovaných herních situací (1 - 1, 2 - 0 a 2 - 1) vyšel vždy ve prospěch minihokeje, avšak u situace 2 - 1 nebyla z hlediska četnosti mezi...
Volejbal ve výuce tělesné výchovy na osmiletých gymnáziích
Urbančík, Michal ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Jahodová, Gabriela (oponent)
Volejbal ve výuce tělesné výchovy na osmiletých gymnáziích Abstrakt Cílem diplomové práce je shrnutí problematiky výuky volejbalu v hodinách tělesné výchovy na osmiletých gymnáziích. Těžiště práce leží v empirické části, jejímž cílem je zodpovězení výzkumných otázek o formě a rozsahu výuky volejbalu, posouzení preference volejbalu studenty a navržení metodického modelu výuky volejbalu. Nejprve jsou v úvodní teoretické části přiblížena základní pravidla volejbalu, jednotlivá volejbalová odbití, herní činnosti jednotlivce a v neposlední řadě herní kombinace a herní systémy. Výzkumná část se zabývá stanovením hypotéz a jejich potvrzením či vyvrácením díky provedenému výzkumu, nejdříve dotazníkovým šetřením a poté samotným experimentem. Poslední metodická část analyzuje jednotlivé tréninkové jednotky daného pokusu. Výsledkem výzkumné části je zmapování výuky volejbalu chlapců na osmiletých gymnáziích, v metodické části je hlavním přínosem zpracování modelového programu, složeného z 12 tréninkových jednotek, který mohou učitelé použít v hodinách tělesné výchovy. Klíčová slova: osmileté gymnázium, sportovní hry, volejbal, odbíjená, tělesná výchova, herní činnosti jednotlivce
Možnosti přípravy pro volejbal u mládeže ve věku 6-10 let
Choutková, Magdaléna ; Buchtel, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vorálek, Rostislav (oponent)
1 BIBLIOGRAFICKÁ IDENTIFIKACE Název diplomové práce: Možnosti přípravy pro volejbal u mládeže ve věku 6-10 let Pracoviště: Univerzita Karlova Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra sportovních her Autor: Magdaléna Choutková Studijní obor: Tělesná výchova a sport v kombinaci s biologií Vedoucí diplomové práce: doc. PhDr. Jaroslav Buchtel, CSc. Rok obhajoby: 2012 Abstrakt: Diplomová práce se zabývá problematikou přípravy mladých volejbalistů, kteří ještě nejsou schopni zvládat základní způsoby odbíjení ani herní činnosti jednotlivce ve volejbalu. Jedná se o období věku 6-10 let, které odpovídá zařazení dětí na první stupeň základní školy. Volejbal se řadí mezi sporty s vysokou obtížností základních herních činností jednotlivce. Aby je děti mohly zvládat, musí nejprve dosáhnout určitého stupně úrovně svých schopností. Pokud bychom začínali moc brzy, mohlo by se jednat o ranou specializaci, která má ve většině případů negativní dopad na mladého sportovce. Cílem diplomové práce je vybrat a ohodnotit některé způsoby přípravy pro volejbal u mládeže ve věku 6-10 let. Zároveň se zaměřím na takové přístupy, které jsou specifické pro opravdový volejbal. Nejde mi o soupis činností, které obecně přispívají k rozvoji pohybových schopností, nýbrž o činnosti, které vedou k rozvoji vztahu k samotné volejbalové hře a...
Návrh metodických postupů při nácviku herních činností jednotlivce v plážovém volejbalu.
Marečková, Eliška ; Vorálek, Rostislav (vedoucí práce) ; Buchtel, Jaroslav (oponent)
Název: Návrh metodických postup p i nácviku herních inností jednotlivce v plážovém volejbalu. Cíl práce: Cílem práce je doplnit a rozší it metodické postupy p i nácviku herních inností jednotlivce a zp soby odbití mí e v plážovém volejbalu. Vytvo it odbornou fotodokumentaci pohyb (kilogramy), která bude p esn zaznamenávat celkový, ale i detailní pohyb hrá e v herních innostech jednotlivce a zp sobech odbití mí e. Popisy i dokumentace budou zárove sjednocovat a konkretizovat techniku pro plážový volejbal. Metoda: Na základ rešerše zahrani ní a eské odborné literatury zabývající se daným tématem, budu vytvá et popis technik v plážovém volejbale. Další použitou metodou získávání dat, která pat í mezi kvalitativní metody je strukturovaný osobní rozhovor s p edními trenéry plážového volejbalu. V praktické ásti se zam ím na podrobný popis techniky a fotodokumentaci jednotlivých herních inností a zp sobech odbití mí e ve správném provedení. P ípadné odchylky i chyby v technice budou v práci popsány pouze písemn . Výsledky: Návrh na metodické postupy p i nácviku herních inností jednotlivce v plážovém volejbalu, shromážd ní fotodokumentace a nákresy postavení a p esun po h išti. Klí ová slova: Trenér, výchova, herní innosti jednotlivce, zp soby odbití mí e, technika
Analýza individuálního herního výkonu tvořivého hráče ve fotbale
Vašák, Marek ; Kokštejn, Jakub (vedoucí práce) ; Frýbort, Pavel (oponent)
Vymezení problému: Ve fotbalovém utkání je ofenzivní střední středový hráč (také tvořivý hráč) jednou z nejdůležitějších postav v sestavě, ne-li ten nejdůležitější, aspoň co se ofenzívy týče. Tato pozice klade během zápasu velké nároky na kondiční připravenost a technicko- taktickou zdatnost, celkové nároky na hráče tohoto typu jsou proto vysoké. Cíl práce: Cílem této práce je analýza ofenzivního středního středového hráče v útočné fázi hry. Metody řešení: Pro sběr potřebných informací jsme použili videozáznam námi vytyčených utkání se zaměřením na ofenzivního středního středového hráče. Využili jsme také rozhovoru s některým z trenérů. Klíčová slova: Fotbal, tvořivost, herní činnosti jednotlivce, ofenzíva.
Četnost a úspěšnost vybraných herních činností brankáře ve fotbale v kategoriích U16, U17, U19 a U21 v ČR.
Mokrohajský, Radim ; Kokštejn, Jakub (vedoucí práce) ; Frýbort, Pavel (oponent)
Název práce: Četnost a úspěšnost vybraných herních činností brankáře ve fotbale v kategoriích U16, U17, U19 a U21 v ČR Cíl práce: Zjištění četnosti a úspěšnosti vybraných herních činností u hráčské funkce "brankář" u věkových kategorií U16, U17, U19 a U21. Metody: Pro sběr dat byla využita metoda nepřímého pozorování pomocí videozáznamu. Do výzkumného souboru budou zahrnuti respondenti (hráčská funkce - brankář) z nejvyšší výkonnostní úrovně v ČR v juniorských kategoriích (U16,U17,U19 a U21). Polovina brankářů bude sledována v domácích zápasech, druhá polovina bude sledována ve venkovních zápasech. Výsledky: Brankáři z kategorie U21 dosáhli významně vyšší úspěšnosti v ukazateli chytání míče (Cohenovo d=0,92) v porovnání s kategorií U16. Věcně nevýznamné rozdíly byly naopak zjištěny v ukazatelích úspěšnost hry nohou a v četnosti hry nohou mezi kategoriemi U21 a U16. Rozehra rukou byla ve všech sledovaných kategoriích nejúspěšnějším způsobem rozehry. Kategorie U21 dominovala z hlediska úspěšnosti v ukazateli chytání ze střehového postavení a taktéž nejčastěji praktikovala hru mimo pokutové území. Činnost chytání míče se, na rozdíl od zažitých představ lajnového brankáře, provádí převážně v pohybu, chytání míče ve stoji se téměř nevyskytuje. Klíčová slova: Fotbal, brankář, herní činnosti jednotlivce,...
Úspěšnost vybraných herních činností v utkání u hráčské funkce - útočník ve fotbale s ohledem na rozdílnou výkonnostní soutěž
Kučaba, Michael ; Kokštejn, Jakub (vedoucí práce) ; Frýbort, Pavel (oponent)
Název práce: Úspěšnost vybraných herních činností v utkání u hráčské funkce - útočník ve fotbale s ohledem na rozdílnou výkonnostní soutěž. Cíl práce: Zjištění četnosti a úspěšnosti vybraných individuálních herních činností útočného charakteru u hráčské funkce útočník ve fotbalu s ohledem na rozdílnou výkonnostní úroveň soutěže. Metody řešení: Pro analýzu byla zvolena metoda nepřímého pozorování pomocí videozáznamu. Analyzovány byly vybrané zápasy z 2. a 3. nejvyšší české fotbalové soutěže. Výsledky práce: Vyšší úspěšnost v herních činnostech "přihrávka" a "převzetí míče útočníka" jsme zaznamenali u hráčů v 2. nejvyšší soutěži v porovnání s hráči ve 3. nejvyšší soutěži. Naopak v herní činnosti "držení míče" a v "počtu doteků" byli jednoznačně aktivnější hráči Benešova. Zřejmě největší rozdíl jsme zaznamenali v herní činnosti "hlavičkové souboje", ve prospěch hráče z 2. ligy. Velmi nízký počet jsme zaznamenali v herní činnosti "obcházení soupeře" a to v obou soutěžích. Klíčová slova: Fotbal, útočník, individuální herní výkon, herní činnosti jednotlivce, procentuální úspěšnost, četnost, nepřímá metoda pozorování.
Nejčastěji hrané signály nahrávače s blokařem u dvou nejlepších týmů Uniqa extraligy žen v sezóně 2012/13
Pásková, Pavla ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Hrabinec, Jiří (oponent)
Tato práce je určena všem příznivcům a především trenérům volejbalu, kteří se zajímají o problematiku nahrávky ve volejbale. Práce obsahuje kapitoly o historii volejbalu, charakteristice herních činností jednotlivce, herních systémech a hře nahrávače. Praktická část se zabývá zmapováním nejčastěji hraných signálů nahrávače s blokařem u dvou nejlepších týmů žen české extraligy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Herní činnosti jednotlivce v tréninkových jednotkách Basketbalové akademie 2006.
Bambas, Martin ; Velenský, Michael (vedoucí práce) ; Kaprálek, Tomáš (oponent)
Název práce: Herní činnosti jednotlivce v tréninkových jednotkách Basketbalové akademie 2006. Cíl práce: Ucelený pohled na rozvoj individuálních herních činností jednotlivce dětí a mládeže v tréninkových jednotkách. Metody práce: Analýza literárních zdrojů a využití vlastních poznatků z trenérské praxe dětí a mládeže v Basketbalové akademii 2006 v Roudnici nad Labem. Výsledky: Práce poukazuje na problematiku rozvoje individuálních herních činností jednotlivce v basketbalovém učivu dětí a mládeže. Teoretické předpoklady korespondují s praktickými zkušenostmi při práci s dětmi v nejnižších věkových kategoriích. Zkušenosti ukazují, že je velice důležité se v počátcích tréninku u dětí a mládeže zaměřit na rozvoj individuálních činností jednotlivce, jelikož v dnešním moderním světovém basketbalu jsou herní činnosti jednotlivce v popředí zájmu teorie a didaktiky sportovní hry. Klíčová slova: Herní činnosti jednotlivce, taktika, technika, trénink.
Míra vlivu kondičních schopností na herní výkonnost hráčů fotbalu ve věku 15-16 let.
Urbanec, Matyáš ; Kokštejn, Jakub (vedoucí práce) ; Musálek, Martin (oponent)
Název: Míra vlivu kondičních schopností na herní výkonnost hráčů fotbalu ve věku 15-16 let. Cíle: Zjistit míru vlivu kondičních ukazatelů na herní výkonnost hráčů fotbalu (kategorie U17 a U16), hodnocenou na základě dotazníku pro trenéra. Současně je cílem zjistit možné rozdíly v kondičních ukazatelích mezi kategoriemi hráčů U17 a U16 a dále zjistit možné vztahy mezi jednotlivými kondičními ukazateli. Metody: Výzkumný soubor obsahoval elitní hráče kategorie U16 (15,27 ± 0,27) a U17 (16 ± 0,38) z klubu FK Dukla Praha (n = 40). V práci byly zvoleny metody výzkumu, konkrétně dotazníkové šetření a měření výkonu za pomoci testové baterie. Soubor testů pro vyhodnocení kondičních výkonů obsahoval sprint na 5 m, 10 m a 20 m, agility test 505L a 505P, K-test a test pro měření síly zakončení dominantní a nedominantní končetinou. Dotazníkové šetření určené pro hlavní trenéry kategorií v sobě zahrnoval 17 uzavřených otázek, na které bylo odpovídáno pomocí 7 bodové hodnotící škály. Výsledky: U výkonů v kondičních testech vznikl vždy alespoň v jedné kategorii věcně významný rozdíl mezi nejlépe a nejhůře hodnocenou skupinou ve sprintu na 5 metrů (g= 1,08), 10 metrů (g = 1,28), K-testu (g = 1,13) a síle zakončení nedominantní nohou (g = 1,2). Nicméně v žádném kondičním parametru nebyl zjištěn významný trend...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 47 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.