Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  předchozí11 - 13  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Asynchronní dynamometr - výkonový měnič
Vetiška, Vojtěch ; Červinka, Dalibor (oponent) ; Klíma, Bohumil (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá výkonovým měničem pro asynchronní dynamometr. Seznámíme se v ní s nároky kladenými na spínací tranzistory a budiče. Poté probereme princip a zapojení trojfázových frekvenčních měničů a aktivních usměrňovačů. Specifikujeme konkrétní podmínky parametrů pro výkonový měnič. Pro tyto podmínky budeme dimenzovat jednotlivé prvky výkonového měniče. Navrhneme schéma zapojení a vytvoříme desky plošných spojů a rozpisku součástek. Na závěr navrhneme mechanické uspořádání měniče a vytvoříme výkresovou dokumentaci.
Synchronní generátor s permanentními magnety a aktivním usměrňovačem
Michaliczek, Jan ; Cipín, Radoslav (oponent) ; Vítek, Ondřej (vedoucí práce)
Hlavním cílem diplomové práce bylo ověřit, zda dokáže daný synchronní generátor s permanentními magnety firmy JULI Motorenwerk s.r.o. při zapojení s aktivním usměrňovačem (s tranzistory MOS-FET) dosáhnout většího maximálního výkonu oproti zapojení s neřízeným šestipulsním usměrňovačem. Pro tento účel byl sestaven matematický model v programu Matlab/Simulink. Simulacemi byl zde pozorován a porovnáván hlavně vliv usměrňovačů s různými typy zátěží na jeho výstupní veličiny, hlavně sdružené napětí Us a elektrický výkon Pe. Simulace byly porovnány s případným měřením.
Trakční měniče velkých výkonů
Žižka, Pavel ; Vorel, Pavel (oponent) ; Patočka, Miroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je založena na realizaci fakultní zakázky, návrhu rekonstrukce lokomotivy a řešení problematiky s tím spojené. V této práci, je rozebráno řešení jednotlivých částí měniče a proveden jejich návrh. Ke konci práce je uvedena teorie budících obvodů výkonových tranzistorů IGBT. V současné době se stále častěji uvažuje o rekonstrukci staré technologie, než o stavbě nové. V mnoha případech se investor takto rozhoduje z finančních důvodů a také proto, že se daná rekonstrukce dá řešit často doplněním měniče. Pokud se jedná o elektrickou lokomotivu jako je tomu v tomto případě, uvažuje se o zachování napájecího transformátoru a hnací jednotky (stejnosměrného motoru). Úlohou této práce je mezi tyto dva komponenty navrhnout měnič, který bude umět odebírat kvazisinusový průběh proudu ve fázi s napětím, zajistí plné řízení pohonné jednotky a rovněž bude schopen vracet energii do sítě. Aby byly splněny tyto podmínky, musí měnič obsahovat aktivní usměrňovač pracující do stejnosměrného meziobvodu a z něj napájený snižující DC/DC pulzní měnič na jehož výstup je připojen stejnosměrný motor. Řízení výkonových tranzistoru je prováděno digitálně, pomocí DSP56F firmy MOTOROLA, přes budící obvody, které zajišťují kvalitní spínání a ochranu těchto tranzistorů. Zmíněná problematika spojena s návrhem výkonového měniče je studována v následujícím textu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   předchozí11 - 13  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.