Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 116 záznamů.  začátekpředchozí107 - 116  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Příprava dítěte na vstup do ZŠ.
DOSKOČILOVÁ, Hana
Bakalářská práce se zabývá všestrannou přípravou dítěte předškolního věku před vstupem do základní školy. V práci je popsána organizace a úkoly předškolního vzdělávání. Je zde zmíněno "Desatero pro rodiče dětí předškolního věku" sestavené skupinou odborníků na předškolní vzdělávání. Jsou zde vysvětleny pojmy školní zralost a školní připravenost. V praktické části práce je použita baterie testů školní zralosti "Předcházíme poruchám učení" a cílem je zjištění, jakých pokroků bude dosaženo u diagnostikovaných dětí procvičováním oslabených oblastí.
Příprava předškolního dítěte na zahájení školní docházky
DRAŽANOVÁ, Judita
Bakalářská práce se skládá z teoretické části, která popisuje vývojové období předškolního dítěte mezi pátým a sedmým rokem a zabývá se problematikou školní zralosti, přípravou předškolního dítěte na vstup do školy a oblastmi, které jsou pro úspěch ve škole klíčové. Praktická část testuje dovednosti a obecné znalosti konkrétního výzkumného vzorku dětí z mateřské školy a navrhuje praktická cvičení a možnosti, jak tyto děti rozvíjet.
Problémové oblasti školní zralosti při zápise a po nástupu do školy
VESELÁ, Lenka
Cílem práce je odhalit problémové oblasti školní zralosti dětí v době školního zápisu a po nástupu do školy, zjistit, které z nich přetrvávají a na které je tedy nutné se zaměřit v přípravě na školu i při samotném zápise do školy. Teoretická část je věnována vymezení základních pojmů, jako je školní zralost a její složky, školní připravenost, školní úspěšnost, školní nezralost a její příčiny. Dále jsou popsány možnosti diagnostiky školní zralosti dětí pro školní docházku, současný stav problematiky školní zralosti dětí a nejčastější důvody odkladů školní docházky. Praktická část přináší výsledky smíšeného výzkumu, ve kterém byla zjišťována úspěšnost dětí v jednotlivých činnostech během školního zápisu, a jež byly následně srovnávány s výpověďmi učitelek prvních tříd o schopnostech a dovednostech těchto dětí na počátku školní docházky. Na základě výsledků výzkumného šetření je stanoveno doporučení pro prověřování způsobilosti dítěte pro školní docházku při školních zápisech a návrhy pro podporu problémových oblastí školní zralosti.
Příprava předškolních dětí na vstup do školy. (srovnání běžné MŠ a MŠ s prvky Montessori pedagogiky)
MORAVOVÁ, Vendula
V teoretické části bakalářské práce vysvětluji pojmy související se vstupem dětí na základní školu - školní zralost a školní připravenost. Popisuji prostředí, přístup pedagogů a metody práce v běžné mateřské škole a v mateřské škole s prvky Montessori pedagogiky. Dotazníkovým výzkumem v praktické části zjišťuji, jakým způsobem jsou naplňovány předpoklady pro přechod dětí na základní školu u dětí z běžné mateřské školy a mateřské školy s prvky Montessori pedagogiky.
Školní připravenost dětí z mateřské školy alternativního typu (Marie Montessori)
KERHARTOVÁ, Lucie
Bakalářská práce je zaměřena na porovnání školní připravenosti dětí z klasické mateřské školy a mateřské školy typu Montessori. Teoretická část se proto věnuje osobnosti Marie Montessori a jejím pedagogickým principům a názorům. Dále se práce věnuje didaktickým pomůckám, které jsou při Montessori výuce využívány. Praktická část si poté všímá porovnání připravenosti dětí z klasické a Montessori školky na školní docházku z pohledu rodičů a učitelů. Využity jsou výukové materiály a pomůcky, které děti ve výuce používají. Dalším ukazatelem by měly být strukturované rozhovory, dotazníky a názory pedagogů.
Školní zralost a vývoj řeči
KARASOVÁ, Magdaléna
V mé bakalářské práci se zabývám školní zralostí, jednotlivými složkami školní zralosti a problematikou vývoje řeči. V jedné z kapitol charakterizuji poruchy a vady řeči a zmiňuji, jaké řečové schopnosti a dovednosti by mělo mít dítě předškolního věku. V praktické části zjišťuji, zda má myšlení u dítěte vliv na vývoj řeči. Výzkum je proveden pomocí tří testů, které jsou následně vyhodnoceny.
Postoj rodičů k odložené školní docházce dítěte.
BÍLÁ, Martina
Práce se zaměřuje na postoj rodičů k odložené školní docházce dítěte. V teoretické části se autorka zabývá pojmy školní zralost, školní připravenost, školní nezralost a problematikou odkladu školní docházky. V praktické části jsou popsány diagnostické metody posuzování školní zralosti, které používá Pedagogicko-psychologická poradna v Českých Budějovicích (PPP). Dále je popsána komunikace pracovníka PPP s dítětem a s rodiči. Na základě dostupných informací o rodičích, které má PPP k dispozici, jsou analyzovány typy rodičů podle přístupu k odložené školní docházce dítěte.
Problémy školní zralosti.
HRUBÁ, Štěpánka
Bakalářská práce s názvem Problémy školní zralosti se zabývá problematikou ve vývoji dítěte předškolního věku. V teoretické části přináší bakalářská práce informace o současných pohledech na problematiku školní zralosti z hlediska psychologického, pedagogického a sociálního. Práce charakterizuje motorický, kognitivní, percepční, emoční a sociální vývoj dítěte předškolního věku. Setkáváme se s pojmy školní zralost, školní připravenost, školní nezralost, odklad školní docházky. Praktická část zachycuje výsledky šetření na zvoleném vzorku dětí, které jsou zpracovány v tabulkách. Využívá testy školní zralosti. Jejím obsahem jsou případové studie dětí s odkladem školní docházky.
Dítě s odkladem školní docházky
VODÁKOVÁ, Martina
VODÁKOVÁ, Martina. Dítě s odkladem školní docházky. České Budějovice: Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, 2010. 61 s. Bakalářská práce. Bakalářská práce"Dítě s odkladem školní docházky" pojednává o problematice odkladů školní docházky dětí předškolního věku. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou část a praktickou část. Teoretická část je dále členěna do pěti kapitol, ve kterých je definováno předškolní období a vývoj dítěte v oblastech somatického, motorického a kognitivního vývoje. Taktéž je tato část zaměřena na vývoj kresby, řeči a emočního prožívání dítěte předškolního věku, včetně jeho socializace. Současně jsou zde definovány pojmy školní zralost, školní připravenost a školní nezralost. Teoretickou část uzavírá kapitola týkající se odkladu školní docházky dítěte předškolního věku. Praktická část vychází z výsledků získaných prostřednictvím testu prediktivní baterie čtení, dotazníkového šetření a vlastního diagnostického šetření. Dále analýzou statistických dat v rámci Moravských Budějovic je vyhodnocen nejčastější měsíc narození dětí s odkladem školní docházky, počet odkladů a poměr chlapců a dívek s odkladem za posledních šest let. Tyto výsledky jsou porovnány s odklady školní docházky v kraji Vysočina a v České republice.
Významné faktory pro rozvoj dětí v mladším školním věku
CHMELOVÁ, Pavla
Bakalářská práce charakterizuje významné faktory při rozvoji dětí v mladším školním věku a zabývá se tím, co nejvíce děti v tomto věku ovlivňuje. Teoretická část se zabývá socializací dítěte školního věku, rozvojem kognitivních procesů a sociální vývoj u těchto dětí. Práce pokračuje kapitolou citového vývoje, významem zájmů dítěte a následuje důležitý faktor pro rozvoj dítěte, jimž je rodina. Poslední část práce obsahuje teoretické poznatky o vlivu médií na děti školního věku a vlivy v současné životní situaci rodin. Praktická část je věnována sekundární analýze dat z výzkumů, kde se orientuje na tři témata: Charakteristika vztahů dětí k penězům, na vztah rodičů a dětí k televizi a internetu a na přístup rodičů k dnešní škole. Zde je též zahrnuta diskuze, týkající se porovnání poznatků teoretické a praktické části , vyplývající z vybraných výzkumů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 116 záznamů.   začátekpředchozí107 - 116  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.