Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 112 záznamů.  začátekpředchozí103 - 112  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
MOŽNOSTI ROZVOJE OSOBNOSTI KLIENTŮ VE STACIONÁŘI ÚSMĚV PRO MENTÁLNĚ A KOMBINOVANĚ POSTIŽENÉ
DVOŘÁKOVÁ, Veronika
Péče o jedince s mentálním a kombinovaným postižením je natolik zatěžující, že je často nutné umístit jedince do denních center. Klient denně absolvuje všechny terapie se současným vzdělávání sociálními zkušenostmi, nabídkou zájmových a klubových aktivit. Cílem mé práce bylo zjistit, které činnosti nejvíce napomáhají klientům stacionáře Úsměv pro mentálně a kombinovaně postižené osoby v Třebíčí v rozvoji osobnosti, motorických schopnostech, začleňování do společnosti, činnosti vedoucí k udržení a rozvoji rozumových dovedností a schopností atd. Po seznámení s problematikou jsem se rozhodla pro kvalitativní výzkum. Jako základní metody jsem zvolila nezúčastněné pozorování, nestandardizovaný rozhovor a obsahovou analýzu dat zdravotnických a psychologických dokumentů. Hlavním úkolem bylo získat základní informace o zkoumaných jedincích ve vztahu k jejich rozvoji závislém na působení stacionáře. Rozhovory byly vedeny se zkoumanými jedinci, pracovníky, rodiči jedinců a vyhodnoceny za každou skupinu. Cílový soubor tvořilo celkem 5 jedinců stacionáře Úsměv pro mentálně a kombinovaně postižené klienty starší 15 let v Třebíčí s DMO. Na základě poznatků jsem vytvořila hypotézu: {\clqq}Každodenní, systematická a pravidelná návštěva klienta stacionáře a využívání všech činností, které nabízí, napomáhají v rozvoji osobnosti, integraci do společnosti, soběstačnosti, rozvoji jemné a hrubé motoriky u klientů s mentálním a kombinovaným postižením a to především s DMO.`` Výsledky mého výzkumu potvrdily, že neexistuje jedna konkrétní činnost, která by nejvíce napomáhala v rozvoji osobnosti klienta, ale že klientům pomáhá komplex všech činnosti poskytovaných stacionářem a pravidelný kontakt lidmi mimo domácí prostřední napomáhá v jejich začlenění do společnosti. Z výzkumu vyplynula potřebnost dlouhodobého plánování rozvoje osobnosti jednotlivých klientů a vedení podrobné dokumentace o rozvoji jejich schopností a dovedností.
Využití snoezelenu jako multismyslové stimulace u dětí s těžkým kombinovaným postižením
RICHTROVÁ, Lucie
Snoezelen je terapeutická metoda založená na komplexním zapojení smyslů. Cílovou skupinou jsou především osoby s těžkým kombinovaným postižením, a to v celém věkovém spektru počínaje novorozenci a konče seniory. Snoezelen se provádí ve specificky upravené místnosti, která jedinci nabízí příjemné prostředí a smyslové podněty, jež ho stimulují. Terapeut zde plní funkci průvodce, jedinec si určuje sám, jak volný čas ve snoezelenu naplní. Smyslem bakalářské práce bylo zjistit možnosti uplatnění snoezelenu u dětí s těžkým kombinovaným postižením. Konkrétním cílem bylo vytvoření individuálních plánů pro využití snoezelenu se zaměřením na rozvoj koncentrace pozornosti a komunikačních schopností. Teoretická část práce proto vedle definování základních pojmů, podrobné charakteristiky snoezelenu a přehledu podpůrných metod obsahuje vymezení obecných podmínek, principů a zásad využití snoezelenu jako terapeutické metody. Tyto poznatky byly poté aplikovány v praktické části bakalářské práce. Vzhledem k charakteristice cílové skupiny a individuálním specifikům terapeutické práce byly pro ověření teoretických výstupů použity kazuistiky. Pro sběr dat byla využita kombinace zúčastněného pozorování a analýzy dokumentů. Jako vzorek byly vybrány tři děti s těžkým kombinovaným postižením. Všichni probandi prošli dvouměsíční terapií ve specifickém prostředí upraveném podle zásad snoezelenu. Místnost splňovala předpoklady pro rozvoj koncentrace pozornosti a komunikačních schopností. Děti však tuto možnost během dvouměsíčního terapeutického působení nevyužily. U všech byl zaznamenán pouze relaxační efekt snoezelenu, v jednom případě pak byl zjištěn posun v interakci s prostředím, kdy dítě samo aktivně ovlivňovalo prvky snoezelenu. Z výsledků vyplynulo, že příčinami nenaplnění stanovených cílů byly patrně krátká doba a malá četnost terapeutického působení s ohledem na charakter a stupeň postižení probandů. Bakalářská práce může sloužit jako informační materiál pro osoby či zařízení, které se o využití snoezelenu zajímají a chtěly by multisenzorickou místnost v praxi využívat.
Hipoterapie jako součást ucelené rehabilitace u dětí s kombinovaným postižením
HONNER, Petr
Hipoterapie je metoda fyzioterapie, při které dochází k přenosu pravidelného trojrozměrného pohybu koňského hřbetu v kroku na klienta v různých polohách. Tento ničím nenahraditelný pohyb stimuluje posturální reflexy, koordinaci, rovnovážné rekace, proprioceptivní senzomotorickou stimulaci, nácvik a upevňování fyziologických pohybových vzorů. Vznikající impulsy se přenášejí z koně na klienta do jeho bederní části páteře přes pánev. Protože člověk na koni sedí a tím nezatěžuje nohy, odpovědí jezdce na pohyby koňského hřbetu je specifický pohybový vzor pro trup a pánev při chůzi. Tento prvek hipoterapie nemůže být nahrazen žádnou jinou rehabilitační metodou. Provádí se v neklinickém prostředí a nabízí klientovi komunikaci s koněm, vycházky do terénu, kde by se jinak nemohl vydat pro svoji disabilitu. Děti a dospělí jsou součástí aktivity, o které mohou hovořit se svými přáteli. Kůň a prostředí kolem něho pomáhá léčit jak tělo, tak i duši. V teoretické části mé bakalářské práce se věnuji vymezení hipoterapie v rámci ucelené rehabilitace osob s různým typem postižení. Zaměřuji se hlavně na problematiku jedinců postižených spinální muskulární atrofií a hereditární senzomotorickou polyneuropatií. Cílem bakalářské práce je popsat vliv hipoterapie u dětí s různým typem postižení. Ve výzkumu se zabývám především využitím této metody v praxi. V rámci kvalitativních technik sběru dat jsem použil tyto: anamnéza, pozorování, sekundární analýza dat a fotodokumentace. Výsledky působení hipoterapie prokazují pozitivní vliv na oba sledované klienty, kteří navštěvují centrum pro rehabilitaci osob se zdravotním postižením ARPIDA. Výzkum byl realizován u klientů se spinální muskulární atrofií III. typu a hereditární senzomotorickou polyneuropatií. Kazuistiky obou zmiňovaných klientů popisují průběh a výsledky terapie.
Canisterapie u dětí s kombinovaným postižením
MACEČKOVÁ, Martina
Má bakalářská práce pojednává o canisterapii u dětí s kombinovaným postižením. První část z teorie se zaměřuje na vymezení pojmu canisterapie, na její vývoj v České Republice, její metody, formy, fáze, cíle a problémy. Rovněž zde věnuji pozornost vybraným canisterapeutickým organizacím. Druhá část mé práce blíže popisuje canisterapii u dětí s kombinovaným postižením. Pozornost je zde také věnována canisterapeutickému psovi. V praktické části je uvedena charakteristika zařízení, kde se věnují právě těmto dětem. Cílem mé práce bylo zjistit efekt canisterapie u dětí s kombinovaným postižením. Výsledky jsou zaznamenány formou kazuistik a jejich vyhodnocení je popsáno v následné diskuzi.
Specifika ošetřovatelské péče u klientů v Domově pro osoby se zdravotním postižením Zběšičky
LHOTECKÁ, Markéta
V Domově pro osoby se zdravotním postižením Zběšičky jsou klienti s kombinovaným postižením, kteří vyžadují specifickou ošetřovatelskou péči. Ošetřovatelská činnost je zaměřená na uspokojování potřeb klientů. Posláním Domova pro osoby se zdravotním postižením Zběšičky je vytvořit pro uživatele domov jako důstojnou náhradu za domácí prostředí a umožnit jim co nejvíce se přiblížit běžnému způsobu života. Snahou Domova je rozvoj soběstačnosti klientů v životních úkonech s přihlédnutím k jejich individuálním možnostem a schopnostem. Cílem výzkumu je zjistit úroveň ošetřovatelské péče v Domově a analyzovat ošetřovatelskou péči poskytovanou klientům Domova. Na základě výsledků výzkumu můžeme poukázat na případné nedostatky v ošetřovatelské péči a práce sester může být zefektivněna. Provedený výzkum je výzkumem kvalitativním. V rámci výzkumu byla použita technika pozorování, rozhovoru a analýzy dokumentů. Během přímého zúčastněného pozorování bylo sledováno uspokojování potřeb klientů a byla provedena analýza zdravotnické dokumentace. Výzkumný soubor 1 tvořili čtyři náhodně vybraní klienti Domova pro osoby se zdravotním postižením, kteří mají kombinované postižení. Polostandardizované rozhovory byly vedeny se všemi sestrami Domova pro osoby se zdravotním postižením, které tvořily výzkumný soubor 2 (sedm sester). Z výsledků pozorování a analýzy zdravotnické dokumentace vyplývá, že sestry potřeby klientů v rámci jejich možností uspokojují. Pokud je potřeba uspokojena pouze částečně, je důvodem vážné postižení klienta, které se sestry snaží maximálně kompenzovat. Během pozorování byly stanoveny specifika ošetřovatelské péče, mezi které patří především uspokojování potřeb v oblasti aktivity a odpočinku. Sestry se účastní rehabilitačních a aktivizačních činností. Dalším specifikem je aplikace bazální stimulace, která výrazně zlepšuje uspokojování potřeb v oblasti komunikace a také vnímání a poznávání. V uspokojování potřeb v oblasti hygieny, vylučování a výživy je péče obdobná jako u imobilizovaných pacientů v jiných zdravotnických zařízeních. Rozhovory se sestrami byly směřovány na dodržování zdravotně sociálních standardů Domova pro osoby se zdravotním postižením. Péče poskytovaná v Domově je péčí komunitní, proto i tyto standardy odpovídají principům komunitní péče. Mezi tyto principy patří komplexnost, akceptování lidských práv, obnova zdraví ve společnosti, kontinuální vzdělávání, standardizace postupu. Na základě výzkumu byla stanovena Hypotéza 1: ošetřovatelská péče poskytovaná klientům s kombinovaným postižením odpovídá zdravotně sociálním standardům Domova pro osoby se zdravotním postižením Zběšičky. Nedostatky byly zjištěny v dodržování principu komplexnosti. V ošetřovatelském procesu chybí ošetřovatelská diagnostika. Cíle práce byly splněny. Výsledky získané výzkumem budou poskytnuty Domovu pro osoby se zdravotním postižením Zběšičky a mohou být použity ke zlepšení ošetřovatelské péče. Vhodným řešením by bylo, uspořádání školení pro sestry na téma ošetřovatelský proces.
Možnosti návazných sociálních služeb pro uživatele s kombinovaným postižením starší 18 let z Českých Budějovic a okolí
NOVÁK, Jaromír
Cílem této diplomové práce bylo zmapovat současnou nabídku sociálních služeb pro uživatele s kombinovaným postižením starší 18 let z Českých Budějovic a okolí a také zjistit zájem o jednotlivé typy sociálních služeb z pohledu zákonných zástupců. Teoretická část práce se zabývá pojmem kombinované postižení a jeho základním rozdělením. Dále se podrobněji věnuje sociálním službám, které jsou určeny pro klienty s kombinovaným postižením starší 18 let. Součástí teoretické části práce je rovněž přehled organizací, poskytujících v současné době sociální služby pro tuto cílovou skupinu, v Českých Budějovicích a okolí. Závěr teoretické části je věnován komunitnímu plánování, jeho historii a současnosti v rámci jižních Čech i přímo ve městě České Budějovice. Praktická část práce je zpracována metodou kvantitativního výzkumu, konkrétně formou anonymního dotazníkového šetření a poskytuje komplexní informace o tom, jaké sociální služby zákonní zástupci uživatelů s kombinovaným postižením starších 18 let z Českých Budějovic v současné době využívají, o jaké by měli v budoucnu zájem a jak by si jejich poskytování představovali. Tato část shrnuje rovněž informace o tom, jak se zákonní zástupci uživatelů s kombinovaným postižením starších 18 let participují na vzniku nových sociálních služeb a mapuje jejich povědomí o komunitním plánování. Závěry diplomové práce mohou sloužit jako zpětná vazba pro organizace poskytující sociální služby pro uživatele s kombinovaným postižením starší 18 let. Dále by mohly být využity jako podklad pro komunitní plán a pomoci k rozšíření nabídky poskytovaných sociálních služeb v Českých Budějovicích.
Vliv kombinovaného postižení dětí v péči centra ARPIDA na životní styl jejich rodin.
ČÍŽKOVÁ, Zdeňka
Diplomová práce se zabývá problematikou péče o dítě s kombinovaným postižením v rodině. Zjišťovala jsem, jak je ovlivněn životní styl rodin, které pečují o dítě s kombinovaným postižením. Dílčím úkolem bylo zmapovat tuto problematiku v rodinách, které pečují o dítě s kombinovaným postižením, jež je klientem nestátního neziskového zařízení, centra ARPIDA, o.s. v Českých Budějovicích. V diplomové práci jsem použila metod kvalitativního výzkumu. Zvolenou technikou je polostandardizovaný rozhovor s rodiči a sourozenci dětí s kombinovaným postižením v péči centra ARPIDA, o.s. Jako doplňující technika byla použita obsahová analýza dat z osobní dokumentace klientů centra ARPIDA, o.s. Na základě těchto materiálů jsem vytvořila pět kazuistik klientů s kombinovaným postižením. V teoretické části práce popisuji důležité pojmy a situace, které mají vztah k této problematice. Zvláštní pozornost pak věnuji jednotlivým prostředkům uceleného systému rehabilitace, které nabízí rodině pečující o dítě se zdravotním postižením komplexní interdisciplinární péči. V praktické části práce analyzuji rozhovory s rodiči dětí s kombinovaným postižením. Zjišťovala jsem zejména jejich názory na změny, které jim nastaly v souvislosti s narozením a péčí o dítě s postižením. Rozhovory jsem také vedla se zdravými sourozenci postižených dětí. Díky těmito rozhovorům jsem získala zajímavé náhledy na tuto problematiku ze strany dalších členů rodiny. V závěru práce konstatuji, že rodiče i sourozenci dětí s kombinovaným postižením jsou narozením postiženého dítěte ve svém životním stylu zásadním způsobem ovlivněni. Rodiče ztrácejí často možnost profesně se realizovat a mnohdy se to negativně odrazí i na jejich zdravotním stavu. Ze strany státu se cítí být za svou nelehkou péči o dítě s kombinovaným postižením nedostatečně doceněni. Zdraví sourozenci se díky této skutečnosti stávají vyzrálejšími a vnímavějšími jedinci, kteří si uvědomují rozhodující životní hodnoty. Na podkladě výzkumné části práce jsem v závěru definovala tři hypotézy. Hypotéza č.1.: Rodiče jsou dlouholetou péčí o dítě s kombinovaným postižením ve svém zdravotním stavu negativně ovlivněni. Hypotéza č.2.: Nejdůležitější vlastností při péči o dítě s postižením je trpělivost. Hypotéza č.3.: Nestátní neziskové organizace jsou významným zdrojem podpory pro rodinu s dítětem s postižením v jeho přirozeném prostředí. Diplomovou prací bych chtěla poukázat na význam a nezastupitelnost rodin, které pečují o dítě s kombinovaným postižením. Práce může sloužit odborníkům a studentům, kteří se této problematice věnují, ale také rodičům dětí s kombinovaným postižením jako jejich zpětná vazba.
Integrace dospělých lidí s kombinovaným postižením do společnosti
KREJSOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývala integrací dospělých lidí s kombinovaným postižením do společnosti. Toto téma si vybrala na základě zájmu o lidi s kombinovaným postižením či jiným postižením.
Integrace dětí s kombinovaným postižením
VRÁBLIKOVÁ, Andrea
Cílem mé práce "Integrace dětí s kombinovaným postižením" bylo zjistit, s jakými problémy se potýkají rodiče dětí s kombinovaným postižením v rámci školské integrace, tedy zejména do základních škol v Karlovarském kraji. Dále jsem se zaměřila na učitele, kteří mají tyto děti integrovány ve své třídě. Při zpracování výzkumu jsem použila jako základní metody dotazování a analýzu dokumentů.U metody dotazování jsem zvolila techniku rozhovoru. Při sběru dat pomocí analýzy dokumentů jsem využívala techniku sekundární analýzy dat. Z výzkumu vyplynulo mnoho hypotéz. Práce by měla posloužit jako cenný zdroj informací o této dnes velmi diskutované problematice.
Aplikace mediálních prostředků při práci s dětmi s postižením ve středisku rané péče
KOUBOVÁ, Petra
Práce se zabývá péčí o děti se zrakovým postižením ve středischích rané péče. Teoretická část charakterizuje děti se zrakovým postižením, poskytuje přehled o nejčastěji vyskytujících se vadách ve středisku rané péče. Dává nahlednout, jak funguje středisko rané péče. Práce se snaží nastínit používanou metodologii. Je zde i profil činnosti střediska. V teoretické části je obsažena kapitola o rodinách dětí s postižením. Praktická část obsahuje případovou studii,kde je kazuistika klienta Střediska rané péče v Českých Budějovicích. Je zde popsána metoda, která využívá speciální pomůcku Little Room.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 112 záznamů.   začátekpředchozí103 - 112  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.