Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 113 záznamů.  začátekpředchozí101 - 110další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.04 vteřin. 
Téma komunizmu ve vzdělávacím programu současné školy
JUKLOVÁ, Tereza
Diplomová práce - Téma komunizmu ve vzdělávacím programu současné školy - se zabývá jednak vytyčením základních pojmů jako je ideologie, totalitarizmus, socializmus, komunizmus, nacizmus nebo autoritarizmus. Jednotlivé termíny charakterizuje na základě odborné literatury a podává o nich základní informace. Zároveň se zabývá samotným tématem ruské revoluce a jejího dopadu na rozvoj komunizmu v Evropě. Dále jsou v práci poskytnuty doklady o tom, jakým způsobem je téma komunizmu v hodinách občanské výchovy v současné době na základních školách probíráno. Ačkoliv jsou k dispozici i moderní učebnice občanské výchovy vydané v posledních letech, téma komunizmu se v nich objevuje jen místy. Co se týče internetových stránek, které lze využít pro zpracování tohoto tématu, nabízí se stránky Rámcově vzdělávacího programu nebo program Jeden svět na školách. Ty však poskytují materiály a je pouze na vyučujícím, jakým způsobem s nimi bude v hodinách občanské výchovy při probírání tohoto tématu pracovat. Praktickou část práce tvoří samotný výukový program, který je rozpracován podle jednotlivých hodin. V závěru práce jsou k němu připojeny nezbytné přílohy. Na základě aplikace programu v praxi bylo zjištěno, že žáci v daném výukovém programu pochopili základní informace a ocenili i práci s moderní technikou během výuky. Zároveň bylo prokázáno, že program je úspěšně realizovatelný v praxi.
Integrovaný záchranný systém (e-learningový program)
ŠIMKOVÁ, Lucie
Integrovaný záchranný systém (výukový program) V legislativě České republiky existuje řada zákonů, vyhlášek, nařízení a dalších právních norem, které popisují funkci integrovaného záchranného systému. Právní podklady k této problematice znesnadňují výuku začínajících studentů vzhledem ke svému obsáhlému rozsahu a odkazování v rámci těchto předpisů. Zároveň dochází k rozvoji technických prostředků, jež umožňují modernizovat výuku, a tudíž je možné vytvářet např. e-learningové programy. Ty pak zkvalitňují a doplňují didaktické pomůcky sloužící pro usnadnění výuky a podporu studia studentů. Tato práce vytváří základ pro takový výukový program. Zabývá se hlavními informacemi z oblasti integrovaného záchranného systému, jeho základními a ostatními složkami, operačními a informačními středisky integrovaného záchranného systému, veřejnou správou, koordinací v rámci integrovaného záchranného systému a činností právnických a fyzických osob v této oblasti a dalšími opatřeními. Tyto vybrané informace získané prostřednictvím sběru dat budou prostřednictvím e-learningového prostředí Moodle poskytnuty studentům pro začátek jejich studia a tím usnadní jejich orientaci v tomto prostředí. Spolu s těmito informacemi bude uveřejněn seznam právních předpisů ? zákonů, vyhlášek, norem ? týkajících se bezprostředně oblasti integrovaného záchranného systému. Vzhledem k tomu, že program bude sloužit především pro samostudium, bude každá kapitola obsahovat kontrolní otázky a na závěr budou mít studenti možnost vyplnit test a tím ověřit své znalosti.
Návrh výukového programu o problematice šumavských smrčin
BLAŽKOVÁ, Miluše
Bakalářská práce je zaměřena na návrh výukového programu o problematice šumavských smrčin. Kvůli zvýšení použitelnosti je program proveditelný nejen v šumavské smrčině, ale i v běžném smrkovém hospodářském lese. Program je určený zejména pro žáky základních škol. Součástí práce je podrobný popis úkolů a aktivit, vyhotovení pracovních listů s poznámkami a návrhy pro lektory. Aktivity jsou koncipovány nejčastěji tak, aby u dětí proběhl přímý kontakt s přírodou. Jsou zde přítomny prvky badatelsky orientovaného vyučování, dále je použitá didaktická hra a skupinová výuka. Část výukového programu byla ověřena v praxi a na základě toho proběhla korekce.
Aromatické látky v koření
SVOBODOVÁ, Hana
Cílem diplomové práce bylo vytvořit výukový program na principech badatelsky orientovaného vyučování na téma ,,Aromatické látky v koření?, program použít ve  výuce a ověřit úroveň žákovských znalostí získaných absolvovanou výukou. Výukový program byl aplikován u dvou skupin respondentů, z nichž jedna absolvovala výuku formou badatelsky orientovaného vyučování s využitím vytvořeného pracovního listu a druhá skupina formou frontální výuky. U těchto skupin byl proveden srovnávací průzkum formou didaktického testu. Statisticky průkazný rozdíl zjištěných výsledků byl ověřován Studentovým t-testem na hladině významnosti 0,05. V rámci statistického zhodnocení výsledků obou testovaných skupin byl zjišťován vliv badatelsky orientovaného vyučování na úroveň žákovských poznatků.
Výukový program Obecná botanika na školní zahradě
KOVÁŘÍK, Jindřich
Diplomová práce navrhuje výukový program obecná botanika na školní zahradě. Na základě literárního rozboru Rámcových vzdělávacích programů, Školních vzdělávacích plánů, středoškolských učebnic biologie, posouzení a zhodnocení školní zahrady Střední zemědělské a potravinářské školy, Klatovy vytváří sérii více než 85 otázek a úkolů a doplňkové pracovní listy pro žáky, sestavené přímo pro vzdělávací činnosti v zahradě. Využita je nejčastěji metoda přímého studia přírody. Ověření výukového programu v praxi proběhlo v letech 2010 až 2012 se žáky výše uvedené střední školy.
Interaktivní výuka pozičních soustav na ZŠ
DVOROŽŇÁK, Marek
Tato diplomová práce se zabývá výukou pozičních soustav na základní škole pomocí vytvořené počítačové aplikace. V teoretické části této práce je, mimo jiné, rozebráno několik důvodů, proč je vhodné vyučovat i nedesítkové soustavy. Hlavní část diplomové práce se zabývá vytvořenou počítačovou aplikací, která obsahuje interaktivní výuku dvojkové soustavy a vytvořeným počítačovým modelem počítadla. Tyto aplikace jsou přístupné i z internetu. Výsledky experimentálního vyučování, které proběhlo na dvou základních školách, jsou v této diplomové práci rovněž obsaženy.
Stezka v ZOO Ohrada - pracovní listy pro žáky 2. stupně
KOLÁŘOVÁ, Marie
V diplomové práci se zaměřuji na vzdělávací aktivity českých zoologických zahrad, návrh samoobslužných listů pro ZOO Ohrada, ověření a evaluaci těchto pracovních listů. Evaluaci jsem prováděla sérií tří testů (pretest a dva posttesty) s experimentální skupinou žáků (kteří absolvovali vzdělávací aktivitu v zoo) a s kontrolní skupinou žáků (psali pouze testy). Praktickým výstupem práce jsou vypracované pracovní listy pro Zoo Ohrada na téma ?Naše Fauna?, určené pro žáky 2. stupně základní školy. Výsledkem evaluační části je potvrzení hypotézy, že vzdělávací aktivity v prostředí zoo mají kladný a trvalý vliv na vědomosti žáků, a to bez ohledu na to, zda mají dobrý či špatný školní prospěch.
Projekt podpory veřejného mínění o rysovi ostrovidovi (Lynx lynx) u dětí a mládeže v regionu Prachaticko
ŠVERÁKOVÁ, Barbora
Rys ostrovid (Lynx lynx) je zařazen v ?Červené knize? IUCN. Na začátku 19. století byl v České republice vyhuben, díky reintrodukci se od roku 1980 v České republice zase vyskytuje. Je to jediná divoce žijící kočkovitá šelma u nás. Populace rysa ztratila svůj rozšiřující trend a hlavně kvůli pytláctví se počet kusů stále zmenšuje. Jako prevence proti pytláctví byl vytvořen projekt ?Podpora veřejného mínění o rysovi ostrovidovi u dětí a mládeže v regionu Prachaticko?. Zúčastnilo se ho přes 275 dětí a studentů. Výukovým programem v předmětech přírodopisu (biologie), výtvarné výchovy a tělesné výchovy získala mládež nové informace a vytvořila si svůj vlastní úsudek o rysu ostrovidu jako o šelmě, která odjakživa byla součástí šumavské přírody.
MULTIMEDIÁLNÍ VÝUKOVÝ PROGRAM PRO VÝUKU EVROPY NA 1. STUPNI ZŠ
VOKOUNOVÁ, Martina
Tato diplomová práce nese název Multimediální výukový program na 1. stupni ZŠ. Tento program je určen pro výuku vlastivědy v 5. ročníku a zaměřuje se na okolní státy České republiky. Diplomová práce byla vytvořena v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem, dále potom Školním vzdělávacím programem a Ročním tématickým plánem Základní školy Grunwaldova v Českých Budějovicích, kde byl program následně použit a prezentován dětem. Část Geografická charakteristika území je rozdělena do čtyř celků, jenž jsou věnovány konkrétním státům a obsahují podkapitoly jako Poloha, Geografická charakteristika a Socio-ekonomická charakteristika. Součástí diplomové práce je také multimediální program. Každý stát v tomto programu je prezentován jednou osobností pocházející z daného státu. Výukový program obsahuje také interaktivní úkoly, které napomáhají k lepšímu zapamatování nových informací a hravou formou také zjišťují množství memorované látky. Výukový program je možné použít s tabulí Smart Board, ale i na samostatných počítačích.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 113 záznamů.   začátekpředchozí101 - 110další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.