Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Čistička odpadních vod
Stará, Anna ; Šiška, Radek (oponent) ; Strnad, Jiří (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je posouzení navržené čističky odpadních vod. Práce se zabývá návrhem vyztužení nádrže. Průměr nádrže je 17,8m a hloubka je 6,2m.
Pravděpodobnostní analýza zatížitelnosti železobetonového mostu z nosníků I-73
Nezval, Michal ; Šomodíková, Martina (oponent) ; Lehký, David (vedoucí práce)
Většina starších mostů na dálnicích a pozemních komunikací v České republice a ve světě byly navrženy dle předpisů lišících se od dnes platných norem. Zatížitelnost, klíčovou vlastnost mostů, je možné podle současných norem stanovit několika způsoby. V předložené diplomové práci je porovnávána nelineární analýza metodou konečných prvků s využitím deterministických metod a plně pravděpodobnostního přístupu. Analýza je provedena pro nosník I-73. Pro předpověď únosnosti po zbytek životnosti mostu je uvažován také vliv degradace betonu s případnou navazující korozí výztuže.
Diagnostika vybrané mostní konstrukce
Jedlička, Lukáš ; Láník, Jaromír (oponent) ; Žítt, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá stavebně technickým průzkumem mostu ev. č. 43-011 za obcí Česká u Brna. Součástí práce je literární rešerše pojednávající o systému hospodaření a kontroly mostů na pozemních komunikacích, o prefabrikovaných konstrukcích z nosníků typu DS-C a o metodách diagnostického průzkumu. Praktická část obsahuje provedení stavebního průzkumu a mostní prohlídky in situ, laboratorní vyhodnocení a porovnání výsledků, přepočet zatížitelnosti a návrh případných stavebně technických opatření.
Bezpečnost dopravního letounu při poškození draku teroristickým útokem
Lošťák, Miroslav ; Salga, Jaroslav (oponent) ; Kusák,, Jan (oponent) ; Petrásek, Miloslav (vedoucí práce)
Teroristické útoky znamenají dnes velké nebezpečí pro civilní dopravní letouny. V této práci jsou analyzovány možné způsoby útoků a je vybrán nejnebezpečnější. Jedná se o teroristický útok z vnějšku letounu za použití tříštivé bojové hlavice rakety. Tato bojová hlavice působí poškození draku letounu rojem střepin vzniklých při výbuchu. Je definován způsob určení zasažené plochy letounu za použití analytické geometrie. Analytickými rovnicemi jsou popsány geometrie rozptylu střepin a geometrie letounu. Následně je analyzován rozsah poškození draku střepinami. Byl proveden střelecký experiment, při kterém byl vyztužený potahový panel ostřelován jednotlivými střepinami. Vzorek pro experiment byl vyroben podle reálných konstrukcí dopravních letounů. Při tomto experimentu se zjistilo, že poškozeny jsou jen přímo zasažené prvky konstrukce. Data získaná při experimentu byla použita pro tvorbu a odladění modelu vytvořeného pro simulaci metodou konečných prvků. Tento model slouží pro výpočet poškození numericky. Dále je řešena změna únosnosti konstrukce. Je definován vliv rozsahu poškození na únosnost prvku i celé konstrukce. Důsledky poškození prvků jsou nejdříve analyzovány pomocí metody FMEA/FMECA. Tato analýza je nakonec rozšířena použitím fuzzy logiky. Při analýze pomocí fuzzy logiky se hodnotí vliv rozsahu poškození prvku a významnosti prvku na schopnost konstrukce plnit svou funkci. Jsou popsány způsoby využití postupu zde vytvořeného pro jednotlivé fáze životního cyklu letounu. Je popsáno využití při vývoji, provozu při teroristickém útoku a využitelnost pro hodnocení příčin pádu po zásahu konstrukce rojem střepin.
Design of the magnetically sensitive hydrodynamic bearing for the experimental rotor rig
Ferfecki, P. ; Zapoměl, Jaroslav ; Molčan, M.
In a hydrodynamic bearing, the relative motion between the rotating shaft and stationary housing is separated by a thin film of a lubricant. The magnetically sensitive lubricants with the promise of a semiactive control are able to improve the vibration response of the rotor system supported by the hydrodynamic bearings. A design of the magnetically sensitive hydrodynamic bearing is briefly introduced in this paper. The presented experimental rotor rig is proposed to analyse the large range of load conditions and rotational speeds of the bearing. The designed hydrodynamic bearing is intended to test the ferrofluids, magnetorheological oils, and nano-micro composite magnetic fluids. The apparent viscosity of the magnetically sensitive lubricant is altered by the magnetic field generated by the electric coil and thus the position of the bearing journal is shifted. The experimental measurement results show that the rheological behaviour of the lubrication layer with a magnetorheological fluid is significantly influenced by a magnetic field. The raising magnitude of the current in the electric coil leads to an increase in the bearing's load performance.
Diagnostika vybrané mostní konstrukce
Jedlička, Lukáš ; Láník, Jaromír (oponent) ; Žítt, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá stavebně technickým průzkumem mostu ev. č. 43-011 za obcí Česká u Brna. Součástí práce je literární rešerše pojednávající o systému hospodaření a kontroly mostů na pozemních komunikacích, o prefabrikovaných konstrukcích z nosníků typu DS-C a o metodách diagnostického průzkumu. Praktická část obsahuje provedení stavebního průzkumu a mostní prohlídky in situ, laboratorní vyhodnocení a porovnání výsledků, přepočet zatížitelnosti a návrh případných stavebně technických opatření.
Pravděpodobnostní analýza zatížitelnosti železobetonového mostu z nosníků I-73
Nezval, Michal ; Šomodíková, Martina (oponent) ; Lehký, David (vedoucí práce)
Většina starších mostů na dálnicích a pozemních komunikací v České republice a ve světě byly navrženy dle předpisů lišících se od dnes platných norem. Zatížitelnost, klíčovou vlastnost mostů, je možné podle současných norem stanovit několika způsoby. V předložené diplomové práci je porovnávána nelineární analýza metodou konečných prvků s využitím deterministických metod a plně pravděpodobnostního přístupu. Analýza je provedena pro nosník I-73. Pro předpověď únosnosti po zbytek životnosti mostu je uvažován také vliv degradace betonu s případnou navazující korozí výztuže.
Lapped scarf joints for reconstruction of historical structures
Kunecký, Jiří ; Fajman, P. ; Hasníková, Hana ; Kuklík, P. ; Kloiber, Michal ; Sebera, V. ; Tippner, J.
This paper presents a description of the repair of timber structures using a prosthesis scarf\njoint designed for the replacement of damaged parts of beams. This new scarf joint makes use\nof the strutting effect of inclined contact faces where the forces are transmitted through\nwooden coupling elements - wooden dowels or keys. The scarf can be modified in four\nvariants according to the relevant stress and is suitable for historically valuable timber\nstructures. It meets both functional and aesthetic requirements. The designer - structural\nengineer will learn in the methods the load bearing capacity or stiffness of the beam with the\ndesigned joint, its recommended dimensions and detailed geometry. The contractor will\nappreciate the description of the execution and maintenance of the joint.
Bezpečnost dopravního letounu při poškození draku teroristickým útokem
Lošťák, Miroslav ; Petrásek, Miloslav (vedoucí práce)
Teroristické útoky znamenají dnes velké nebezpečí pro civilní dopravní letouny. V této práci jsou analyzovány možné způsoby útoků a je vybrán nejnebezpečnější. Jedná se o teroristický útok z vnějšku letounu za použití tříštivé bojové hlavice rakety. Tato bojová hlavice působí poškození draku letounu rojem střepin vzniklých při výbuchu. Je definován způsob určení zasažené plochy letounu za použití analytické geometrie. Analytickými rovnicemi jsou popsány geometrie rozptylu střepin a geometrie letounu. Následně je analyzován rozsah poškození draku střepinami. Byl proveden střelecký experiment, při kterém byl vyztužený potahový panel ostřelován jednotlivými střepinami. Vzorek pro experiment byl vyroben podle reálných konstrukcí dopravních letounů. Při tomto experimentu se zjistilo, že poškozeny jsou jen přímo zasažené prvky konstrukce. Data získaná při experimentu byla použita pro tvorbu a odladění modelu vytvořeného pro simulaci metodou konečných prvků. Tento model slouží pro výpočet poškození numericky. Dále je řešena změna únosnosti konstrukce. Je definován vliv rozsahu poškození na únosnost prvku i celé konstrukce. Důsledky poškození prvků jsou nejdříve analyzovány pomocí metody FMEA/FMECA. Tato analýza je nakonec rozšířena použitím fuzzy logiky. Při analýze pomocí fuzzy logiky se hodnotí vliv rozsahu poškození prvku a významnosti prvku na schopnost konstrukce plnit svou funkci. Jsou popsány způsoby využití postupu zde vytvořeného pro jednotlivé fáze životního cyklu letounu. Je popsáno využití při vývoji, provozu při teroristickém útoku a využitelnost pro hodnocení příčin pádu po zásahu konstrukce rojem střepin.
Bezpečnost dopravního letounu při poškození draku teroristickým útokem
Lošťák, Miroslav ; Salga, Jaroslav (oponent) ; Kusák,, Jan (oponent) ; Petrásek, Miloslav (vedoucí práce)
Teroristické útoky znamenají dnes velké nebezpečí pro civilní dopravní letouny. V této práci jsou analyzovány možné způsoby útoků a je vybrán nejnebezpečnější. Jedná se o teroristický útok z vnějšku letounu za použití tříštivé bojové hlavice rakety. Tato bojová hlavice působí poškození draku letounu rojem střepin vzniklých při výbuchu. Je definován způsob určení zasažené plochy letounu za použití analytické geometrie. Analytickými rovnicemi jsou popsány geometrie rozptylu střepin a geometrie letounu. Následně je analyzován rozsah poškození draku střepinami. Byl proveden střelecký experiment, při kterém byl vyztužený potahový panel ostřelován jednotlivými střepinami. Vzorek pro experiment byl vyroben podle reálných konstrukcí dopravních letounů. Při tomto experimentu se zjistilo, že poškozeny jsou jen přímo zasažené prvky konstrukce. Data získaná při experimentu byla použita pro tvorbu a odladění modelu vytvořeného pro simulaci metodou konečných prvků. Tento model slouží pro výpočet poškození numericky. Dále je řešena změna únosnosti konstrukce. Je definován vliv rozsahu poškození na únosnost prvku i celé konstrukce. Důsledky poškození prvků jsou nejdříve analyzovány pomocí metody FMEA/FMECA. Tato analýza je nakonec rozšířena použitím fuzzy logiky. Při analýze pomocí fuzzy logiky se hodnotí vliv rozsahu poškození prvku a významnosti prvku na schopnost konstrukce plnit svou funkci. Jsou popsány způsoby využití postupu zde vytvořeného pro jednotlivé fáze životního cyklu letounu. Je popsáno využití při vývoji, provozu při teroristickém útoku a využitelnost pro hodnocení příčin pádu po zásahu konstrukce rojem střepin.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.