Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,114 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Kopřivnice 3.0
Adamová, Dominika ; Kopáčik, Gabriel (oponent) ; Nový, Vítězslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaobírá návrhem budovy pro dětskou skupinu. Je zasazená do perspektivní lokality Házeňáku, který se nachází blízko centra města Kopřivnice. Navazuje na zadání práce, navrhnout soubor budov, které navážou na funkci studentského bydlení. Při myšlence koloběhu s příchodem nových studentů, kteří se v Kopřivnici mohou snadněji usadit a najít či uchovat vztah k tomuto městu, souvisí s vybudováním bytů, prostorů pro budování podnikání a zvýšení kapacity mateřských škol a jeslí. Studie prostor pro dětskou skupinu reaguje na roztříštěnou okolní zástavbu a výškově zapadá spíše do zástavby rodinných domů. Dává možnost obyvatelům Kopřivnice využít jiné formy předškolního vzdělávání a splňuje jeden z požadaveků strategického plánu.
Adaptace dětí s PAS v prostředí mateřské školy
FINKOVÁ, Iveta
Cílem bakalářské práce je zanalyzovat, jakým způsobem, se děti s poruchou autistického spektra adaptují v různých situacích, jakým způsobem zvládají proces adaptace jako takový a zároveň nalezení možností, které pedagogům a rodičům mohou pomoci v průběhu další adaptace. Pro dosažení daného cíle jsem zvolila dvě metody, kterými je metoda pozorování a rozhovor s rodiči/pedagogy. Teoretická část bakalářské práce je rozdělena do 7 kapitol, ve kterých jsem uvedla informace, které jsem získala z knih a online zdrojů. V praktické části se nachází průběh z obou metod a také odpovědi na zvolené oblasti, které byly vytvořeny pro zpracování rozhovorů. Následně obsahuje závěr a shrnutí výsledků. Z výsledů vychází, že pro adaptaci je nejdůležitější individuální přístup, trpělivost, a hlavně komunikace mezi rodičem a pedagogem, protože díky tomu je pak mnohem snazší se dostat blíže k tomu dítěti, pochopit ho a následně vymyslet jaký přístup zvolit, aby výsledek a pokrok dítěte byl nejlepší. Zároveň je důležité na dítě během procesu adaptace nijak netlačit a nechat ho, aby si zvyklo a bylo spokojené, protože pokud na něj budeme od začátku klást nároky, tak to pro dítě může být stresující a poté si bude pojit docházení do mateřské školy s nepříjemným pocitem a bude z toho nešťastné.
Rozvíjení rytmického cítění u dětí v mateřské škole
RÁBOVÁ, Barbora
Bakalářská práce se zabývá rozvojem rytmického cítění u dětí v mateřské škole. Zaměřuje se na hudební výchovu, kde je popsána tvořivost dítěte až po přípravy pedagoga a vhodná motivace k hudebním činnostem. Dále se pak zaměřuje na vývoj předškolního dítěte a hudební výrazové prostředky. Ve své práci navrhuji aktivity pro rozvoj rytmického cítění dítěte. Jako prostředek k návrhům jsem zvolila hru, která je velice důležitou součástí předškolního života. Rytmus je zároveň jedním z hlavních hudebních prvků, který doprovází nejen hudební svět, ale také člověka a svět biologický od samotných počátků. Návrhy konkrétních popsaných her v poslední kapitole práce se zabývají nejen rozvojem rytmického cítění, ale také kognitivních, psychomotorických a afektivních funkcí dítěte předškolního věku. Většina her je prováděna s pomocí Orffových hudebních nástrojů.
Názor na roli muže jako pedagoga v mateřské škole
KOUBA, Jan
Cílem práce je zjistit daný názor veřejnosti na muže jako pedagoga v mateřské škole v Jihočeském kraji pomocí kvantitativní metody. Bakalářská práce se dělí na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje definici mateřské školy, kapitolu o tom, co musí učitel/ka vědět při práci s dětmi, statistiku mužů v mateřských školách v ČR i v zahraničí, shrnutí rozhovorů s muži pracujícími v mateřských školách prostřednictvím MŠMT a jiné výzkumy na podobná témata. Praktická část obsahuje výzkum a jeho výsledky i s grafy.
"Tygří svět" v mateřské škole
KUBÍČKOVÁ, Šárka
Bakalářská práce představuje metodu komunikace Tygří svět a její využití v prostředí mateřských škol. Teoretická část představuje nejprve kognitivní, emoční, sociální vývoj a vývoj komunikace a kresby dítěte v předškolním věku. Dále je představen koncept komunikačních typů a metoda komunikace Tygří svět od autorů Kamily a Petra Kopsových. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jakým způsobem lze využít metodu Tygří svět v prostředí mateřské školy. Pro naplnění cíle byly vedeny rozhovory se čtyřmi lektorkami metody Tygřího světa. Lektorky představovaly metodu, její přínos i rizika, také vlastní zkušenosti s dětmi předškolního věku. Rozhovory jsou doplněny stručným záznamem autorčiných dvou výstupů v mateřské škole.
Relaxační a terapeutické příběhy v mateřské škole
UHLÍKOVÁ, Bohuslava
Bakalářská práce s názvem Relaxační a terapeutické příběhy v mateřské škole je zaměřena na přínos těchto metod pro rozvoj dětí předškolního věku. Představuje pohled odborníků na význam příběhů, pohádek, her, kresby, relaxace, masáží a mandal. Vyzdvihuje přínos těchto činností pro snižování stresu, podporování sociálních dovedností a zlepšování celkového psychického stavu dětí. Praktická část představuje projekt, kombinující tyto postupy a popisem realizace nabídky relaxačních a terapeutických příběhů, haptických masáží a jógových cvičení v prostředí mateřské školy, včetně jejich následné evaluace s dětmi a pedagogem v průběhu šesti měsíců. Stručně zachycuje jednotlivé terapeutické příběhy, jógová relaxační cvičení s příběhy, relaxační haptické masáže a hry. Popisuje průběh jejich realizace a evaluaci.
Výtvarná tvorba v MŠ inspirovaná metodami Marty Pohnerové
BUŠKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá výtvarnou tvorbou v prostředí MŠ inspirovanou koncepcí duchovní a smyslové výchovy Marty Pohnerové. Koncepci zasazuje do animo-centrického pojetí výtvarné výchovy. Dále se zabývá spojitostí této koncepce s RVP PV a krátce se věnuje kresbě v předškolním věku.
Lidová píseň a rozvíjení rytmického cítění v mateřské škole
CHALOUPKOVÁ, Lenka
Cílem práce je vytvořit na základě lidových písní program rozvoje rytmického cítění využitelný v mateřské škole. Teoretická část pojednává o lidové písni a jejím významu v předškolním vzdělávání, rytmickém cítění jako jedné z hudebních schopností, ontogenetickém vývoji rytmického cítění a možnostech jeho podpory. Jedna z podkapitol je věnována vhodným metodám a formám předškolního vzdělávání. V praktické části je vytvořen na základě lidových písní program vhodných činností pro rozvíjení rytmického cítění s postupně se zvyšující náročností. Důraz je kladen na využití vhodných metod a forem vzdělávání. Program je ověřen ve třídě v mateřské škole a evaluován. Je využita metoda pozorování a testu rytmického cítění u vybrané skupiny dětí před začátkem a po ukončení programu. V závěru je uvedeno doporučení pro využití programu v praxi.
"Když předškolní pedagog nehraje na hudební nástroj"
SCHWINGEROVÁ, Michaela
Cílem bakalářské práce je předložit náměty hudebních aktivit pro mateřskou školu, které nevyžadují u předškolního pedagoga dovednost hry na nástroj. Teoretická část obsahuje vymezení významu hudebních činností v mateřské škole a jejich rozdělení - hudební činnosti v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání a jejich metodické vedení v mateřské škole. Dále charakterizuje hudební schopnosti dětí v předškolním období podle jejich věku. Praktická část popisuje realizace hudebních aktivit v mateřské škole a evaluace aktivit metodou pozorování a rozhovoru.
Dětská jóga v mateřské škole
PETRÁŠKOVÁ, Barbora
Bakalářská práce se zabývá jógou v mateřské škole. Teoretická část je zaměřena na dítě předškolního věku a na definování základních pojmů související s tématem dětské jógy. Práce je rovněž doplněna o skladbu lekce dětské jógy, jógovou terapii či využití motivačních pomůcek. Praktická část bakalářské práce přináší výsledky ověření metodického programu "Dětská jóga v mateřské škole," který byl v mateřských školách ověřován metodou zúčastněného pozorování a kvalitativního rozhovoru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,114 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.