Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh a realizace přípravku na principu předepnuté tuhosti pro dynamické zatěžování laboratorního modelu kolejiště
Turza, Šimon ; Lošák, Petr (oponent) ; Kšica, Filip (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca sa zaoberá návrhom, realizáciou a overením zaťažovacieho prípravku na princípe predpätej tuhosti pre podobnostný model koľajiska. Rešeršná časť zhŕňa dostupné metódy dynamického modelovania koľajiska a popis použitého laboratórneho modelu. Ďalej sa práca venuje návrhu a realizácii prípravku, ktorý bol vyvinutý na základe požiadaviek vzniknutých z nedostatkov predchádzajúcich riešení. Posledná časť sa zameriava na experimentálne overenie funkčnosti prípravku a jeho porovnanie s predchádzajúcimi riešeniami.
Vývoj zařízení HSBT pro tahové rázové testy
Pech, Vladimír ; Harant, Martin (oponent) ; Jopek, Miroslav (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na konstrukci zařízení pro tahové rázové testy na principu Hopkinsonovy měrné dělené tyče. V teoretické části je popsáno chování materiálů za dynamických podmínek zatěžování a popis používaných metod testování. Práce detailně popisuje Hopkinsonův tahový test a různé konstrukční varianty tohoto zařízení, včetně jejich principu, výhod a nevýhod. V praktické části práce je navrženo zkušební zařízení a jsou zde rozebrány jednotlivé části zařízení. U klíčových částí je popis volby materiálu a geometrických parametrů pro správnou funkčnost zařízení. Sestrojené zařízení je otestováno na vzorcích z materiálu PETG. K záznamu dat během testu byly použity kapacitní snímače i tenzometry pro ověření správné funkčnosti zařízení.
Mechanical properties of basalt: a study on compressive loading at different strain rates using SHPB
Falta, J. ; Krčmářová, N. ; Fíla, T. ; Vavro, Martin ; Vavro, Leona
This article focuses on the mechanical properties of basalt in compressive loading at different strain-rates. The study employs advanced instrumentation for the evaluation of the results in dynamic conditions, while standard uni-axial loading device is used for evaluation in quasi-static conditions. Basalt specimens were subjected to four different loading-rates from 200–600 s−1 on which the stress-strain dependence was evaluated together with DIC analysis of crack initiation and disintegration process. Understanding the mechanical properties of basalt can provide insights for engineers and designers in creating structures that are durable and able to withstand different loading conditions. The findings of this study can have implications for a wide range of industries, including aerospace, automotive, and construction, among others.
Balisticky odolné betony
Koutný, Ondřej ; Bílek,, Vlastimil (oponent) ; Keršner, Zbyněk (oponent) ; Ptáček, Petr (vedoucí práce)
Disertační práce s názvem „Balisticky odolné betony“ se zabývá popisem, návrhem a vývojem materiálu na bázi ultra-vysokohodnotného cementového kompozitu vyztuženého vláknovou výztuží se zvýšenou balistickou odolností tj. se zvýšenou odolností vůči vysokorychlostnímu dynamickému namáhání iniciovanému v důsledku interakce s rychle se pohybujícími objekty. Vysokých mechanických vlastností, které jsou nezbytností pro takový materiál, je dosaženo zejména maximálním snížením vodního součinitele díky použití superplastifikačních přísad, použitím vysokopevnostního kameniva a dosažením hutné struktury precizním výběrem a podílem použitých surovin v receptuře. Cílem je následné sestavení metodiky pro návrh receptury pro tuto skupinu materiálů, pozorování chování těchto materiálů při balistickém zatížení a kvantitativní popis odezvy těchto materiálů pro účely návrhu ochranných konstrukcí. Vlastnosti navržených materiálů v rámci této práce jsou porovnány s vlastnostmi komerčně dostupných a běžně používaných cementových kompozitů s cílem vytvořit koncept pro stanovení limitů těchto materiálů na poli balistické ochrany, díky čemuž bude možné odhadovat balistickou odolnost současných nebo nově navržených materiálů či konstrukcí.
Využití elektrických vlastností kompozitních materiálů s modifikovanou cementovou matricí
Macháň, Ladislav ; Husák, Miroslav (oponent) ; Sýkora, Jiří (oponent) ; Šteffan, Pavel (vedoucí práce)
Dizertační práce se zabývá praktickým využitím kompozitního materiálu s modifikovanou cementovou matricí. V práci je zkoumána zejména oblast využití elektrických vlastností kompozitních materiálů na bázi cementu pro snímání mechanického namáhání. V experimentální části je řešena problematika koroze uhlíku a kovových materiálů v alkalickém prostředí cementové matrice. Je zde popsán návrh fyzického provedení senzoru a jeho výroba s použitím funkčního cementového kompozitního materiálu. Je také diskutováno určení vlivů teploty a vlhkosti prostředí na změnu elektrických vlastností integrovaných senzorů. Důležitou součástí práce je oblast vyhodnocení série měření elektrických parametrů při dynamickém zatěžování. Je zde podrobně rozebrána navržená měřicí metoda vhodná pro stanovení elektrických vlastností cementových kompozitních materiálů včetně konstrukce monitorovacího systému, který umožňuje praktickou aplikaci senzorů do složitých konstrukcí.
Analýza havárie raketoplánu Columbia
Neduchal, Ondřej ; Man, Ondřej (oponent) ; Pantělejev, Libor (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu nehody raketoplánu Columbia. Text pojednává nejprve obecně o materiálech používaných v letectví a kosmonautice, konkrétně pak o kompozitních materiálech. Ty jsou zde rozebírány nejdříve obecně, poté se práce zaměřuje na jejich pevnostní a dynamické vlastnosti. V druhé půli text popisuje průběh posledního letu raketoplánu Columbia a jeho následný zánik. Důraz je kladen na příčinu nehody, kde hraje zásadní vliv materiál na povrchu křídla.
Nové poznatky ve výpočtu odezvy podloží vysokorychlostních tratí na průjezd vlaku
Petýrek, Michal ; Horníček, Leoš
Článek představuje možnosti přístupů k výpočtu odezvy podloží železniční tratě na jízdu vlakových souprav vysokou rychlostí se zaměřením na projevy Rayleighova vlnění. Podrobněji je popsán přístup k výpočtu pomocí metody tenkých vrstev, který se jeví jako perspektivní pro výpočet odezvy tratě s konstrukcí koleje s příčnými pražci. Na tuto metodu je článek zaměřen s ohledem na předpokládané využití koleje s příčnými pražci na vysokorychlostních tratích v České republice. Dále je v článku zmíněna implementace nelineárního chování zeminy pod dynamickým zatížením při průjezdu vlaku a problematika výpočtu podloží tratě tvořeného více vrstvami zeminy s různými parametry.
Balisticky odolné betony
Koutný, Ondřej ; Bílek,, Vlastimil (oponent) ; Keršner, Zbyněk (oponent) ; Ptáček, Petr (vedoucí práce)
Disertační práce s názvem „Balisticky odolné betony“ se zabývá popisem, návrhem a vývojem materiálu na bázi ultra-vysokohodnotného cementového kompozitu vyztuženého vláknovou výztuží se zvýšenou balistickou odolností tj. se zvýšenou odolností vůči vysokorychlostnímu dynamickému namáhání iniciovanému v důsledku interakce s rychle se pohybujícími objekty. Vysokých mechanických vlastností, které jsou nezbytností pro takový materiál, je dosaženo zejména maximálním snížením vodního součinitele díky použití superplastifikačních přísad, použitím vysokopevnostního kameniva a dosažením hutné struktury precizním výběrem a podílem použitých surovin v receptuře. Cílem je následné sestavení metodiky pro návrh receptury pro tuto skupinu materiálů, pozorování chování těchto materiálů při balistickém zatížení a kvantitativní popis odezvy těchto materiálů pro účely návrhu ochranných konstrukcí. Vlastnosti navržených materiálů v rámci této práce jsou porovnány s vlastnostmi komerčně dostupných a běžně používaných cementových kompozitů s cílem vytvořit koncept pro stanovení limitů těchto materiálů na poli balistické ochrany, díky čemuž bude možné odhadovat balistickou odolnost současných nebo nově navržených materiálů či konstrukcí.
Využití elektrických vlastností kompozitních materiálů s modifikovanou cementovou matricí
Macháň, Ladislav ; Husák, Miroslav (oponent) ; Sýkora, Jiří (oponent) ; Šteffan, Pavel (vedoucí práce)
Dizertační práce se zabývá praktickým využitím kompozitního materiálu s modifikovanou cementovou matricí. V práci je zkoumána zejména oblast využití elektrických vlastností kompozitních materiálů na bázi cementu pro snímání mechanického namáhání. V experimentální části je řešena problematika koroze uhlíku a kovových materiálů v alkalickém prostředí cementové matrice. Je zde popsán návrh fyzického provedení senzoru a jeho výroba s použitím funkčního cementového kompozitního materiálu. Je také diskutováno určení vlivů teploty a vlhkosti prostředí na změnu elektrických vlastností integrovaných senzorů. Důležitou součástí práce je oblast vyhodnocení série měření elektrických parametrů při dynamickém zatěžování. Je zde podrobně rozebrána navržená měřicí metoda vhodná pro stanovení elektrických vlastností cementových kompozitních materiálů včetně konstrukce monitorovacího systému, který umožňuje praktickou aplikaci senzorů do složitých konstrukcí.
Analýza havárie raketoplánu Columbia
Neduchal, Ondřej ; Man, Ondřej (oponent) ; Pantělejev, Libor (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu nehody raketoplánu Columbia. Text pojednává nejprve obecně o materiálech používaných v letectví a kosmonautice, konkrétně pak o kompozitních materiálech. Ty jsou zde rozebírány nejdříve obecně, poté se práce zaměřuje na jejich pevnostní a dynamické vlastnosti. V druhé půli text popisuje průběh posledního letu raketoplánu Columbia a jeho následný zánik. Důraz je kladen na příčinu nehody, kde hraje zásadní vliv materiál na povrchu křídla.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.