Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
The EU Crisis and European Identities in the Netherlands: Analysing representations of the EU in the Dutch press in 2005 and 2012
de Jong, Jan ; Janáč, Jiří (vedoucí práce) ; Erdösi, Péter (oponent) ; Kubišová, Zuzana (oponent)
Ačkoliv byl nedostatek evropské identity vždy vnímán jako problematický při legitimizaci EU, hospodářská krize boje mezi národní a evropskou skupinovou identitou dále zesílila. Tato diplomová práce se zaměřuje především na to, jakým způsobem byly tyto skupinové identity reprezentovány ve zpravodajství o EU ve dvou nizozemských denících, Telegraaf a NRC Handelsblad roku 2005 a 2012, před a po začátku krize. S využitím Jenkinsovy (2008) definice sociální identity je v novinových článcích zkoumán způsob reprezentace různých "in-" a "out-groups." Ve shodě s Lengyelem (2014), více pozitivní a vyrovnaná reprezentace EU byla nalezena v "elitním" NRC Handelsbladu, naopak více euroskeptická a nevyrovnaná v "lidovém" Telegraafu, vytvářejíc tedy neshodu mezi oběma novinami. Zároveň v souladu s Etzionim (2013), reprezentace EU jako politického společenství v NRC Handelsblad v obou letech může být vnímána, jako důvod relativní stability jejího diskursu, stejně tak více utilitární postoj Telegraafu vůči EU vysvětluje radikalizaci článků po hospodářské krizi. Nakonec, hlavním závěrem této práce je, na rozdíl od Ederova (2012) tvrzení, že hospodářská krize byla zlomovým bodem ve vývoji evropské identity, výsledky analýzy, které naznačují, že k žádné radikální změně v identitách nedošlo, až na zesílení již předtím...
The EU Crisis and European Identities in the Netherlands: Analysing representations of the EU in the Dutch press in 2005 and 2012
de Jong, Jan ; Janáč, Jiří (vedoucí práce) ; Erdösi, Péter (oponent) ; Kubišová, Zuzana (oponent)
Ačkoliv byl nedostatek evropské identity vždy vnímán jako problematický při legitimizaci EU, hospodářská krize boje mezi národní a evropskou skupinovou identitou dále zesílila. Tato diplomová práce se zaměřuje především na to, jakým způsobem byly tyto skupinové identity reprezentovány ve zpravodajství o EU ve dvou nizozemských denících, Telegraaf a NRC Handelsblad roku 2005 a 2012, před a po začátku krize. S využitím Jenkinsovy (2008) definice sociální identity je v novinových článcích zkoumán způsob reprezentace různých "in-" a "out-groups." Ve shodě s Lengyelem (2014), více pozitivní a vyrovnaná reprezentace EU byla nalezena v "elitním" NRC Handelsbladu, naopak více euroskeptická a nevyrovnaná v "lidovém" Telegraafu, vytvářejíc tedy neshodu mezi oběma novinami. Zároveň v souladu s Etzionim (2013), reprezentace EU jako politického společenství v NRC Handelsblad v obou letech může být vnímána, jako důvod relativní stability jejího diskursu, stejně tak více utilitární postoj Telegraafu vůči EU vysvětluje radikalizaci článků po hospodářské krizi. Nakonec, hlavním závěrem této práce je, na rozdíl od Ederova (2012) tvrzení, že hospodářská krize byla zlomovým bodem ve vývoji evropské identity, výsledky analýzy, které naznačují, že k žádné radikální změně v identitách nedošlo, až na zesílení již předtím...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.